Uitleg kosten apotheek

Bekend gezicht

Goedendag lieve forummensen

Ik heb een vraag,misschien dat die eerder gesteld is hoor,mara doe het toch ff Smiley Knipoog

Ik weet dat apotheek geld mag vragen om medicatie uitleg

Nu slik ik een boel van die zooi en kreeg ik laatst omtrent 12 april nieuwe medicatie bij maar kreeg totaal geen uitleg bij.. nu blijk na eige onderzoek, dat ik die medicatie dus verkeerd heb geslikt..

Het gaat hierom Femoston 2 mg  week 1 en 2 slik je een rode pil week 3 en 4 een witte..

Ik ben verhaal gaan halen bij de apotheek waarom mij dit niet is uitgelegd, en het antwoord was: is uw eige verantwoording, u slik toch niet oz maar lk medicijn?!!

Ik slik het niet zo maar,ik slik meerdere pillen

Ten 2de betaal ik hier toch voor?

Ze gaf me horten en stoten gelijk maar wat kan ik en/of jullie hier nu verder aan doen?

Strengere controle's?

Kom maar op met de tips/adviezen/oplossingen

Groet

Nanda

• Eigen risico en premie
  • Medicijnen

Uitleg kosten apotheek

1 ANTWOORD

Re: Uitleg kosten apotheek

Uitblinker

@Nanda

de apotheek declareert "altijd" de "begeleiding nieuw geneesmiddel"

waar die uit bestaat is wisselend, soms is een bijsluiter voldoende, maar in principe horen ze je het gebruik in ieder geval uit te leggen.

enige verantwoordelijkheid die jij in mijn ogen hebt is om daadwerkelijk om die uitleg te vragen, maar in principe horen zij dat zelf al te verteleen wat de goede manier van innemen is en of er wisselwerkingen mogelijk zijn met je overige medicatie.

zij zijn dus gewoon nalatig geweest en hebben niet naar behoren gepresteerd.

enige wat jij de volgende keer dus beter kan doen is nadrukkelijk om de uitleg van het nieuwe medicijn vragen, als zij hun werk dan goed doen, moet alles goed gaan lijkt mij.

groet mike