betalen voor een nieuw medicijn

Nieuwkomer

Mijn vrouw en ik hebben (de laatste tijd?) een paar maal moeten betalen voor een nieuw medicijn, of voor een medicijn dat we lang niet haalden. Bijvoorbeeld op 22 dec. 2016 15,86 euro voor voorgeschtreven Omeprazol. Hoe is de regeling hiervoor? Ik kon het op de website niet zo gauw vinden.

• Medicijnen

betalen voor een nieuw medicijn

2 ANTWOORDEN

Re: betalen voor een nieuw medicijn

Fanatiekeling

Specifiek over omeprazol vond ik op de website www.medicijnkosten.nl de volgende informatie: 

Maagzuurremmers in de orale toedieningsvorm, inclusief combinatieproducten die een maagzuurremmer bevatten met uitzondering
van combinatieproducten met antibiotica bestemd voor bestrijding van Helicobacter Pylori Voorwaarde: uitsluitend voor een
verzekerde die blijkens het voorschrift langer dan zes maanden aaneengesloten op het geneesmiddel is aangewezen en voor wie
het geneesmiddel is voorgeschreven ter behandeling van een chronische aandoening, tenzij het betreft een voor de verzekerde
nieuwe medicatie.

Groet, Feina.

Re: betalen voor een nieuw medicijn

Moderator

@Geabra, Feine quote al een stukje met een uitleg over omeprazol. Bedankt @Feina! Hierin staat eigenlijk omschreven dat omeprazol vergoed wordt wanneer het medicijn langer dan 6 maanden moet worden gebruikt.

Ik vraag mij in jullie geval af of dit de situatie is @Geabra. Zou je misschien iets meer toelichting kunnen geven op de situatie? Moesten jullie direct bij de apotheek betalen? Of kregen jullie een rekening van ons? En stond daar een omschrijving bij? ik hoor het graag.