Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Afhandeling van mijn tandarts nota's

Bewerkt 
Bezoeker

Heb ik weer:  Over gestapt naar nieuwe tandarts, er moest wel het eea gebeuren. Kreeg een begroting mee die ik eerst aan ZK heb voorgelegd, antwoord geen probleem u krijgt alles 100 % vergoed tot 700 euro. Vervolgens 3 declaraties ingestuurd, 2 werden er keurig betaalt maar de 3e niet. Waarom niet? Geen idee. Ik zit 80 euro boven die 700 en die moet ik dan zelf bij betalen die snap ik ook. Ik heb inmiddels 3 medewerkers aan de lijn gehad (en dus een uur aan de telefoon). De 1e medewerke snapte echt niet wat ik bedoelde ze kon zelfs de declaratie niet  vinden. De 2e kon me gerust stellen ik had  gelijk en voor maadag (gister dus) zou het afgehandeld zijn. Nou niet dus, vandaag maar weer gebeld, deze brave man hing me een aantal maal in de wacht om te overleggen. Er moest een senior naar kijken en hij kom me niet zeggen op wat voor termijn dat zou zijn. Ik vroeg hem waar het probleem nou eigenlijk in zit, dat kon hij ook niet zeggen. Wat is dat frustrerend zeg. Men heeft een klacht aangemaakt en ik heb er ook één opgestuurd.
Samengevat::
- ik heb toestemming gevraagd voor de behandelingen en gekregen (zwart op wit) 100% tot 700 euro
- Men zou het gister geregeld hebben, niet dus ofwel niet aan de afspraak gehouden.
- Waarom de declaratie word afgewezen is volledig onduidelijk, ook voor de medewerkers.

Iemand tips wat ik verder nog kan ondernemen?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Afhandeling van mijn tandarts nota's

OPGELOST
8 ANTWOORDEN

Re: Afhandeling van mijn tandarts nota's

Bewerkt 
Fanatiekeling

Een klacht hier deponeren is al een goed begin. Je maakt hiermee anti-reclame voor zk. Je moet een schriftelijke klacht indienen en als je geen antwoord krijgt of gee bevredigend antwoord dan kun je een klacht indienen bij de skgz. Misschien kunnen ze je hier helpen via een prive ericht
. Maar je moet even hun reactie Fwachten.

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Goedemorgen Ab61, welkom op het forum. Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor jou frustrerend is dat de zaken zo lopen. Ik begrijp dat er een klacht is aangemaakt. Ik weet niet of dit ook is vermeld, maar bij een klacht hanteren wij momenteel een termijn van 20 werkdagen maximaal voor de eerste inhoudelijke reactie.

Ik snap dat je hier niet op zit te wachten, maar als er een klacht loopt kan ik niets voor je betekenen. Dan is afwachten het enige wat we kunnen doen.

Hopelijk is het snel voor jou opgelost. Elze geeft aan welke vervolgstappen je zou kunnen nemen maar dat is alleen als het antwoord niet bevredigend is natuurlijk. Laten we daar nu nog niet vanuit gaan.

Bewerkt 
Fanatiekeling
Ik weet niet of dit ook is vermeld, maar bij een klacht hanteren wij momenteel een termijn van 20 werkdagen maximaal voor de eerste inhoudelijke reactie.

De polisvoorwaarden spreken over een maximale termijn van drie weken:
16.3 Naontvangstwordtuwklachtopgenomeninonsklachtenregistratiesysteem en ontvangt u hiervan een bevestiging. U ontvangt uiterlijk binnen drie weken een inhoudelijke reactie. Mocht er meer tijd nodig zijn voor de afhandeling van uw klacht, dan informeert de Centrale Klachtencoördinatie u hierover.

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Dat klopt, maar we communiceren in verband met de drukte 20 werkdagen. Wij zijn verplicht melding te maken van een tijdelijke langere afhandeltijd.

Bewerkt 
Fanatiekeling

Wie stelt die verplichting? Ik denk eerder dat zk zich aan de polisvoorwaarden dient te houden. Deze houden ook een ontvangstbevestiging in.

Bewerkt 
Bezoeker

Voorlopig heb ik bijna ?240 overgemaakt, ik wil en volgens mij moet ik me wel aan de betalinverpliching houden, nu nog zien dat ik het terug ga beuren. Ben benieuwd want het lijkt me op zich al geen goed teken dat de tijd waarop men moet reageren al verlengd is, daar maak ik uit op dat er veel klachten zijn.

Bewerkt 
Bezoeker

Inmiddels telefoon gehad en zoals verwacht 1000 x exuses, en het word alsnog vergoed. De andere kant van de lijn had waarschijnlijk gehoopt dat ik heeeeel blij zou zijn, ik vond het echter niet meer als normaal en ik baal er enorm van dat ik wederom veel tijd en energie heb moeten stoppen in simpele problemen. De ergernis blijft dat je niet verder komt met je verhaal als de dames van het  "callcenter"!  Alleen de "senior" kan blijkbaar wat verder in het systeem kijken om te zien waarom iets niet vergoed worden en krijg jij als consument geen antwoord op je vraag. Tja dan kun je nog zoveel enquettes na het telefoongesprek houden wat je wilt maar als je er niets mee doet. Overigens heb ik de toezegging gehad dat ik wel vergoed krijg en dat is ook al in "mijn zilveren kruis" vermeld, maar het staat nog nu steeds ( 5 dagen later) niet op mijn bankrekening.

Bewerkt 
Webcare

Beste ab61, wat fijn dat je op het forum laat weten hoe het afgelopen is. Bedankt dat je deze moeite neemt. Ik begrijp uit je post dat je de afhandeling van je klacht wel graag vlotter had gezien. Daarnaast lees ik dat je twijfelt aan het nut van de enquête.
Ab61, graag je begrip voor het overleg tussen collega's als er discussie is over een vergoeding. We proberen zo goed mogelijk je vragen te beantwoorden, daarvoor is soms ruggespraak nodig met een senior.

Als we een enquête teruggekoppeld krijgen met een negatieve beoordeling gaan we in gesprek met de medewerker. We kijken ook hoe we in de toekomst deze problemen kunnen voorkomen. Jouw reactie ga ik ook daarom ook weer als klantsignaal doorgeven.
Bij de opdracht tot betaling duurt het vijf tot tien werkdagen voordat jij het bedrag op je rekening terugziet.
Het ligt daarnaast ook aan je bank hoe snel je dit bedrag verrekend ziet.
Ik begrijp dat je het graag wel anders had gezien, bedankt voor je geduld en ik zie je graag terug op het forum.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.