Waarom staat er "verstrekkingen apotheek" op mijn declaratie-overzicht?

Re: Waarom staat er "verstrekkingen apotheek" op mijn declaratie-overzicht?

Lid verzekerdenraad

hoi @Kim, @tanjaverbij,

bij mij staat in ieder geval nu wel alle vermeld, zelfs tot in 2014 staan alle medicijnen vermeld. Nergens staat meer "verstrakking apotheek".(zelfs niet bij mijn dochter, de "pil" staat er gewoon tussen)

Enige verbetering wat nog niet doorgevoerd is, is de vermelding van de geleverde aantallen, die staat nu nog altijd op 1.

Groet mike

Fanatiekeling

Vraag aan Zilveren Kruis: hoe is het mogelijk dat op dit moment de een wèl en de ander niet de namen van de medicijnen ziet staan?

Een vraag over de volgorde van de reacties van dit topic: deze staan bij mij niet op datum. Na eind oktober en een reactie van Diadino van 8 uur geleden komen nog reacties van september 2016. Zie de bijlage.

Groet, Feina.

Community Manager

Dat is wel vreemd, zoals jij het omschrijft Feina. Als het gaat over een bepaalde medicijnnaam (die nog niet is omgezet) dan is het te verklaren. Maar zoals de situatie hier staat lijkt me die kans wel erg klein. Goed om er nog even naar te kijken. Ik vraag me daarom ook af wanneer Tanja haar overzichten heeft uitgeprint. Of dit nog voor de update was of erna? Gaat het ook echt over een uitdraai of kopie vanuit Mijn Zilveren Kruis? Als je nu in je eigen domein kijkt Tanja, zie je de namen dan wel staan? 

Met betrekking tot je andere vraag Feina. Je kan per topic aangeven hoe je de posts zou willen sorteren. Per onderwerp, van oud naar nieuw of van nieuw naar oud. Ik heb het vermoeden (als ik naar je bijlage kijk) dat het bij jou op 'per onderwerp' staat. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

@Eva S "Met betrekking tot je andere vraag Feina. Je kan per topic aangeven hoe je de posts zou willen sorteren. Per onderwerp, van oud naar nieuw of van nieuw naar oud. Ik heb het vermoeden (als ik naar je bijlage kijk) dat het bij jou op 'per onderwerp' staat. "

De sortering zoals getoond op de schermafbeelding is binnen dit ene topic!

Groet, Feina.

Community Manager

Per topic kan je ook verschillende onderwerpen hebben (het onderwerp veld is namelijk vrij in te vullen). Heb je nog gekeken naar de instellingen? Zorgt dat voor een oplossing? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer

Ik zie dat de discussie over 'verstrekkingen apotheek' inmiddels 10 maanden loopt en dat ZK blijkbaar niet in staat is om hun klanten de specificaties te laten zien van deze verstrekkingen. In 2015 was dat nog wel het geval dus waar zit de moeilijkheid?

Ik heb eerder met mijn apotheek discussies gehad over fout ingediende declaraties. ZK vond het niet de moeite waard daarop actie te ondernemen. Aangezien ik de kosten voor medicijnen zelf betaal wil ik inzicht hebben in wat mijn apotheek declareert.

Wanneer is ZK in staat, net zoals in 2015, gewoon te laten zien wat er wordt gedeclareerd.

Die wegpraterij over 'privacy' is nu toch wel klaar?

Community Manager

We hebben het inderdaad al langere tijd over het aanpassen van 'verstrekkingen apotheek', Wilbert. Hiervoor zijn steeds twee opties besproken. Aanpassen op het declaratieoverzicht en aanpassen op Mijn Zilveren Kruis. Eerder geeft mijn collega Michelle aan dat het niet mogelijk is om dit op het declaratie overzicht te doen, in verband met privacy. Wel is aangegeven dat we aan de slag zouden gaan met aanpassingen voor Mijn Zilveren Kruis, zodat hier de medicijnnaam wel terug is te zien. Dit is nu al een tijd mogelijk!

Heb je al gekeken op Mijn Zilveren Kruis Wilbert? Mis je daar nog bepaalde informatie over verstrekkingen apotheek? 

Zeker wanneer je denkt dat het niet klopt, begrijp ik dat je het graag wil controleren en daarvoor de juiste informatie nodig hebt. Kunnen we daarbij nog helpen? 

Geregelde bezoeker

goede morgen  ik zit in mijn zorggebruik te kijken en tot mijn verbazing zie ik op 3 dingen na alles verstrekking apotheek  .terwijl het vorig jaar al veel meer was .vind dit zonde en nakijken bij medicijn prijzen krijg je geen goed beeld .

jammer hoor ging zo goed  gr nora 

Highlighted

Fanatiekeling

"goede morgen ik zit in mijn zorggebruik te kijken en tot mijn verbazing zie ik op 3 dingen na alles verstrekking apotheek .terwijl het vorig jaar al veel meer was .vind dit zonde en nakijken bij medicijn prijzen krijg je geen goed beeld ."
jammer hoor ging zo goed gr nora " (
Mitte , 18 januari 2017). 

Mitte, kun je een schermafbeelding van de online-mijn-omgeving als bijlage toevoegen ( eventueel in een nieuwe reactie)? Zo kan Zilveren Kruis zien dat het echt weer fout is! 

Groet, Feina.

Community Manager

Hoi mitte en Feina, mijn collega's zijn nog steeds druk bezig om dit volledig mogelijk te maken. Zoals jullie al hebben gezien zijn er al veel medicijnen omgezet. Op dit moment is het helaas wel mogelijk dat er bij een aantal medicijnen nog vertrekkingen apotheek staat. Dit zijn de laatste paar medicijnen die nog moeten worden omgezet. Dit wordt deze maand nog opgelost, bij een 'nieuwe release' van Mijn Zilveren Kruis. Ik verwacht volgende week. Geef vooral een seintje als het dan niet werkt mitte! 

Lid verzekerdenraad

Hoi @Eva S.
Bij mij staat inmiddels nergens meer verstrekking apotheek, vraagje wat nog wel overeind staat, komen bij de aanstaande upgrade nu de aantallen ook bij de verstrekkingen te staan?

Nieuwkomer

Vreemd dat jullie "privacy" gebruikenom de medicijnnamenniet te vermelden.

Bij sommige andere verzekeringen is het gebruik wel te lezen, dus er schijnen geen wettelijke beperkingen te zijn.

Toon1

Community Manager

Goede vraag Mike! Deze aanpassing ging over het laten zien van de medicijnnamen. Ik heb je vraag/wens over de aantallen verder uitgezet. Ik kom hier nog bij je op terug. 

Geregelde bezoeker

goede avond  ik zit in mijn zorggebruik te kijken  en tot mijn verrassing zie ik overal de namen van de medicijnen er bij  super dank je wel  nu weet ik echt wat ik verbruik 

Geregelde bezoeker

hoi Eva je had helemaal gelijk het is nu allemaal overzichtelijk 

Community Manager

Leuk dat je nog even een bericht hebt achtergelaten mitte. Goed om te horen dat het nu allemaal werkt en overzichtelijk voor je is. 

Update: 31-01-2017: Op dit moment zijn alle medicijnen omgezet in Mijn Zilveren Kruis. Alle verstrekkingen apotheek zijn vervangen door de medicijnnaam. 

Mike, ik heb inmiddels ook contact gehad met mijn collega's over de standaard 1 verstrekking weergave. Deze aanpassing staat op dit moment op de backlog. Ze gaan er binnenkort even goed induiken, dan kunnen ze ook beter aangeven wat en hoeveel er precies moet gebeuren om dit voor elkaar te krijgen. Dus een verwachte datum heb ik helaas nog niet. Maar de situatie is bekend en zodra er meer concrete informatie is laat ik het weten. 

Voorbijganger

Verstrekkingen apotheek

Ik ben een nieuwkomer en kom met de volgende reactie.

Op 30.1.2017 schreef Eva S het volgende: 

Community Manager

Leuk dat je nog even een bericht hebt achtergelaten mitte. Goed om te horen dat het nu allemaal werkt en overzichtelijk voor je is. 

Update: 31-01-2017: Op dit moment zijn alle medicijnen omgezet in Mijn Zilveren Kruis. Alle verstrekkingen apotheek zijn vervangen door de medicijnnaam. 

Nu, op 7 februari 2019, ruim 2 jaar later, zie ik nog steeds verstrekkingen apotheek op mijn declaratie-overzicht staan. Enorme lacher toch? Moet ik ZK nou echt nog serieus nemen?

Met vriendelijke groetjes,

Louisa

Community Manager

Welkom @Louisa, goed dat je even een berichtje stuurt. Klopt het dat jij het hebt over jouw declaratieoverzicht? Daar zie je namelijk wel nog de term 'vertrekkingen apotheek'. Dit is vanwege de privacygevoeligheid van een aantal geneesmiddelen. 

Mijn stukje test gaat over de informatie die je ziet in Mijn Zilveren Kruis. Daar (bij zorgkosten) zou je wel de medicijnnaam terug moeten zien. Is dat bij jou ook het geval? 

Voorbijganger

Aangezien ik niet aan deze mondiale gekte mee wil doen om steeds apparaten te moeten aanschaffen om aan iets mee te kunnen doen, heb ik geen mobiel en weiger ik er een aan te schaffen. Dus kan ik niet in mijn Zilveren Kruis komen. Daarom wil ik alles per gewone post ontvangen. Daar kan ik vervolgens niet aan de gewenste info komen en jullie hebben er geen oplossing  voor. Ook vind ik jullie verschrikkelijk overdreven met die zgn. Privacy redenen. Ik ben vreselijk boos. BOOEEH! Dit is niet persoonlijk  bedoeld, sorry.

Vriendelijke groet, Louisa

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Ik vrees dat je niet aan de mondiale gekte ontkomt @Louisa :-). Een mobiel is niet strikt noodzakelijk. Het is ook mogelijk om sms-controle aan te vragen op een vast nummer. Dan ontvang je een gesproken sms. En kun je via je computer, laptop of tablet (ik weet niet wat je gebruitkt) inloggen in Mijn Zilveren Kruis en meer gegevens zien.

In Mijn Zilveren Kruis staat dus meer dan in het declaratieoverzicht dat ook per post verzonden kan worden. Dat kan omdat Mijn Zilveren Kruis beveiligd is met DigiD en extra beveiligd met inloggen via sms. Waarom we dit doen, bespreken we in het topic 'Inloggen met DigiD en sms-controle roept veel vragen op'.

Mijn collega's kunnen je ook meer informatie geven

Dat mag onder strikte voorwaarden. Die zijn geregeld via de wet. En daar moeten wij ons strikt aan houden. Dus als je meer wilt weten, kun je ons ook bellen. Dan kijken mijn collega's graag even met je mee. 

Kun je iets met dit antwoord, Louisa? Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!