Vergoeding dermatoloog

Nieuwkomer

Ik vroeg mij af of een bezoek aan de dermatoloog vergoed wordt en/of dit van het eigen risico afgaat bij de ziezo basisverzekering. Ook vroeg ik mij af hoe het met de kosten zit van een roaccutane behandeling en de bijkomende maandelijkse bloedonderzoeken en urinetesten.

Alvast bedankt.

Vergoeding dermatoloog

3 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding dermatoloog

Webcare
Webcare

Welkom op ons forum BeCc!
Als je van je huisarts een verwijzing naar de dermatoloog hebt, worden de kosten vergoed uit de basisverzekering. De kosten vallen wel onder je eigen risico. Je kunt terecht bij een gecontracteerd ziekenhuis. Die vind je in de Zorgzoeker (let op het jaartal, die kan je rechts aanpassen).
Bij ZieZo kan je voor medicijnen terecht bij en aantal online apothekers. Welke dat in 2018 zijn, is nog niet bekend. Heb je de medicijnen snel nodig, dan kan je bij een gecontracteerde apotheek terecht.
Volgens mijn gegevens is Roaccutane niet meer verkrijgbaar in Nederland. De werkzame stof van Roaccutane is Isotretinoïne, dat wordt wel vergoed. De apotheek beoordeelt welk met Isotretinoïne je krijgt. De kosten vallen onder je eigen risico.
Voor bloed- en urinetesten kan je naar een gecontracteerd laboratorium (zie Zorgzoeker). Ook die kosten vallen onder het eigen risico.
Kun je zo verder?
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer

Hallo, 

Ik heb zojuist met jullie klantenservice gebeld en die geven aan dat Roaccutane niet wordt vergoed vanuit de basisverzekering (niet in 2017 en ook niet in 2018). Dat is best verwarrend met hetgeen ik hieronder lees. Kunt u mij meer duidelijkheid geven? Kunt u ook een inschatting van de kosten geven van dit medicijn?

Daarnaast is tijdens het gebruik van Roaccutane is een zwangerschapstest en bloedonderzoek verplicht (maandelijks). Wordt dit vergoed met het basispakket of eventueel aanvullende pakketten (en zoja, welk pakket?). Zonee, hoe hoog zijn deze kosten of waar kan ik vinden hoe hoog deze kosten zullen zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

met vriendelijke groet, 

Yulia

Webcare
Webcare

Hallo Yulia, welkom!
Roaccutane wordt inderdaad niet vergoed. De werkzame stof Isotretinoïne wordt wel vergoed. De apotheek beoordeelt welk merk je krijgt.
Bloed- en urine onderzoeken worden vergoed als je een verwijzing van de (huis)arts hebt. Je kunt terecht bij een gecontracteerde laboratorium (zk.nl/Zorgzoeker)

De kosten van medicijnen en onderzoeken vallen wel onder je eigen risico. De apotheek kan aangeven wat het medicijn kost.
in de prijszoeker kan je de prijzen van de meest voorkomende onderzoeken vinden. Je moet dan wel weten welke onderzoeken er gedaan worden: https://secure.zilverenkruis.nl/Formulieren/Tarieven
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.