Highlighted

Zoektocht omdat medicijnen niet beschikbaar zijn

Voorbijganger

Ik stond gisteren in de apotheek en ze hadden geen enkele optie beschikbaar met de werkzame stof. Niet 1. Ik was even goed in de war. Ben nu een zoektocht verder en ben er nog steeds niet achter. De werkzame stof staat niet op de preferentie lijst. Het exact aangevraagde medicijn word door geen enkele standard apotheek vertrekt. Alleen door eentje die ruzie heeft met zk. Nu moet ik nogmaals om de tafel met internist, cardioloog, en een psychiater. En die psychiater zit op de stoel van de neuroloog. Wie kan raden over welk medicijn ik het heb?

Zoektocht omdat medicijnen niet beschikbaar zijn

4 ANTWOORDEN 4

Re: Zoektocht omdat medicijnen niet beschikbaar zijn

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Welkom op de community @Stuiterbal.

Zoals je ziet heb ik jouw bericht verplaatst vanuit het topic waarin we in gesprek zijn over ervaringen met preferente geneesmiddelen. En heb ik er een los topic van gemaakt.

Ik lees dat je in een zoektocht naar een geneesmiddel verstrikt  bent geraakt. En dat je het nog niet hebt gevonden. Dat is vervelend! Wil je ook daarover in gesprek? Of wil je dat we jou ergens bij helpen? Het helpt mij als je jouw bericht iets meer toelicht. Dan kan ik beter op jouw bericht ingaan.

Voorbijganger

Onderstaand stukje Gekopieerd uit jullie vergoedingen overzicht van 2018. 

Met daaronder wat ik van de website medicijnkosten.nl heb geplukt.

Dit gaat mijn financien teboven en is dus geen optie. 

en ik probeer mijn 2de punt in een volgende post duidelijk te maken.

Wat krijgt u vergoed bij een preferentiecontract?

• kortwerkend methylfenidaat van de fabrikant Mylan
  • langwerkend methylfenidaat
  • atomoxetine van het merk Strattera
  • dexamfetamine 2,5 mg zonder merk
  • dexamfetamine 5 mg van het merk Amfexa

AMFEXA TABLET 5MG

Werkzame stof
DEXAMFETAMINE
Toedieningsvorm
TABLETTEN EN CAPSULES
Sterkte
5MG
Leverancier
B-MEDICAL B.V.
RVG-nummer
110336
Verkrijgbaar buiten apotheek
Nee
Parallel import
Nee
 Aan de vergoeding van dit geneesmiddel zijn voorwaarden verbonden
Kostenoverzicht
Vergoeding
Deels vergoed en bijbetaling
Aantal DDD's 
TABLETTEN
 90
Vergoed
€ 11,56
Door u zelf bij te betalen
€ 74,87
Totaal, excl. afleverkosten*
€ 86,43

Voorbijganger
Er is voor mij geen manier om er achter tekomen wat mijn apotheek gaat leveren. En geen idee wat het dus gaat doen op mijn eigen risico. Vermoedelijk gaan we nu dus nog 6 weken door op het oude middel. Wat niet goed werkt. En hoe langer we wachten... hoe langer het duurd voor het nieuwe middel goed werkt.
Wat als ZK en mijn Apotheek er niet uitkomen? De rest in mijn omgeving is idea en op 1 merk Methylfenidaat retard doe ik het goed. Jammer genoeg is dat van de regenboog. Iets wat jullie 0.0 % vergoeden. In 4 maanden tijd heb ik 3 merken gehad bij mijn gewone apotheek. Elke wisseling gaf bijwerkingen, en het werd steeds duidelijker dat het niet zo goed werkt als concerta of regenboog apotheek. (en het werkt dus zo slecht dat ik nu dus weer een tekort heb van dopamine) (concerta is weer ivm kosten geen optie).
Nu moet ik dus toch over op Dex. 
Dit hier onder word tenminste vergoed... weliswaar zijn het er erg veel die je per dag moet slikken. (sommige mensen gebruiken tot wel 40mg perdag)
Is dit nu de bedoeling van overheid en verzekeraars die zich bemoeien met medicijnen? 

DEXAMFETAMINE CAPSULE 2,5MG
vergoed
CAPSULES

Laagste prijs
€ 13,67
DEXAMFETAMINE SULFAAT CAPSULE 2,5MG FNA MR
Hoogste prijs
€ 133,56
DEXAMFETAMINE SULFAAT CAPSULE 2,5MG PLC
DEXAMFETAMINE TABLET 2,5MG
vergoed
TABLETTEN

Laagste prijs
€ 23,38
DEXAMFETAMINE SULFAAT TABLET 2,5MG VAL
Hoogste prijs
€ 49,55
DEXAMFETAMINE SULFAAT TABLET 2,5MG PHL

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Ik lees dat je vraag wat inhoudelijker is. Daar weet ik niet voldoende vanaf.

Ik vraag even of een collega van Farmacie mij kan helpen. En kom er nog bij jou op terug. Zou je mij alvast in een privébericht jouw relatienummer en adresgegevens en een telefoonnummer waarop je bereikbaar bent doorgeven? Dan kan ik jouw gegevens erbij zoeken. Je stuurt mij een privébericht door naast mijn foto op mijn naam te klikken. Daarna kies je de rose/paarse button 'een bericht versturen'.