Wordt Melatonine suspensie vergoed?

Nieuwkomer

Heb contact gehad met de Zilveren kruis met de vraag of de Melatonine suspensie eerst vergoed voor mijn zoontje. Kreeg toen door de telefoon te horen dat het wel werdt vergoed ,maar nu blijkt het toch niet vergoed te worden. Vindt dat wel heel raar.

• Medicijnen

Wordt Melatonine suspensie vergoed?

3 ANTWOORDEN

Re: Toch niet vergoed

Community Manager

Hoi @Jeanet1,

Het lijkt me goed om even met je mee te kijken. Heb je in een prive bericht voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en relatienummer. Dan kan ik zien wat er voor aantekeningen zijn gemaakt van eerdere gesprekken. 

In algemene zin kan ik zeggen dat Melatonine tabletten worden vergoed vanuit de aanvullende verzekeringen met drie en vier sterren. Hoe dat zit met Melatonine suspensies weet ik niet en kan ik voor je nagaan zodra je me je gegevens hebt gegeven.

Re: Wordt Melatonine suspensie vergoed?

Fanatiekeling

Ik zou graag van Zilveren Kruis wat jullie doen als de klantenservice op een duidelijke vraag een fout antwoord heeft gegeven? Als dat bewijsbaar is, dan moeten jullie toch je toezegging gestand doen? 

En hoe moet de verzekerde hiermee omgaan. Van alles een schriftelijk bewijs vragen?

Groet, Feina.

Re: Wordt Melatonine suspensie vergoed?

Moderator

Hoi Feina, 

Als dat iemand foutief is voorgelicht, dan is dat inderdaad iets waar naar gekeken moet worden. Dat bedoel ik dan in de individuele situatie, als klacht van een verzekerde. Maar ook naar het proces, waar is het fout gegaan. Zodat we hierin kunnen verbeteren. 

Even gekeken naar de individuele situatie: Is een verzekerde ontevreden, bijvoorbeeld bij foutieve of onduidelijke informatie, dan kan de verzekerde hierover een klacht indienen. Als ik kijk naar je andere vragen, dan denk ik aan een officiële klachten procedure. Daar kijken ze namelijk ook naar of we iets moeten rechtzetten in de vorm van bijvoorbeeld een coulance. Algemene informatie over klachten lees je hier. Meer informatie over de procedure lees je hier.

Als algemene tip voor verzekerden, hoe hiermee om te gaan. Trek als eerste aan de bel als dat er iets is, zodat we kunnen helpen. Algemene tips: Weet wanneer het contact heeft plaatsgevonden, met wie en de details van het gesprek. Dit helpt een hoop in de verdere klachten procedure. Uiteraard hebben we ook onze eigen systemen met aantekeningen waar we gebruik van maken in situaties als deze. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.