Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

tarief voor recept in het weekend bij dienstapotheek

Bewerkt 
Nieuwkomer

hallo,
we komen net terug van de dokterspost in voorhout vanwege een brandwond.
hiervoor recept voorgeschreven gekregen.
een zalfje van 3,21 euro en de kosten voor het recept (vanwege het spoedeisende karakter) 39,86 euro!
zalfje zal wel niet vergoedt worden maar over vergoeding voor het tarief voor het recept kan ik niks vinden.
weet iemand of dat vergoedt wordt?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

tarief voor recept in het weekend bij dienstapotheek

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: tarief voor recept in het weekend bij dienstapotheek

Fanatiekeling
Ja, dat wordt helemaal vergoed door de basisvezekering. Maar er geldt wel het eigen risico van ?350 per jaar plus evt. het extra vrijwillig eigen risico van ?500 vanaf 18 jaar. Die hoge prijzen voor in het weekend en na 18:00 uur hebben de zorgverzekeraars zelf afgesproken met de apotheken.  ( ik vind die prijzen echt onacceptabel). Bewaar dit zalfje, dan heb je voor de volgende keer wat in de thuisapotheek!
Ook het consult bij de dokterspost wordt vergoed. Ca. ?100, maar dit valt niet onder het eigen risico. 

Kijk nog even op de website van ZK om te kijken of de dienstapotheek een gecontracteerde apotheek is. Moest je direct betalen?  En welke apotheek was het? Dat is een teken dat het een niet gecontracteerde apotheek is. Als de dienstapotheek niet gecontracteerd is, dan krijg je , als je een natura verzekering hebt, slechts 80% vergoed. Maar ZK wil wrsch. coulant zijn, aangezien het ook de "schuld" is van ZK dat een dienstapotheek niet gecontracteerd is. Juist met dienstapotheken moet natuurlijk een contract zijn!

PS ik kan deze spoedapotheek op de Rijnsburgerweg niet vinden bij de gecontracteerde apotheken.
Kunt u hier nog een keer laten weten hoe het is afgelopen? Dat is ook interessant voor andere mensen. Dat is zeker belangrijk bij de poliskeuze in december aanstaande. 

Re: tarief voor recept in het weekend bij dienstapotheek

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Elze30 schreef:
Ja, dat wordt helemaal vergoed door de basisvezekering. Maar er geldt wel het eigen risico van ?350 per jaar plus evt. het extra vrijwillig eigen risico van ?500 vanaf 18 jaar. Die hoge prijzen voor in het weekend en na 18:00 uur hebben de zorgverzekeraars zelf afgesproken met de apotheken.  ( ik vind die prijzen echt onacceptabel). Bewaar dit zalfje, dan heb je voor de volgende keer wat in de thuisapotheek!
Ook het consult bij de dokterspost wordt vergoed. Ca. ?100, maar dit valt niet onder het eigen risico. 

Kijk nog even op de website van ZK om te kijken of de dienstapotheek een gecontracteerde apotheek is. Moest je direct betalen?  En welke apotheek was het? Dat is een teken dat het een niet gecontracteerde apotheek is. Als de dienstapotheek niet gecontracteerd is, dan krijg je , als je een natura verzekering hebt, slechts 80% vergoed.

PS ik kan deze spoedapotheek op de Rijnsburgerweg niet vinden bij de gecontracteerde apotheken.
Kunt u hier nog een keer laten weten hoe het is afgelopen? Dat is ook interessant voor andere mensen. Dat is zeker belangrijk bij de poliskeuze in december aanstaande. 

Hallo debestjes, welkom op het forum. De post van Elze die ik heb gequote is correct.

Ik verplaats dit topic naar het forum huisarts, apotheek en tandarts.