Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wat is de functie van de geneesmiddelenzoeker?

Bewerkt 
Fanatiekeling

Graag wil ik weten wat het doel is van "geneesmiddelenzoeker" (zoekt de maximale vergoeding per geneesmiddel). Ik kan mij namelijk geen situatie voorstellen waarin dit van belang is. Namelijk de gecontracteerde apotheek verstrekt tegen gecontracteerde prijzen, dus dan komt de maximale vergoeding niet ter sprake. Wanneer dan wel? Om welke andere verstrekkingen zou dit gaan? In het buitenland misschien? Kunt u misschien enkele situaties schetsen, waarin dit van belang is? 

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Wat is de functie van de geneesmiddelenzoeker?

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: Wat is de functie van de geneesmiddelenzoeker?

Bewerkt 
Medewerker

Hallo Elze,

naast de vergoeding kan via de geneesmiddelenzoeker ook worden gekeken of een medicijn überhaupt voor vergoeding in aanmerking komt. Tevens is te zien of er op het middel een eigen bijdrage van toepassing is. De hoogte van de vergoeding is inderdaad lastig te peilen maar die zal in ieder geval nooit hoger zijn dat het vermelde bedrag, bijvoorbeeld in geval van restitutiepolis.

Groet,
Michiel

Re: Wat is de functie van de geneesmiddelenzoeker?

Bewerkt 
Fanatiekeling

De tekst op de website luidt: " Voor geneesmiddelen vanuit de basisverzekering hebben we maximale vergoedingen vastgesteld". 
WAAROM? 
Mijn mening is dat deze zoeker, die geen enkele functie heeft ( eigen bijdragen en aanwezigheid in het GVS zijn namelijk elders op te zoeken), misleidend is. Immers een maximale vergoeding doet vermoeden dat er wat te kiezen is en dat er ook bijbetaling  mogelijk is. Dit is al eerder in een topic ter sprake gekomen.