Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wisselende kosten voor hetzelfde medicijn

Bewerkt 
Starter

Onlangs factuur binnen gekregen van mijn apotheker BENU De Linden uit Son, op de factuur 3 maal dezelfde medicijnen gefactureerd met 3 verschillende prijzen.
Na informatie bij de apotheker is het zo dat de prijs af hangt van de aantal pillen die je krijgt, dus 30 pillen zijn duurder als 60 stuks, het lijkt wel een productiebedrijf waar de prijs bepaald wordt door de instelkosten, ik vind dit geld klopperij.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Wisselende kosten voor hetzelfde medicijn

3 ANTWOORDEN

Re: Wisselende kosten voor hetzelfde medicijn

Bewerkt 
Webcare
Webcare

Hallo Rinie, welkom op de community!

Ik snap dat het verschil in prijs van hetzelfde medicijn vragen bij je oproept.
Jouw apotheker heeft met ons een IDEA-contract. Dat betekent dat hij zelf zijn medicijnen inkoopt. Hoeveel het medicijn kost is dan inderdaad mede afhankelijk van zijn inkoopprijs. De prijs zal hoger zijn als hij minder inkoopt, en lager zijn als hij meer inkoopt. Hier lees je meer over het contract met jouw apotheek.

We vinden het leuk als je jezelf hier voorstelt. Veel andere communityleden zijn je voorgegaan!

Groet,
Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bewerkt 
Starter

Beste Kim,

Dat er een prijs verschil zit wat afhankelijk is van de inkoopprijs dat begrijp ik, maar geen prijsverschil van 80% op een aantal van 30 of 90 stuks.
Ik heb zelf altijd in de in en verkoop gewerkt maar met dit inkoopbeleid van een apothekers organisatie begrijp ik dit absoluut niet, voor mij blijft dit nog steeds zakken vullen.
Groetjes, Rinie

Bewerkt 
Moderator
Moderator

Beste @Rinie

Waar het in jouw situatie precies in zit weet ik niet. Wat je eventueel kunt doen is kiezen voor een apotheek met een 'preferentie contract'. Je hebt dan waarschijnlijk minder last van wijzigingen in merk en prijs. Ik zie helaas wel dat 'BENU De Linden' de enige gecontracteerde apotheek is in Son en Breugel. De apotheken met preferentie contract kun je vinden in Eindhoven (wel binnen 5km). 

Hieronder lees je wat het verschil is tussen de contracten: 

• IDEA; Uw apotheker bepaalt zelf welk merk u krijgt. Het merk dat deze voordelig kan inkopen, zal aan u worden verstrekt.
  • Preferentie; U ontvangt het merk dat door ons is aangewezen. Wij vergelijken alle prijzen van een aantal geneesmiddelen en wijzen één of meer merken aan, die u vergoed krijgt uit de basisverzekering.