Wanneer zijn de contract onderhandelingen met apotheken in Almere rond?

Starter

Wanneer zijn de contract onderhandelingen met apotheken in Almere rond?

7 ANTWOORDEN

Re: Wanneer zijn de contract onderhandelingen met apotheken in Almere rond?

Moderator

Hallo @Mikey welkom op de community! Ben je naar een specifieke apotheek op zoek? Ik zie dat er 3 apotheken in Almere gecontracteerd zijn, die herken je aan het groene balletje met een vinkje erin. Met een aantal zijn we nog in gesprek. Die hebben een blauw balletje met vraagteken:apotheken almere.JPG

Ik durf niet te zeggen wanneer de contractafspraken afgerond zijn. Je kunt dit zien in de Zorgzoeker. We werken de zorgzoeker dagelijks bij. 

Starter

Dank voor je reactie Corine. Ik ben op zoek naar de apotheken Almere Castrovalva en Almere Parkwijk. Op dit moment is nog niet bevestigd dat zij gecontracteerd zullen zijn in 2018. Voor 2017 is dat wel het geval. Kan ik beter nu mijn verzekering bij Zilveren Kruis opzeggen zodat als er voor deze apotheken geen contract komt, dat ik dan nog 1 maand de tijd heb om een verzekering elders te vinden? Best lastig allemaal.

Moderator

Inderdaad even een dilemma, @Mikey. We hebben nu 3 apotheken in Almere gecontracteerd. Ik kan nog niet met 100% zekerheid zeggen of jouw apotheek bereid is om het ons contractafspraken voor 2018 te maken. De vraag is hoe gehecht je bent om bij jouw apotheek te blijven. Als je het niet erg vindt om naar een andere apotheek te gaan, dan kun je je verzekering houden. Als je echt graag bij jouw apotheek wil blijven en op zeker wilt gaan, dan zou je je verzekering bij ons kunnen opzeggen. Dat kan nog tot 31 december 24.00 uur. Mocht in januari blijken dat we jouw apotheek wel gecontracteerd hebben, dan kun je je natuurlijk ook weer bij ons verzekeren. Je hebt daarvoor de hele maand januari de tijd. Het liefst heb ik natuurlijk dat je bij ons blijft. Maar alleen jijzelf kan hierin de wijste beslissing nemen.

Mag ik je wel alvast een mooie en veilige jaarwisseling toewensen? En en gelukkig en gezond 2018!

Fanatiekeling

@Mikey En @Corine V, ik heb zojuist, zaterdagavond 30 december 2017, de contractering van de genoemde apotheken in Almere bekeken. Er is nog steeds niets rond, en de zorgverzekeraar geeft ook geen garantie. Zie de afbeelding.

Naast opzeggen van de verzekering ( andere zorgverzekeraars hebben namelijk wèl de contracten rond), is er ook de mogelijkheid om de verzekering te wijzigen naar Basis Exclusief. Want als een apotheek geen contract heeft, kun je op factuur wel vergoeding krijgen. ( mits je de preferente middelen afneemt, lijst is beschikbaar). Als je Basis Exclusief hebt, vergoedt Zilveren Kruis redelijke ( vermoedelijk dekkende) bedragen voor de receptregelvergoeding ( terhandstelling) en het eerste-gebruiks-gesprek(  1-e terhandstelling). Zie bijlage.

Alle apotheken gaan bij Zilveren Kruis per 1/1/2018 over op een preferentie-contract. Het IDEA contract verdwijnt effectief. Dus het enige verschil is eigenlijk dat je dan een factuur krijgt. Ook lastig voor de apotheek natuurlijk. En voor de verzekerde is het ook lastig. Maar daar staat tegenover dat je de prijs van het geneesmiddel weet. 

PS ik heb even bij Menzis gekeken: daar zijn de contracten wel rond. Zie afbeelding.

Groet, Feina.

Moderator

Dank voor je aanvulling @Feina. Ik zie dat onze Zorgzoeker in het weekend niet bijgewerkt is Dus de informatie die er nu staat is van 29 december. Dat is wel jammer...Ik kan daar voor nu helaas niets aan doen. 

Fanatiekeling

Ik hoop dat de inwoners van Almere niet bij Zilveren Kruis verzekerd zijn, want er zijn nog steeds geen contracten! Afvallige apothekers daar!  

Zie bijlage.

Groet, Feina.

Moderator

Het aantal IDEA en preferentie apotheken is op dit moment nog niet bekend @Feina. Deze maand wordt door apotheken benut om het contract te tekenen en om aan te geven of ze een preferentie of IDEA contract willen hebben. Eind deze maand zou dit bekend moeten zijn.