Beugel vergoeding

Starter

Beste zilveren kruis,

Onze zoon (16 jaar) heeft 3 jaar lang bij de Ortho gelopen. Tanden stonden recht, kaak naar voren, maar volgens de Ortho was hij nog niet klaar??

Uiteindelijk heeft mijn zoon besloten (hij was tevreden met zijn gebit) ermee te stoppen.

Na nog geen 3 maanden was zijn spleetje tussen zijn tanden weer terug..................frustratie...........alom.

Deze week opnieuw naar de Ortho gegaan, nu kan hij een ontzichtbare beugel of blokjes beugel krijgen, kosten € 1000/€ 1150. Voor de zekerheid even gebeld met Zilveren Kruis. Omdat mijn zoon zijn budget heeft verbruikt, GEEN vergoeding meer.

Dit is zo frustrerend met de zorgverzekeraars.

Nu kunnen wij (nadat ik gebeld heb) onze 3 sterren, wijzigen naar 4 sterren, dan wordt er extra € 500 vergoed.

Ik heb een vraag, indien wij besluiten over te stappen (eind december). Kan ik dan bij onze nieuwe verzekeraar opnieuw een budget 'Ortho" gebruiken?

Bizar gewoon, je wordt 3 jaar aan het lijntje gehouden bij de Ortho, dan wil je (omdat het na 3 maanden mis is) opnieuw een beugel, bel je de verzekering, zegggen ze nee sorry, u krijgt geen vergoeding..................

Zijn er meer mensen met dit soort frustrerende ervaringen?

Beugel vergoeding

1 ANTWOORD

Re: beugel

Community Manager

Welkom op de community @Godschalk. Leuk dat je anderen hier om eigen ervaringen vraagt!

Wat apart dat het spleetje tussen de tanden al weer zo snel terug was. Van mijn collega @Ron Burgers begrijp ik dat er normaliter een retentiespalk geplaatst wordt om te voorkomen dat de tanden weer naar de oude positie zouden gaan. En dat deze misschien geknapt is? De orthodontist zou hier meer over kunnen zeggen.

Wat de vergoeding voor orthodontie voor jouw zoon betreft kan het financieel gezien verstandig zijn om over te stappen. Op de website van Independer kun je hierover meer informatie vinden. Het kan namelijk zo zijn dat een behandeling nog niet begonnen mag zijn. Of dat er een wachttijd is.

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het me weten. Ik denk graag met je mee!