Vergoeding Seretide diskus 50/250

Nieuwkomer

Hallo,

Ik heb een vraag m.b.t de kosten van het medicijn Seretide diskus 50/250mcg 60do.

Twee keer per jaar bestel ik 3 disks en de kosten hiervan vind ik abnormaal hoog, te weten: € 108.38 en € 114.82.

Deze medicijnen worden blijkbaar niet vergoed, maar ik kan dit niet duidelijk achterhalen.

Kan iemand mij uitleggen of bevestigen dat dit medicijn toch vergoed kan worden?

Met vriendelijke groet

Alex

Vergoeding Seretide diskus 50/250

3 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding Seretide diskus 50/250

Moderator

Hallo  @Alexdeswart, welkom op de community. Ik heb even voor je gekeken op medicijnkosten.nl. Daar zocht ik op 'Seretide' en werd verwezen naar 'Salmeterol/Flucicason'  Als ik het goed zie wordt dat onder voorwaarden vergoed. Kom je voor nu iets verder met dit antwoord? Mocht je meer hulp nodig hebben, laat het mij dan even weten. Volgende week zijn mijn collega's van Farmacie weer beschikbaar. Dan kan ik hen om hulp vragen.

Fanatiekeling

Moet u de kosten bij de apotheek zelf betalen? Of krijgt u een factuur van Zilveren Kruis in verband met Eigen Risico. Als dit de enige kosten zijn die u maakt , dan moet u ze inderdaad zelf betalen. U kunt met het RVG nummer ( ingestanst in het deksel) op de website misschien meer duidelijkheid krijgen. Ik kan op basis van uw informatie ( sertide 50/250) het juiste medicijn niet direct vinden. Ik sluit een screenshot bij. ( van # 025867, 25/250). De prijs ligt voor 60 eenheden op ca €22. Hierboven op komt de receptregelvergoeding van €6. En in geval u minder dan 1x per jaar bestelt, mag de apotheek nog afleverkosten eerste keer rekenen, van weer €6. Dus 60 dagelijkse eenheden komen uit op ca. 28 euro.

Het verschil in prijs tussen de twee bestellingen is juist het tarief " afleverkosten eerste keer", dus dat is dan verklaard.

PS op een andere site zag ik dat uw middel wrsch. RVG nummer 108737 heeft.

Een halve diskus kost €17,54, een hele dus €35,08. Dus 3 diskussen kosten €105,24. Daarbij komt het receptregeltarief van ca. €6. Zie de afbeelding. (Alleen de seretide uit parallelimport zit in het GVS. ). 

Groet, Feina.

Webcare

Dag Feina, 

Dank je voor je uitgebreide toelichting. Je geeft zelf al aan dat er best wat mogelijkheden zijn wat nu de reden is dat iemand een medicijn (gedeeltelijk) zelf moet betalen. 

We gaan dit verder volgende week met onze collega's van Farmacie bespreken, dan kunnen we wat preciezer antwoorden. Wordt vervolgd dus!

Groeten,

Bas