Waarom word mijn medicatie niet vergoedt?

Starter
Waarom word mijn medicatie foster Aerosol niet vergoed? Overal waar ik op kijk, en zelf bij de apotheker word aangeven dat dit vergoed moet worden, of deels vergoed.

Wel heb ik gelezen dat wanneer ik mijn 385 heb betaald, dan pas mijn medicatie vergoed word. Wat raar is want met een basisverzekering zou het vergoed moeten worden.
Ik heb hierover ook gebeld maar hier was geen duidelijk antwoord op te geven...
  • Medicijnen

Waarom word mijn medicatie niet vergoedt?

3 ANTWOORDEN

Re: Waarom word mijn medicatie niet vergoedt?

Webcare

Hoi @SharonKroes goed dat je ons forum opzoekt om verder te komen met het antwoord op je vraag.

Ik heb gekeken op de site medijnkosten.nl en kom de naam die jij noemt van dit geneesmiddel niet tegen.

Heb je misschien een RVG- of EU-nummer van dit geneesmiddel?

Je kunt me ook een privébericht sturen zodat ik je polis even nakijk of er eerder een declaratie van dit geneesmiddel is gestuurd

Even over je vraag hoe het werkt met het verplichte eigen risico:

maak je zorgkosten en worden deze vergoed uit de basisverzekering (behoudens een paar uitzonderingen) betaal je als je 18 bent of ouder eerst eigen risico.

De overheid wil hiermee iedereen bewuster maken van de kosten voor zorg. Tegelijkertijd kan met het verplicht eigen risico de premie lager blijven

Ons geneesmiddelenbeleid  en uitleg over vergoeding voor geneesmiddelen was je telefonisch niet duidelijk genoeg Sharon? Ik wil graag van je weten hoe dit gesprek ging. Het is de bedoeling dat je na een gesprek met ons duidelijk en volledig geïnformeerd bent. Stuur je mij een privébericht met je postcode, huisnummer en relatienummer?

Gaan we snel zorgen dat je weet hoe het nu zit met vergoeding voor Foster Aerosol.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter
Hier een afbeelding van medicijnkosten.nl.

Oké, dan maakt de overheid mij wel duidelijk dat ik mijn medicatie niet elke dag hoef te gebruiken omdat dat te duur word voor mij.

Over het telefoongesprek, dit gesprek is al een tijd geleden geweest. Misschien zelfs al wel vorig jaar. Het antwoord vond ik op dat moment niet erg. Maar nu nadat ik berekend heb hoe vaak ik officieel mijn inhalater in het jaar moet halen en hoeveel mij dat gaat kosten wel.

Webcare

Hoi @SharonKroes,

Zolang je je verplicht eigen risico van € 385,- per jaar nog niet hebt volgemaakt, betaal je de kosten van je medicijnen inderdaad zelf. Na het volmaken van je verplicht eigen risico, komen de kosten voor rekening van de zorgverzekering. We kunnen dit helaas niet voor je veranderen.

Ik weet niet of het verstandig is om je medicatie niet elke dag te gebruiken. Bespreek dit eens met je arts welke mogelijkheden je hierin hebt.

Als je nog vragen hebt, stuur ons dan even een privebericht met daarin je postcode, huisnummer en relatienummer. Ik wens je een mooi weekend toe!

Groet, Laura