Aanvullende verzekering verzekeringnemer na 18 jaar vraag

Nieuwkomer

Beste mensen,

Ik zit de polissen te bekijken van ZK en bij de aanvullende verzekeringen staat alleen orthodontie onder 18 jaar. Onze dochter is net 17 en moet aan de beugel. De verzekering die we nu hebben verplicht ons om eerst en jaar te betalen voor een verzekering waar wij (zoals wij het bekijken) het 1e jaar niks aan hebben. We voelen ons dan ook geplukt als we die verzekering nemen (bij een andere maatschappij). Je betaald maar mag niks declareren/laten doen het 1e jaar....

Nu ben ik werkzaam bij een bedrijf die een collectiviteitsverzekering heeft bij ZK. Ik wilde dus hier gebruik van maken maar heb een paar vragen:

1) Is er voor orthodontie een wachttijd?

2) Is er geen aanvullende pakket voor orthodontie voor mensen boven de 18?

3) welke aanvullende verzekering moet ik nemen voor mijn dochter als ze 18 wordt?

Aangezien ik weinig kennis heb van verzekeringen (nee graag niet hier over "ouwehoeren" dat heb ik nu wel gehad en gehoord) graag in duidelijke taal uitleggen hoe het zit als mijn dochter 18 wordt en verzekerd kan blijven bij ZK. Ik vind het vreemd dat ZK alleen spreekt over orthodontie tot 18 jaar terwijl andere zorgaanbieders ook orthodontie boven de 18 jaar op hun site hebben. Dit verward mij enorm.

Dank jullie wel.

Sabita

Aanvullende verzekering verzekeringnemer na 18 jaar vraag

2 ANTWOORDEN

Re: Aanvullende verzekering verzekeringnemer na 18 jaar vraag

Fanatiekeling

@SabitaNomdenAnoep stelde deze vraag:

2) Is er geen aanvullende pakket voor orthodontie voor mensen boven de 18?

Antwoord: nee, er is geen aanvullend pakket. Zie de vraag " beugel volwassenen" van @obelliard. 

En deze vraag: 

3) welke aanvullende verzekering moet ik nemen voor mijn dochter als ze 18 wordt?

Antwoord: aangezien er geen orthodontie-vergoeding vanaf 18 jaar is in geen enkele aanvullende verzekering, zou ik u aanraden GEEN aanvullende verzekering voor uw dochter te nemen als zij 18 jaar wordt. 

En nog enkele tips: zij kan zichzelf verzekeren vanaf de eerste van de maand die volgt op haar verjaardag. Ze kan dan ook overstappen naar een andere verzekering. In de meeste gevalllen is het nemen van een maximaal vrijwillig eigen risico ook aan te raden.

Groet, Feina.

Re: Aanvullende verzekering verzekeringnemer na 18 jaar vraag

Medewerker

Welkom en bedankt voor je vraag @SabitaNomdenAnoep ,

Allereerst gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochter. Tot de dag waarop jullie dochter 18 wordt, is zij gratis meeverzekerd vanuit het pakket dat de best verzekerde ouder kiest.

Voor de vergoeding van orthodontie zal zij mee moeten liften op de Aanvullend 3 of Aanvullende 4 ster verzekering. De vergoeding van orthodontie tot 18 jaar vind je op onze website.  

Om meteen antwoord te geven op jouw eerste vraag:

Wij hanteren geen wachttijd op de vergoeding. Zodra jouw dochter met het juiste pakket bij ons verzekerd is, dan kan zij direct gebruik maken van de vergoeding tot haar 18e verjaardag.

Voor de andere twee vragen die je stelt, geldt dat er vanaf 18 jaar en ouder geen dekking is opgenomen in de aanvullende verzekering voor orthodontie. Dit verklaart dan ook waarom wij het alleen hebben over de vergoeding tot 18 jaar. In bijzondere gevallen is er nog wel een vergoeding mogelijk vanuit de basisverzekering  voor alle leeftijden. Deze vergoeding kent specifieke voorwaarden die vooraf aangevraagd dient te worden. Alles hierover lees je hier op de website

Hartelijke groet,

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.