Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Facings

Bewerkt 
Nieuwkomer

Worden facings vanuit de 3 sterren tandartspolis vergoed voor mijn dochter van 16 jaar ?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Facings

OPGELOST
7 ANTWOORDEN

Re: Facings

Bewerkt 
Webcare

Hallo vandewouww De vergoeding voor kinderen tot 18 jaar is afhankelijk van de behandelcode die de tandarts gebruikt voor de facings. Gebruikt je tandarts een V code, dan is er vergoeding uit de basisverzekering. Gaat het om een R code, dan komt de vergoeding voor 75% uit de aanvullende verzekering vanaf twee sterren. De maximale vergoeding bij twee sterren is €225 Bij drie sterren €450 en bij vier sterren €900. Voor de duidelijkheid: de R codes worden tot 18 jaar dus niet vergoed uit de tandartspolis maar uit de aanvullende verzekering. Kun je zo verder denk je? Meer informatie over de tandartsverzekeringen

De situatie van iemand boven de 18 jaar is anders. Hier is de tandartspolis wel van toepassing. Ook hier wordt er gekeken naar de gebruikte code (V of R). Uit de tandartsverzekering met 1,2 en 3 sterren wordt de V code voor 100% vergoed en de R code voor 75%. De tandartsverzekering met 4 sterren vergoed beide codes voor 100%. Bij alle tandartsverzekeringen geldt een maximale vergoeding voor alle tandartsbehandelingen samen, per kalenderjaar. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Webcare
vandewouww schreef:
Worden facings vanuit de 3 sterren tandartspolis vergoed voor mijn dochter van 16 jaar ?

Hallo vandewouww De vergoeding voor kinderen tot 18 jaar is afhankelijk van de behandelcode die de tandarts gebruikt voor de facings. Gebruikt je tandarts een V code, dan is er vergoeding uit de basisverzekering. Gaat het om een R code, dan komt de vergoeding uit de aanvullende verzekering vanaf twee sterren. De maximale vergoeding bij twee sterren is €225 Bij drie sterren €450 en bij drie sterren €900. Voor de duidelijkheid: de R codes worden tot 18 jaar dus niet vergoed uit de tandartspolis maar uit de aanvullende verzekering. Kun je zo verder denk je?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

Webcare
Hoi Elze, goed dat je dit ziet! Heb de link aangepast naar info over onze tandartsverzekeringen. De info over de facings voor kinderen tot 18 staat hier niet expliciet in genoemd, ik ga met de tekst intern aan de slag. Als dit is aangepast kom ik er op terug bij je. Is dit ok?

Geregelde bezoeker

Mijn tandarts beveelt door mijn aangeboren schisis (lip, kaak en gehemelte spleet) fracings op me boven kaak aan. Ik heb al een enige resultaat mochten zien, en omdat ik uitbehandeld ben, wil ik hier graag gebruik van gaan maken. Nu is het kosten plaatje een grote struikel blok geworden omdat dit erg veel is.

In hoeverre kan ik op mijn tandartsen verzekering 4 ster rekenen? Mijn tandarts heeft een kosten overzicht gemaakt en ik zag dat het R code's betreft. Onder welke catagorie val ik? ( in Juni wordt ik 30)

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey Kokkie, aangezien je een offerte hebt ontvangen is het het makkelijkst als je een berekening maakt op basis van je offerte. We hebben op onze site een rekentool waarmee je makkelijk en overzichtelijk kan zien wat je vergoed krijgt, en welk deel eventueel voor eigen rekening is. Je vindt de rekentool hier. 

Geregelde bezoeker

Jeppe, dank je wel voor je antwoordt met bijbehoorende link, ik ga duimen dat ik het volledig vergoed krijg want als ik de rekentool mag geloven wordt alles volledig vergoed :-) natuurlijk tot een max van 1250 euro per jaar!