Beugel en overstappen

Nieuwkomer

Ik wil overstappen naar Zilverenkruis maar mijn dochter heeft een beugel. Nu heeft ze, als het goed is, alleen nog nazorg nodig. Wanneer ik nu overstap geldt dan de vergoeding van de aanvullende tandarts verzekering of wordt hetgeen wat er al door mijn vorige verzekeraar is betaald verekend? 

• Mondzorg

Beugel en overstappen

4 ANTWOORDEN

Re: Beugel en overstappen

Fanatiekeling

Pas op, orthodontie komt uit de normale aanvullende verzekering, NIET uit de aanvullende tandverzekering. Misschien moet u uw vraag dan bijstellen? 

Groet, Feina.

Moderator

Welkom Johny, goeie vraag! Allereerst klopt het wat Feina zegt. De vergoeding van orthodontie komt vanuit de aanvullende verzekering vanaf 3 sterren. Niet vanuit de aanvullende tandartsverzekering. De vergoeding geldt voor kinderen tot 18 jaar!

Wanneer je nu niet bij Zilveren Kruis verzekerd bent en je meldt je aan voor de zorgverzekering met een aanvullende verzekering 3 sterren of hogen is er direct vanaf de ingangsdatum recht op vergoeding. Alle kosten die bij de oude zorgverzekeraar zijn ingediend kijken wij niet naar.

Voor de zekerheid nog een linkje naar de pagina waar je de vergoeding kunt vinden.

Kan ik je verder nog helpen met het samenstellen van je pakket Johny? Of bij het afsluiten? Ik hoor het graag!

Nieuwkomer

'Alle kosten die bij de oude zorgverzekeraar zijn ingediend kijken wij niet naar', geldt dit ook voor vergoedingen die eerder door Zilveren Kruis zijn gedaan? Wij zijn 2 jaar geleden overgestapt en willen graag terug naar Zilveren Kruis.

Medewerker

Goedemorgen Marlies,

De vergoeding orthodontie gaat dan verder waar het destijds is gebleven. Is er destijds bijvoorbeeld 500 euro vergoed, dan gaat de teller verder vanaf dat punt. De eventuele vergoeding die je tussentijds bij een andere verzekeraar hebt gehad, telt hierin uiteraard niet mee.

Verwacht je alsnog te kort te komen voor de vergoeding orthodontie? Hoor het graag van je.

Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.