Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Heeft de kaakchirurg te veel gedeclareerd?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Vandaag bericht gekregen van Zilveren Kruis van mijn behandeling door de kaakchirurg op 21-01-2015. Lekker laat, maar dat komt natuurlijk door het ziekenhuis.

Er staan 3 codes opgenoemd:

1 x Overig Traject kosten (234050) € 165,42
1 x Overig Traject kosten (239452) € 32,03
1 x Overig Traject kosten (239455) € 62,28

Dit kost mij direct 259,73 aan eigen risico (jammer dat de kaakchirurg niet in de tandartspolis meegenomen is)

Op http://wetten.overheid.nl zie ik bij de codes de maximale bedragen van € 124,14, € 19,10 en € 46,55 dus totaal € 189,79.

Declareert de kaakchirurg € 69,94 te veel wat ik dus te veel aan eigen risico betaal?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Heeft de kaakchirurg te veel gedeclareerd?

OPGELOST
1 ANTWOORD

Re: maximale vergoeding kaakchirurg

Webcare

Hey @AntonBunschoten

Bedankt voor je vraag! Mooi om te lezen dat jijzelf ook controles doet op de ingediende nota's door het ziekenhuis. Ik heb het voor je uitgezocht hoe dit precies zit met de prijsverschillen. De link die jij toestuurt bevat de tarieven die zijn uitgewerkt per 01-01-2014. Per 01-01-2015 zijn er nieuwe tarieven vastgesteld, deze vind je hier: Tarieven lijst 2015 Zoals je ziet komen deze overeen met de gedeclareerde zorgkosten. Conclusie: er is niet te veel gedeclareerd, wel zijn de kosten in 2015 flink gestegen ten opzichte van 2014.

Groetjes,

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.