Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Ik verwacht tandarts kosten, kan ik een Tandartsverzekering 3*/4* afsluiten?

Bewerkt 
Voorbijganger

Ik heb interesse in jullie tandverzekering 3*/4*.

Nu weet ik al dat ik volgend jaar 2 nieuwe facings moet hebben (verder afgelopen 13 jaar nooit iets gehad muv jaarlijkse controles). Kan ik er nu al vanuit gaan dat dat ik geweigerd word? Als ik collectief verzekerd ben is er dan ook kans op vrijstelling van de acceptatievragen?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Ik verwacht tandarts kosten, kan ik een Tandartsverzekering 3*/4* afsluiten?

5 ANTWOORDEN

Re: Ik verwacht tandarts kosten, kan ik een Tandartsverzekering 3*/4* afsluiten?

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hallo Make-me-smile, welkom op de community! De essentie van een verzekering is dat je betaalt voor onverwachte kosten. Door de verzekering alleen te verhogen wanneer je de dekking nodig hebt is het niet mogelijk de premie voor de tandartspolis betaalbaar te houden. Hierdoor is de kans inderdaad groot dat je deze verzekering niet krijgt. Via sommige collectieven is vrijstelling inderdaad mogelijk. Dit zou ik na kunnen gaan via je collectiviteitsnummer. Heb je die bij de hand?

Re: Ik verwacht tandarts kosten, kan ik een Tandartsverzekering 3*/4* afsluiten?

Bewerkt 
Voorbijganger

Daar was ik al bang voor. Ik hoop op vrijstelling (collectiviteitsnr 207081262), anders zal ik verder moeten zoeken :-(

Bewerkt 
Webcare

Hallo Make-me-smile,

Het verwachten van facings is geen reden om je niet toe te laten tot de Tandarts 3/4. Je komt op basis hiervan dus in aanmerking voor de tandartsverzekering. Er zijn nog wel aanvullende vragen, zoals: "Mist u meer dan 4 tanden en/of kiezen? U hoeft verstandskiezen niet mee te tellen."

De volledige vragenlijst vind je op ons aanvraagformulier: https://goo.gl/k4XwCo. Jouw collectiviteit biedt overigens helaas geen uitsluiting voor de medische selectie.

Hopefully I made-you-smileSmiley Vrolijk.

Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Bewerkt 
Voorbijganger

Hallo Michien en Jeppe,

Nu heb ik dus eigenlijk 2 verschillende antwoorden, zou het toch graag zeker weten.

Ik heb al een tijdje een offerte liggen, maar vanwege tegen het hele gebeuren opzien heb ik hier nooit iets mee gedaan. De code's zijn: A10, V40, R77, R80, R24 en X10 met totale kosten van €1100.

Ruim 20 jaar geleden (ben nu 33) zijn er 4 kiezen getrokken, volgens mij had het iets met mijn beugel te maken. Telt dit ook nog voor de vragenacceptatie? Verder niks getrokken voor zoover ik me kan herinneren.

Alvast bedankt!

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey Make-me-smile, ik kan me voorstellen dat het na onze antwoorden onduidelijk is voor je. Ik leg het graag even wat duidelijker uit. Er staan een aantal vragen op de checklist. Zoals Michiel aangeeft is er geen specifieke uitsluiting op facings. Er komen echter meer vragen voor op de checklist. Mijn bedoeling was je voor te bereiden op de grote kans op afwijzing, maar zoals aangegeven is het door facings alleen niet uitgesloten dat je de 3/4 sterren krijgt. 

Als ik naar je codes kijk en deze in onze rekentool invoer zie ik dat de R24 code een kroon is, R77 heeft te maken met het verwijderen van een oude kroon/bruggenwerk. Op basis daarvan kan ik je in ieder geval de zekerheid geven dat je de 3/4 sterren tandartsverzekering niet zal krijgen.