pijnstilling na operatie niet vergoed ?!!!

Gast

Ik voel me zo ontzettend boos. Ik maak nooit gebruik van de zorgverzekering ,waar ik zoveel premie voor betaal elke maand. Nu krijg ik een operatieve ingreep in de kaak,waar pijnstilling voor wordt geschreven. Dat is geen gewone paracetamol ,die je voor een paar euro koopt,dat is een zwaardere met codeïne erbij voor na een operatie,en kost 20 euro ! Wordt me net verteld dat dit niet vergoed wordt......omdat het vrij verkrijgbaar is . Wat een oneerlijk beleid. Ik begrijp dat de gewone paracetamol niet wordt vergoed,en die is ook betaalbaar. Maar voorgeschreven zwaardere pijnstilling voor na een chirurgische ingreep die 20 euro kost vind ik iets heel anders. Ik vind dat jullie van Zilveren Kruis hier een enorme fout maken en voel me door jullie gedupeerd. Hier mogen jullie wel eens beter over nadenken en onderscheid maken tussen gewone pijnstilling voor hoofdpijn etc en pijnstilling na een operatie die voorgeschreven is. Woedend dat ik zo slecht behandeld wordt terwijl ik zoveel premie betaal en nooit gebruik maak .

pijnstilling na operatie niet vergoed ?!!!

2 ANTWOORDEN 2

Re: pijnstilling na operatie niet vergoed ?!!!

Fanatiekeling

De kosten die je betaalt zijn hoofdzakelijk voor de apotheek. Die rekent namelijk 1 receptregel en 1 begeleidingsgesprek nieuw medicijn. Beiden kosten ca. €6,50. Ik vind dat de apotheek moet aangeven, VOOR de daadwerkelijke handeling aan de balie, dat het medicijn niet vergoed wordt. Dan kun je op dat moment naar een gewone drogist gaan en veel minder betalen. 

PS het bovenstaande is onjuist. Het middel ( 1000 mg paracetamol en 20 mg codeine ) is alleen in de apotheek verkrijgbaar. 45 zetpillen kosten ca. €13,50. Daarboven op komen de kosten apotheek. 

Dat dit middel niet vergoed wordt, ligt niet aan Zilveren Kruis, maar aan de politiek. Iedereen betaalt dit. Ook mensen die dit vaker nodig hebben. Zie https://www.medicijnkosten.nl/databank?zoekterm=PARACETAMOL%2FCODEINE&toedieningsvorm=ZETPIL&zi_naam...

Groet, Feina.

Re: pijnstilling na operatie niet vergoed ?!!!

Vaste bezoeker

Begrijp heel goed dat het je boos heeft gemaakt! 

Maar geen enkele verzekering vergoed paracetamol codeïne.

Ook wij betalen het zelf al een aantal jaren, en in de vrije verkoop is het niet. 

Misschien hadden ze je dat moeten zeggen ! En een andere pijnstiller voor moeten schrijven 

Hoop dat je het niet lang hebt moeten gebruiken !