Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoeding mycrogynon30 bij medische noodzaak

Bewerkt 
Starter

ik wil graag weten hoe ik het constante gevecht met de apotheek nu is kan afsluiten.
het betreft mijn gehandicapte dochter die al een dubbele dosis microgynon 30 slikt dit ging prima nu de goedkopere variant maar heeft daarbij stemmingswisselingen hevige buikpijn enz. laats nog contact met u gehad en als het goed onderbouwd werd door huisarts vergoeden jullie de microgynon 30 wel.
maar de apotheek blijft volhouden eerst betalen en dan declareren terwijl jullie weer beweren van niet ja leuk maar wat moet ik nu??

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding mycrogynon30 bij medische noodzaak

OPGELOST
4 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding mycrogynon30 bij medische noodzaak

Bewerkt 
Starter

Wees voorzichtig met ZK Achmea want ze beloven gouden bergen maar er komt meestal niet veel van terecht. Straks zullen ze je vragen om een privebericht te sturen en vervolgens bellen ze je en bieden geen oplossing want die moet van de apotheker komen. Achmea is alleen geinteresseerd in je premie en je eigen bijdrage naar je situatie wordt helaas niet gekeken. Vind het droevig voor je gehandicapt kind. Sorry

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hallo Jacq, welkom op het forum. Ik kan me goed voorstellen dat het voor u en uw dochter een moeilijke situatie is. Zoals u ook aangeeft is het belangrijk dat de huisarts onderbouwd waarom uw dochter Microgynon nodig heeft. Uiteindelijk bepaalt de apotheek welk merk u meekrijgt. Wij geven de apotheek een budget om Ethinylestradiol te vergoeden (de werkzame stof in Microgynon). Wij laten voldoende ruimte om ook het merkgeneesmiddel mee te laten geven.

Nu u van het kastje naar de muur wordt gestuurd raad ik u aan uw huisarts contact op te laten nemen met de apotheek om na te gaan welke opties er zijn, en hoe ervoor gezorgd kan worden dat de apotheek u Microgynon mee geeft. Is het zo goed duidelijk voor u?

@ Louis9402 We vinden het erg jammer dat je zo over Zilveren Kruis Achmea denkt. Wij hebben ons best gedaan om je een optie te bieden in je situatie omdat wij het belangrijk vinden dat jij je behandeling door kan zetten. Dat we niet kunnen voldoen aan jouw wensen kan bij jou heftige emoties losmaken, dat begrijp ik. Dit soort posts zijn wel een reden voor ons om je tegen jezelf in bescherming te nemen. Blijf je op dezelfde voet doorposten dan geven we je een ban (dat betekent dat we je de toegang tot het forum ontzeggen).

Bewerkt 
Starter

bedankt voor het beantwoorden de apotheek is wel bereid om het mee te geven maar ik moet dit zelf betalen en dan declareren maar dan krijg ik dus niet alles terug lees ik uit u antwoord of begrijp ik dit verkeerd? mijn dochter is trouwens 16 jaae

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Jacq, omdat we afspraken hebben over het indienen van declaraties met de apotheek kunnen nota's niet bij ons direct worden ingediend. De apotheker weet dit ook. Wat ze u bieden is geen oplossing. Ik raad u aan het via de huisarts te spelen. Houden ze vast aan direct betalen en bij ons indienen dan ontvang ik graag het relatienummer van uw dochter en de naam van de apotheker in een privebericht. Wij gaan er dan verder mee aan de slag.