Benodigde verzekering voor orthodontie kind: Dit is NIET de Tandverzekering

Fanatiekeling

Kan Zilveren Kruis duidelijker uitleggen welke aanvullende verzekering nodig is voor orthodontie van een kind tot 18 jaar? Dit gaat namelijk nog steeds fout ( zie topic dat twee dagen geleden gestrat werd  aar nog niet werd beantwoord).

Het is heel verwarrend dat de GEWONE Aanvullende verzekering, en dus NIET de Tandverzekering deze vergoeding geeft. 

Ik zag zelfs in een kort vergoedingenoverzicht van de gewone aanvullende verzekering dat orthodontie NIET werd benoemd, terwijl dit voor gezinnen de meest gebruikte vergoeding van hun aanvullende verzekering is. 

Groet, Feina.

Benodigde verzekering voor orthodontie kind: Dit is NIET de Tandverzekering

6 ANTWOORDEN

Re: Benodigde verzekering voor orthodontie kind: Dit is NIET de Tandverzekering

Community Manager

@Feina De manier waarop we dit vergoeden kan inderdaad verwarrend zijn. Daarom vermelden we het ook duidelijk in ons aanmeld- en wijzigingsproces:

Screen Shot 2016-12-30 at 10.42.52.png

Je kan onder het verkorte overzicht van vergoedingen uit de aanvullende verzekeringen voor orthodontie kiezen:

Screen Shot 2016-12-30 at 10.43.10.png

De reden dat orthodontie niet in het verkorte overzicht staat is omdat de vergoedingen die daar wél in staan voor de meeste verzekerden de belangrijkste vergoedingen zijn. 

En natuurlijk sturen we elk jaar een (digitaal) vergoedingenoverzicht waar het in benoemd staat.

Fanatiekeling

Het staat er wel, maar je leest er heel gemakkelijk over heen. Het verschil tussen "tandverzekering" en " aanvullende verzekering" valt namelijk niet zo op als je er niet bekend mee bent. 

Op de website staat:  ( https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/zorgverzekering/tandartsverzekering/Paginas/default.aspx

-  Vergoeding voor orthodontie tot 18 jaar zit niet in de basis- of tandartsverzekering. 1 van de ouders heeft een aanvullende verzekering 3 of 4 **** nodig.

en

- Orthodontie tot 18 jaar wordt niet vanuit de tandartsverzekering vergoed.
Hiervoor heeft u een aanvullende verzekering 3 sterren nodig. Bekijk de vergoedingen.

Voor mij zou het duidelijk geweest zijn als er had gestaan: " WAARSCHUWING: de tandartsverzekering dekt GEEN orthodontie!". 

Groet, Feina.

Community Manager

@Feina Ik vind het persoonlijk duidelijk genoeg. Jouw voorstel is wat er staat alleen in andere bewoordingen. Het enige dat verwarrend kan zijn is dat de aanvullende verzekering geen onderscheidende naam heeft en dat de tandartsverzekering in feite ook een aanvullende verzekering is. 

Fanatiekeling

Dat had ik nu net ook willen toevoegen: voor mensen die niet bekend zijn met zorgverzekeringen is een tandverzekering ook een aanvullende verzekering.

Ik wil alleen maar aangeven dat dit een valkuil is en dat er zoveel mogelijk aan gedaan moet worden om mensen daarvoor te behoeden. En ik denk gewoon dat het beter kan.

Groet, Feina.

Community Manager

@Feina We doen volgens mij op dit moment voldoende om die verwarring voor te zijn. De naam van de aanvullende verzekeringen wijzigen is best een ingrijpende stap. Je kan het natuurlijk altijd voorstellen in een idee.

Nieuwkomer

Ik voel volledig met Feina mee. Ook wij zijn in deze situatie gekomen. Met zijn tweeen hebben wij uitgebreid bestudeerd welke veranderingen wij nodig hadden in ons pakket in verband met de aankomende orthodontie van onze dochter. Je leest er overheen dat de aanvullende verzekering geen aanvullende tandartsverzekering is. 

De medewerkster van Zilveren Kruis die mij uitlegde waarom onze rekening van de orthodontist niet vergoed werd vertelde mij zelfs dat deze fout veel vaker voorkomt.

Aanpassing van de informatie op de website lijkt mij noodzakelijk.

Aanpassing van mijn pakket zou ik nog veel fijner vinden.....