Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Hoe werkt de vergoeding voor een volledig kunstgebit?

Bewerkt 
Voorbijganger

Enerzijds lijkt het of het vergoed wordt en dan weer niet in 2015:

heb 2 sterren

en lid bij VBO en daar lijkt het of de wettelijke eigen bijdage tot € 250,00 wordt vergoed! (Extra Vitaal!

Zou na dik 10 jaren wel eens nieuwe belangrijke onderdelen willen hebben

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Hoe werkt de vergoeding voor een volledig kunstgebit?

3 ANTWOORDEN

Re: Kunstgebit vollegdig uitneembaar

Bewerkt 
Moderator

@kuinre1949 Welkom op de community! Ik lees dat de vergoeding je niet helemaal duidelijk is. Hoe kunnen we het duidelijker voor je maken?

Ik heb voor je gekeken naar de vergoeding voor een kunstgebit (volledige prothese). De vergoeding 2015 werkt als volgt: Er wordt 75% vergoed uit de basisverzekering. Het eigen risico is hierop van toepassing. De overige 25% is de eigen bijdrage. Afhankelijk van de aanvullende verzekering is er extra vergoeding mogelijk.

Uit de aanvullende verzekering met 4 sterren wordt de eigen bijdrage 100% vergoed. Het Extra Vitaal pakket vergoed maximaal  € 250. Uit de tandartsverzekering met 1,2 en 3 sterren wordt de eigen bijdrage voor 75% vergoed. Uit de tandartsverzekering met 4 sterren is dit 100%. Wanneer de tanden en kiezen nog getrokken moeten worden, wordt dit ook uit de tandarts verzekering vergoed. Vergoedingen uit de tandartsverzekering kennen een totale maximale vergoeding.

Bekijk ook even de vergoedingspagina. Hierin staan nog een aantal belangrijke details. Denk aan informatie over vervanging en reparaties.  Altijd goed om even door te lezen!   

Gaat het om een prothese op implantaten? Bekijk dat dit topic eens.

Re: Hoe werkt de vergoeding voor een volledig kunstgebit?

Bewerkt 
Nieuwkomer

ik heb een volledig kunstgebit. heb ik nu ook nog een tandarts verzekering nodig? ik weet niet goed waaruit een nieuw gebit verzekerd is.

Re: verzekering voor kunstgebit

Community Manager

@rowl69 Goede vraag. Een volledig, uitneembaar kunstgebit wordt voor 75% vergoed uit de basisverzekering. Je moet wel rekening houden met het eigen risico dat hier op van toepassing is. De 25% eigen bijdrage die overblijft kan worden vergoed uit onze tandartsverzekeringen beginnend bij 1 ster. De tandartsverzekeringen van 1 tot en met 3 sterren vergoeden 75% van de eigen bijdrage, de tandartsverzekering met 4 sterren vergoedt 100% van de eigen bijdrage. Alle vergoedingen zijn tot aan het maximum bedrag wat de betreffende verzekering vergoedt. 

In 2015 waren er meer mogelijkheden tot vergoeding van de eigen bijdrage, zoals je hierboven kan lezen. Over de vergoedingen in 2017 vindt je hier meer informatie. Het is een complexe vergoeding dus als je nog vragen hebt hoor ik het graag.