Hoe werkt de vergoeding voor orthodontie vanaf 18 jaar?

Starter

Ik belde deze ochten met een medewerker van het Zilveren Kruis met de vraag wat de consequenties zijn voor mijn vergoedingen voor de Orthodentie, als ik zou overstappen naar een andere verzekeraar. 

En tot mijn stomme verbazing kreeg ik als antwoord dat deze helemaal niet meer werd vergoed daar de toestemming tot 1 juni 2017 liep. Terwijl ik een akkoordverklaring heb ondertekend waarin staat dat de machtiging loop tot en met 1 september 2020. Ik ben van deze datum uitgegaan. Ik moet nu nog een paar maanden een beugel dragen en deze kosten zijn dus klaarblijkelijk voor mij. Ik ben nu al zonder dat ik het wist € 300,-- verder en ik moet nig paar keer een consult hebben.

tralalalalal wat een moeilijke  keuze nu. Wel of niet blijven....

Hoe werkt de vergoeding voor orthodontie vanaf 18 jaar?

4 ANTWOORDEN

Re: Hoe werkt de vergoeding voor orthodontie vanaf 18 jaar?

Fanatiekeling

Over welk soort machtiging gaat het? 

Als ZK en jij over hetzelfde praten, moeten we toch uitgaan van wat jij in je bezit hebt. Zoiets kan niet zomaar eenzijdig veranderd worden. 

Conclusie: goed uitzoeken of het over hetzelfde gaat en uitleg vragen. Daarna proberen het probleem op te lossen met ZK. 

Groet, Feina.

Re: orthodentie

Webcare
Webcare

Goedemiddag Annet, welkom op ons forum!
Ik wil graag voor je nakijken waar het mis loopt. Wil je mij een privébericht sturen (klik op mijn naam en dan 'een bericht verzenden') met jouw relatienummer, adres en geboortedatum? En kan je daar ook aangeven van wie de akkoordverklaring is die jij hebt?
Ik hoor graag van je.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter

Vandaag ben ik gebeld door Zilveren Kruis en het blijkt dat er iets niet goed is gegaan, maar dat ze dit gaan herstellen en ik alsnog de vergoeding voor Orthodontentie volledig vergoed krijg.  Fijn dat dit zo snel is opgelost.

Webcare

Dag Annet, 

Vervelend dat er eerst zo'n verwarring over de vergoeding was, maar fijn om te lezen dat het nu is opgelost. Als je hier of over andere dingen nog vragen hebt, laat je het ons weten hè?

Succes met de verdere orthodontiebehandelingen!

Groeten, 

Bas