Alleen tandarts of aanvullende Verzekering

Bewerkt 
Nieuwkomer

Hallo, is het mogelijk een extra tandarts verzekering af te sluiten zonder dat ik een basis verzekering bij jullie heb ?

gr Edwin 

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Alleen tandarts of aanvullende Verzekering

5 ANTWOORDEN

Re: Alleen Tandarts Verzekering

Bekend gezicht

@Edwinvdb volgens mij ben je verplicht een basis verzekering te nemen.. je kan wel naast je basis een tandarts verzekering afsluiten

Re: Alleen Tandarts Verzekering

Moderator

Hoi @Edwinvdb en @Nanda, het afsluiten van een losse tandartsverzekering kan zonder dat je een basisverzekering hebt. De ingangsdatum van een losse aanvullende verzekering is altijd 1 januari volgend op de aanvraag. Betekent voor nu dat het aanvragen van de losse aanvullende tandartsverzekering kan met een ingangsdatum van 1 januari 2017.

Aanvullende verzekering los afsluiten

Bewerkt 
Nieuwkomer

Goedemiddag,

Ik zou graag alleen een aanvullende verzekering bij jullie willen afsluiten, voor 2016. Alleen via de website lukt het mij niet om alleen een aanvullende verzekering af te sluiten, zonder basisverzekering. Kunnen jullie mij helpen, want volgens mij moet het nog kunnen voor 1 februari a.s.

Alvast bedankt, groet Franka

Re: Aanvullende verzekering los afsluiten

Bewerkt 
Fanatiekeling

Of vandaag het forum " bemand" is, weet ik niet. 

Misschien kun je beter een webmail sturen met je precieze gegevens, je naam, adres, woonplaats, BSN, gewenste verzekering, de prijs, je geboortedatum etc. Dan heb je meer kans dat het lukt. 

Misschien is het ook een goed idee om te vermelden dat je elders basisverzekering bent.  

Maar ik denk dat het sowieso een kleine kans is. 

https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/contact/Paginas/e-mail.aspx?questiontype=Anders...&subquest...

PS. Je kunt ook een bijlage meesturen.

PS zie eerder antwoord van Zilveren Kruis: een losse aanvullende verzekering gaat 1 jaar later in! 

"is altijd 1 januari volgend op de aanvraag. "

Groet, Feina.

Re: Aanvullende verzekering los afsluiten

Webcare

Hey @Franka

Een losse aanvullende verzekering kan alleen afgesloten worden wanneer de aanvraag gedaan wordt voor 1 januari van het volgende jaar. Kortom in deze situatie is de aanvraag van de losse aanvullende verzekering met terugwerkende kracht niet mogelijk. Stel je vraagt deze nu aan, dan start te aanvullende verzekering pas per 1 januari 2017. In onze algemene voorwaarden  (art. 6.1) is opgenomen dat er in de maand januari alleen gewijzigd kan worden, wanneer men ook verzekerd is met een lopende basisverzekering. Het spijt mij dat ik geen beter antwoord heb, maar ik hoop wel dat het antwoord zo duidelijk! 

Groetjes,  

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.