Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoed de basisverzekering Kentera pleisters

Bewerkt 
Starter

Hey hallo,

Ik ben een jong man die al jaren in rolstoel wegens verlamming in de onderlichaam. Er is mij Kentera pleisters voorgeschreven om mijn overgevoelige blaas wat rustier te krijgen en het werkt prima zonder nare bijwerkingen. Het zijn dure pleisters die ik regelmatig bestelde, vroeg me af of ik het recht heb om vergoeding te krijgen voor die pleisters. Zo niet graag tips indien beschikbaar 

Bij voorbaat dank 

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoed de basisverzekering Kentera pleisters

OPGELOST
8 ANTWOORDEN

Re: Vergoed de basisverzekering Kentera pleisters

Bewerkt 
Webcare

Hallo Error404html
Goed dat je ons forum bezoekt om antwoord te krijgen op je vraag.
Als ik je vraag goed lees heb je dan deze pleisters tot nu toe zelf besteld en betaald?
Op de geneesmiddelen vergoedingslijst de zg. GVS-lijst staat het geneesmiddel Kentera Transdermaal 36 mg geregistreerd.

Dat betekent dat je met een verwijzing van de arts deze pleisters krijgt vergoed uit de basisverzekering.
Omdat het een duur artikel is, moet je wel een eigen bijdrage betalen. Als je verzekerd bent met een Beter Af Plus Polis met vier sterren krijg je deze bijdrage vergoed.

Hou er ook rekening mee dat je eigen risico wordt meegerekend voor de pleisters.
Ik heb voor jou bij de zorgregelaar gevraagd of er nog tips zijn waar jij iets aan hebt.
Daar gaf mijn collega het adres van de website www.ango.nl

Als andere forumleden tips hebben voor je, wil je deze ook met ons delen?
Ik hoop dat je zo verder kunt, ik vind het ook echt fijn dat er bij deze pleisters geen bijwerkingen zijn voor je.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling
De link " gvs-lijst" wijst niet naar deze lijst maar naar een ZK website pagina? 
Hoeveel is de eigen bijdrage? 

Starter
Pauline van Zilveren Kruis schreef:
Hallo Error404html

Dat betekent dat je met een verwijzing van de arts deze pleisters krijgt vergoed uit de basisverzekering.
Omdat het een duur artikel is, moet je wel een eigen bijdrage betalen. Als je verzekerd bent met een Beter Af Plus Polis met vier sterren krijg je deze bijdrage vergoed.

Dank jullie twee voor reacties,

Klopt Pauline ik ben ook verzekerd met een Beter Af plus polis met 4 sterren, wat voor mij nog onduidelijk is of ik de nota's per post naar afedeling declaratie moet opsturen?. Wat betreft de verwijzing brief ik denk dat ik even naar de eurologie in het vu moet bellen want heb het niet thuis. 

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Beste Elze,

Hierbij de juiste link voor de geneesmiddelenlijst.

Beste Error404html,

De verwijsbrief hoef je niet mee te sturen naar ons. Je kunt de nota's per post of digitaal naar ons versturen. Hier lees je alles over declareren.
Ik hoop dat alles zo duidelijk is, anders horen wij het graag.

Zonnige groet,
Nathalie

Bewerkt 
Webcare

Hoi Error404html en Elze30
Bedankt voor jullie feedback. Ik heb bij ons internetteam gevraagd of de zoekfunctie geneesmiddelen eenvoudiger wordt. Er moet nu eerst nog doorgeklikt worden naar de geneesmiddelenzoeker.
Ik heb ook gevraagd of de term eigen bijdrage en bovenlimietprijs één uniforme term krijgen.

Error, jij hebt recht op vergoeding van de eigen bijdrage van de pleisters uit je Beter Af Plus Polis met vier sterren tot 1000 euro per kalenderjaar.
Is het je inmiddels gelukt met de verwijzing? Als ik je hier verder mee kan helpen, laat je het me weten?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling
Volgens mij staan in de zogenaamde "Geneesmiddelenzoeker" van ZK alle geneesmiddelen, die in Nederland leverbaar zijn. ( Ook de merkgeneesmiddelen). In de toelichtende tekst staat : "Voor geneesmiddelen vanuit de basisverzekering zijn door ons maximale vergoedingen vastgesteld" . Maar omdat Zilveren Kruis met 80% van de apotheken een IDEA contract heeft gesloten, kan een ZK verzekerde eigenlijk nooit aan deze merkgeneesmiddelen komen. ( Ook niet onder bijbetaling, zoals gesuggereerd wordt door bovenstaande cursieve tekst) ( als er ook generieke middelen bestaan). 

Voor Kentera staat op de overheidswebsite: KENTERA PLEISTER TRANSDERMAAL 36MG
? 2,77 vergoed vanuit de basisverzekering
? 1,49 door u zelf bij te betalen
? 4,26 totale kosten excl. Afleverkosten.
De Geneesmiddelenzoeker van ZK heeft het over een " vergoeding" van ?4,29 en GVS eigen bijdrage van ?1,41. 
Brengt ZK ?4,29 of ?2,77 ten laste van het eigen risico.? Als het juist is, dat ?2,77 vergoed wordt vanuit de basisverzekering, zou dit bedrag ten laste van het eigen risico gebracht moeten worden (en niet ?4,29). 

Elze, uiteraard berekenen we het zelf betaalde deel niet voor het eigen risico. Wel worden de afleverkosten doorberekend.