Afwijzing vergoeding implantaten in de bovenkaak

Starter

Hallo Allemaal,

Ik ben 22 jaar en ben sinds mijn 18e jaar volledig tandloos.

Onder heb ik implantaten vergoed gekregen vanuit mijn basisverzekering.

Nu boven is het een probleem mijn tandtechnicus kan mijn bovengebit niet goed passend maken om de bobbel die in mijn gehemelte zit ervoor zorgt dat mijn gebit zadelt dus totaal niet vastzuigt.

Mondfoto's laten maken en een ct scan, nu is mijn zaak beordeeld zonder de ct scan en motivatie van mijn implantoloog. en heb ik een afwijzing gekregen met het verhaal dat mijn kaak niet zo erg is geslonken en dat dit niet vanuit de basis verzekering word vergoed maar ik heb zeker een medische verklaring?

buiten dat ben ik top verzekerd en betaal ik rond de 150 euro per maand.

Is die afwijzing zo rechtsgeldig zonder dat hij opnieuw word beoordeeld met aanvullende informatie?

Lijkt mij dat als je een ct scan laat maken en die niet mee is gestuurd en zonder een beordeling het wel heel makkelijk is om afwijzing te geven.

Met vriendelijke groet,

Afwijzing vergoeding implantaten in de bovenkaak

2 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding implantaten in de bovenkaak

Medewerker

Hallo Cheyenne, 

Wat vervelend voor je dat de aanvraag is afgewezen! Ik kan me voorstellen dat je hier teleurgesteld over bent.

Als het goed is heb je een brief gekregen van onze afdeling die dit soort aanvragen beoordeeld. Hierin staat een telefoonnummer wat je kunt bellen als je aanvullende vragen hebt. Ook staat er in de brief dat je de aanvraag opnieuw kunt laten beoordelen als er nieuwe medische informatie is. De arts zal dit beoordelen en met een advies komen. 

Kun je hier iets mee?

Veel succes! Groet, Judith

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Re: Vergoeding implantaten in de bovenkaak

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hoi Cheyenne, nog een beetje nazorg...

Heb je de brief nog gevonden Cheyenne?

Kun jij je weg vinden op onze community? 

Anton

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.