Vergoeding medicijnen

Bewerkt 
Starter

Beste mensen,

Sinds 1 januari is ons bedrijf overgegaan naar Zilveren Kruis, volgens Zilveren Kruis zal er niet veranderen. Ik heb al jaren bloedverdunners , daarbij zijn maag beschermers gekomen. (ook al jaren.)

Nu moet ik weer betalen voor mijn maagbeschermers? Ik begrijp alles niet meer.....

Wanneer wel wanneeer niet.....Ik vraag er niet om ziek te worden?

Daarbij ben ik chronisch ziek waar alleen pijn stillers voor wordt geschreven, omdat men het niet weet??? Maar ik heb mijn weg gevonden door zo min mogelijk medicijnen te gebruiken, leef gezonder om dit alles te kunnen volhouden daarnaast de altenatieve hulpverlenners, en word op allerlei manieren tegengewerkt.

Ik kon niet meer lopen en ben afgekeurd maar ik werk nog steeds 20 uur per week en ik LOOP weer, beweeg weer maar ik moet mij iedere keer weer bewijzen.

Wanneer worden we nu eens beloont? Ik ben niet de enige die vecht om het leven acceptabel te houden.

Alvast hartelijke dank voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,

MarJaRN

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding medicijnen

OPGELOST
3 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding medicijnen

Uitblinker

Hoi @MarJaRN

Het is niet zo dat het niet vergoed wordt, maar je betaald de eerste €385 vergoeding(die je via de basisverzekering ontvangt) helaas alsnog als "eigen

risico"

Groet Mike

PS. Misschien handig om toch de bijlage te verwijderen ivm te veel privacy info

Re: Vergoeding medicijnen

Starter

Bedankt voor het antwoord maar ik ben daar toch niet echt tevreden over dus als chronisch ziek ben je en blijf je de ...

maar de bijlage hoe kan ik die verwijderen?

mvg Marja

diadino24 schreef:

Hoi @MarJaRN

Het is niet zo dat het niet vergoed wordt, maar je betaald de eerste €385 vergoeding(die je via de basisverzekering ontvangt) helaas alsnog als "eigen

risico"

Groet Mike

PS. Misschien handig om toch de bijlage te verwijderen ivm te veel privacy info

R: Vergoeding medicijnen

Uitblinker

Hoi @MarJaRN,

Ik zie dat het al gelukt is om de bijlage te verwijderen.

En ja, het blijft balen dat wij als chronisch zieken "gestraft" worden door het eigen risico's (overheidsmaatregel, dus daar is de verzekeraar Helaas niet aanspreekbaar voor).

Ikzelf was al klaar met het eigen risico opbouwen in maart ( eigenlijk al in januari, maar die rekening kwam pas na maart Smiley Knipoog ).

Ik mijn geval was het dus weer handig dat je tegenwoordig vooraf al een betalingsregeling kunt aangaan voor 10 termijnen, zodat je niet ineens verrast wordt door een rekening van €385.

Kun je o.a. regelen via "mijn zilveren kruis" Klik hier

Doornspijk handig als je vantevoren al weet dat je je risico op gaat gebruiken in bv de eerste helft van het jaar, anders is het eventueel om de normale betalingsregeling aan te vragen voor grotere rekeningen.

Groet mike