Hoeveel "Tand Compleet" hebben wij nodig voor een gezin ?

Bewerkt 
Bezoeker

Tot nu toe hebben wij een "Tand Compleet" voor mij, een voor mijn vrouw en niks voor onze kleintje (9 maand oud). Ik heb net gelezen dat zo een Tand Compleet zorg voor "gezamenlijk tot maximaal € 500,- per verzekerde per kalenderjaar" voor "Tandarts en mondhygienist (vanaf 18 jaar)".

Bedoelt dit dat wij hebben maar een Tand Compleet nodig voor beide ik en mijn vrouw :?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Hoeveel "Tand Compleet" hebben wij nodig voor een gezin ?

OPGELOST
15 ANTWOORDEN

Re: Hoeveel "Tand Compleet" hebben wij nodig voor een gezin ?

Medewerker
Hallo cqueret,

allereerst van harte welkom op ons forum, leuk dat je je vraag hier stelt!

Binnen de Tand Compleet zijn er behandelingen die voor 100% of voor 75% worden vergoed. Met 'gezamenlijk' bedoelen we hier de 100% en 75% behandelingen bij elkaar opgeteld. Voor jezelf en voor je vrouw is dus een aparte tandartsverzekering nodig. De kleine heeft nog geen tandartsverzekering nodig omdat de vergoeding hiervoor uit de basisverzekering komt en in bijzondere gevallen uit een aanvullende verzekering.

Bezoeker
Bedankt! Smiley Vrolijk

Webcare
Hey cgueret, is alles zo duidelijk voor je?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker
Ja, denk ik maar ik snap het nog niet precies waarom er is er de opmerking dat Tand Compleet geld "per verzekerde per kalenderjaar". Als we moeten een Tand Compleet per persoon aangesloten dat is sowieso "per verzekerde", het hoeft niet dit nog een keer te zeggen in de descriptie van de pakket (IMHO). Op de andere tand pakketten staat dit opmerking niet.

Webcare
cgueret, dank voor dit signaal. Wij zien dat het niet altijd duidelijk is voor de verzekerde hoe het zit met de vergoeding van de tandarts. Om het zo duidelijk mogelijk te maken geven we aan dat de vergoeding per kalenderjaar is. Dus van januari tot en met december. Heb jij misschien een suggestie hoe we dit beter zouden kunnen doen?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker
Ik zie nu dat de beschrijving van alle tand pakketten was bewerkt en zeg altijd "gezamenlijk tot maximaal € XXX,- per verzekerde per kalenderjaar". Dat is goed omdat er is er geen verschil meer. Misschien kunnen jullie nog die wisselen naar "gezamenlijk tot maximaal € XXX,- per pakket per kalenderjaar" ? De "per kalenderjaar" is prima duidelijk maar volgens mij klinkt de "per verzekerde" nog als een Tand pakket is genoeg voor alle lid van de gezin tot XXX euro per kalenderjaar per persoon.

Bezoeker
Toevallig is er er een typo op de pagina https://mijndomein.zilverenkruis.nl/paginas/wijzigverzekering.aspx?rel=998859168 : "Tand 125" is geldig "Per 1 januari 0001". Dat is best de oudste verzekering ter wereld ! Smiley Erg vrolijk

Webcare
Tsss.. bijzonder ja. Ik ga er meteen mee aan de slag. Dank je. Zou inderdaad erg uniek zijn. Geval voor @taalmissers. Ken je dit twitteraccount?

Fanatiekeling
Cgueret heeft gelijk. " per verzekerde " geeft onduidelijkheid.
Het staat op veel plaatsen in de polisvoorwaarden van Agis 2014, waar ik de Tand Compleet heb opgezocht. Ik zal nog eens kijken bij andere zorgverzekeraars, of dat vaker voorkomt.

Webcare
cgueret schreef:
Ik zie nu dat de beschrijving van alle tand pakketten was bewerkt en zeg altijd "gezamenlijk tot maximaal € XXX,- per verzekerde per kalenderjaar". Dat is goed omdat er is er geen verschil meer. Misschien kunnen jullie nog die wisselen naar "gezamenlijk tot maximaal € XXX,- per pakket per kalenderjaar" ? De "per kalenderjaar" is prima duidelijk maar volgens mij klinkt de "per verzekerde" nog als een Tand pakket is genoeg voor alle lid van de gezin tot XXX euro per kalenderjaar per persoon.

Snap je redenering, ik geef het intern door. cgueret. (Blijf maar 3x kijken of ik je naam goed heb...)

Fanatiekeling
In de polisvoorwaarden van een andere zorgverzekeraar vond ik de volgende tekst: " Vergoeding vindt alleen plaats als sprake is van medische noodzaak. Als meer personen op één verzekering verzekerd zijn, gelden de (maximale) vergoedingen per verzekerde, tenzij anders is aangegeven."

En weer een andere zorgverzekeraar heeft dezelfde teksten. Ik denk dat dit is blijven staan vanuit een ver verleden. Ik denk dat deze formulering niet te vinden is in de basisverzekering, want deze wordt gecontroleerd door de NZA.

Webcare
Elze30 schreef:
In de polisvoorwaarden van een andere zorgverzekeraar vond ik de volgende tekst: " Vergoeding vindt alleen plaats als sprake is van medische noodzaak. Als meer personen op één verzekering verzekerd zijn, gelden de (maximale) vergoedingen per verzekerde, tenzij anders is aangegeven."

Dat is helder Elze30, prima tekst!

Fanatiekeling
Dit heb ik niet bedacht.

Bezoeker
Nee, die kende ik niet. Het is grappig Smiley Vrolijk Ik zal die nu volgen, bedankt ! Smiley Knipoog

Bezoeker
Pauline van Zilveren Kru... schreef:
Tsss.. bijzonder ja. Ik ga er meteen mee aan de slag. Dank je. Zou inderdaad erg uniek zijn. Geval voor @taalmissers. Ken je dit twitteraccount?
Nee, die kende ik niet. Het is grappig Smiley Vrolijk Ik zal die nu volgen, bedankt ! Smiley Knipoog