Aanvullende verzekering afsluiten wanneer je onder de 18 bent

Bewerkt 
Voorbijganger

Aanvullende verzekering beëindigd

goedemiddag,

ik ben negesty ben 17 jaar. ik ben samen met mijn moeder samen mee verzekerd. Maar op dit moment zit mijn moeder in de gevangenis en heb ik met spoed een beugel nodig. Maar ik ben niet aanvullend mee verzekerd. Ik heb net contact gemaakt met zilverenkruis. Ik heb gechat met een medewerker en die zei dat ik hiernaar een mail moest sturen en de situatie moest uitleggen. Want ik kon zelf een pakket nemen onder de 18 voor een beugel. En het was voor de polisservice. En verder werd ook gezegd dat ik pakket 3 moest nemen. 

groetjes,

Negesty comvalius

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Aanvullende verzekering afsluiten wanneer je onder de 18 bent

3 ANTWOORDEN

Re: Aanvullende verzekering afsluiten wanneer je onder de 18 bent

Bewerkt 
Fanatiekeling

De kosten worden met het driesterrenpakket vergoed tot €2000 voor de gehele verzekeringsduur. Maar dit geldt alleen tot je verjaardag. Dus als er nog behandelingen zijn na je verjaardag , worden die niet vergoed.

Ik hoop dat je nog lang niet jarig bent, want anders wordt het een probleem. Vanaf 18 jaar vergoeden de meeste zorgverzekeraars niets of maar een klein bedrag. 

Let op: het gaat om de gewone aanvullende verzekering, dus NIET DE TANDARTSVERZEKERING. De verzekering kost €23 per maand. Dit moet je zelf betalen. Zie bijlage voor meer informatie van de website. 

Spoed: je mag de aanvullende verzekering maar tm 31 januari afsluiten, daarna is het te laat. ( tenzij er een uitzondering is ivm je moeder). Dus stuur een email met jouw gegevens en je BSN erin en verklaar dat je de aanvullende verzekering driesterren wil hebben voor €23 per maand. Ik weet niet of jij zelf dat contract mag aangaan ( omdat je te jong bent).  Zoniet, dan moet er nog snel een handtekening van je moeder of een email van je moeder , liefst met BSN en oude polisnummer gestuurd worden. 

PS belangrijk! Als je moeder snel vrij komt, is het misschien handiger als de aanvullende verzekering van je moeder toch behouden blijft. Immers dan betalen jullie samen hetzelfde* . Als jij 18 jaar wordt, kun je dan zelf een andere verzekering afsluiten, zonder de driesterren, want daar heb je dan toch niets meer aan. En je kunt misschien overstappen naar een andere zorgverzekeraar die goedkoper is. 

* De prijs voor 30 tm 44 jaar is €29,50, daarna €31,50. 

Groet, Feina.

Voorbijganger

Heel erg bedankt. Maar heeft u toevallig het email adres waar ik het heen kan sturen?

Bewerkt 
Fanatiekeling

Vooropgesteld: ik ben niet van zilveren kruis. 

Je kunt proberen het eerst telefonisch te regelen. Dan vraag je om een email ter bevestiging, zodat je zeker weet dat het geregeld is. Telefoon: 071 751 00 52 8-18 uur. Telefonisch contact ( plus emailbevestiging) geeft meer zekerheid dat de gekozen optie ( eigen aanvullende verzekering of misschien toch voor je moeder) mogelijk is. Als je moeder toch haar aanvullende verzekering weer her-afsluit, dan moet ze wel opgeven dat jij " meeverzekerd" moet worden. 

Heb je goed begrepen dat ik niet weet of jij, als <18-jarige , deze verzekering mag afsluiten? En dat je altijd duidelijk moet opschrijven wat je wilt onder vermelding van je volledige gegevens, naam, adres, geboortedatum, adres, bsn, polisnummer en de gewenste verzekering? 

De gewone manier van wijziging van een verzekering is via digid. Maar het zou kunnen zijn dat dit niet mogelijk is. Ik heb gezien dat het ook niet mogelijk is om een nieuwe verzekering zelf af te sluiten als je onder de 18 bent. Via digid: https://mijndomein.zilverenkruis.nl/

Ik heb alleen een webmail adres voor je: https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/contact/Paginas/e-mail.aspx?questiontype=Anders...&subquest...

Nadat deze hebt ingevuld, krijg je waarschijnlijk een bevestigingsmail. Geen fout maken in eigen emailadres dus!  Dan heb je het bewijs dat de aanvraag op tijd is gedaan. 

Tenslotte kan het ook nog schriftelijk. Maak dan zelf een kopie van je brief. Zekerheid dat de brief op tijd aankomt, is er niet. 
Klantenservice
Zilveren Kruis
Postbus 444
2300 AK LEIDEN

Groet, Feina.