Vergoeding begeleiding nieuw geneesmiddel

Nieuwkomer

Onlangs heb ik 2 nieuwe medicijnen bij de apotheek meegekregen. Er wordt nu 2 maal 6 euro tlv mijn eigen risico geboekt, dat begrijp ik nog wel. Wat ik niet begrijp is dat ok bij de apotheek geen enkele uitleg heb gekregen, geen bijsluiter in het doosje zat. Dat is een mooie inkomstenbron voor de apotheek waar ze niets voor doen. Het betrof een antibiotica en een pijnstiller. Ik ben daarna zelf op internet gaan zoeken naar de bijsluiter, maar moet wel 12 euro aan de apotheek betalen voor niets. Schandalig!

Vergoeding begeleiding nieuw geneesmiddel

2 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding begeleiding nieuw geneesmiddel

Fanatiekeling

Gelijk heb je. 

Maar de zorgverzekeraar doet niets voor je. Ik zou het logisch vinden dat de zorgverzekeraar nu tegen jou zou zeggen : "dat registreren we en als er meer klachten over deze apotheek binnenkomen zullen we dat bespreken."

Waarom doet de zorgverzekeraar dat niet? 

Je kunt zelf wel klagen bij de apotheek. Vraag de apotheker te spreken en vertel over het missende gesprek en de missende bijsluiter. Misschien dat ze je tegemoet komen. Anders kun je misschien overstappen naar een andere apotheek. Gelukkig is het wel eenvoudig om van apotheek te wisselen (itt huisarts wisselen). 

Groet, Feina.

Re: Vergoeding begeleiding nieuw geneesmiddel

Moderator

Hoi Mary1 en Feina,

@Mary1 wat goed dat je de community gebruikt om je ervaring te delen. Ik wil graag even ingaan op wat wij voor je kunnen doen. Allereerst geven we (onder andere op de community) uitleg waar dit bedrag precies uit is opgebouwd. Ik doe de aanname vanuit je berichtje daar je al van op de hoogte bent. 

Daarnaast is wat @Feina aangeeft precies wat wij doen. Wanneer wij signalen horen over het niet ontvangen van een uitleg, schriftelijk of mondeling, dan verzamelen wij deze. Voor jouw specifieke situatie @Mary1 is het goed om contact te zoeken met je apotheker en dit bij hen neer te leggen.  

Om je signaal ook hier wel mee te nemen, zou je mij in een prive berichtje je gegevens kunnen toesturen? Alvast bedankt.