Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Worden medicijnen ter voorkoming van trombose vergoed na een operatie ?

Voorbijganger

Worden er medicijnen ter voorkoming van trombose vergoed na een operatie ?

• Medicijnen
  • Ziekenhuiszorg (MSZ)

Worden medicijnen ter voorkoming van trombose vergoed na een operatie ?

OPGELOST
3 ANTWOORDEN

Re: Worden medicijnen ter voorkoming van trombose vergoed na een operatie?

Webcare
Webcare

Hallo @RonaldJaegers, welkom op ons forum! Leuk dat jij je vraag hier stelt.
Ik weet zo niet of wij de medicijnen vergoeden, onder andere omdat je geen naam van het medicijn geeft. Wanneer wij het vergoeden, stuurt het ziekenhuis of de apotheek de rekening direct naar ons. Jij ziet daar dan geen rekening van. Het valt wel onder je eigen risico, maar ik verwacht dat je die al hebt verbruikt met de kosten van de operatie.
Heb je zelf de rekening van de apotheek ontvangen? Dan is er waarschijnlijk geen vergoeding, anders had de apothekerr het wel rechtstreeks gedeclareerd bij ons. Je kunt hem dan voor de zekerheid wel declareren. Dan beoordelen wij of er een vergoeding is.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger

De naam van het medicijn is: Fraxapine. Dit is van mijn eigen risico afgegaan. De kosten van de operatie zijn voorzover ik kan nagaan nog niet gedeclareerd.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hi Ronald, ik heb Fraxiparine opgezocht en dit is inderdaad een geneesmiddel dat wij vergoeden. Voordat je kosten worden vergoed betaal je echter wel eigen risico. Dat het hier vanaf is gegaan klopt dus. 

Het kan best even duren voor een ziekenhuis nota bij ons binnen komt. Je kan wel verwachten dat je de rest van je eigen risico zal moeten betalen, dus mocht dat nog veel zijn is het misschien handig om (een deel van) de kosten alvast opzij te zetten. 

Is het zo duidelijk voor jou?