Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Uitleg 1e uitgifte

Bewerkt 
Nieuwkomer

Ik poog altijd te doorgronden welke kosten in rekening worden gebracht. Ik gebruik nu al een jaar dezelfde medicijnen, pas afgelopen augustus staat op het declaratie-overzicht een post "uitleg 1e uitgifte" door de Apotheek. Het gaat maar om een bedrag van 6,07, dus ik lig er niet wakker van. Maar wat houdt dit in?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Uitleg 1e uitgifte

OPGELOST
3 ANTWOORDEN

Re: Uitleg 1e uitgifte

Bewerkt 
Moderator

Hoi Kattekop,

een uitgebreide uitleg vind je in de kennisbank begeleiding nieuw geneesmiddel.
Als "uitleg 1e uitgifte" zonder ook een medicijnnota op je overzicht staat, neem dan even contact met ons op via privébericht, chat, e-mail of telefoon. Wij kijken dan bij welk medicijn de uitleg hoort.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer
Een 1e uitgifte dient een eerste uitgifte te ZIJN, wanneer het dat niet is maar een andere manier om kosten te kunnen declareren moet men het zo noemen. Ik heb dergelijke kosten in rekening gekregen voor een medicijn waar werkelijk niets door de apotheker aan waardevolle info werd toegevoegd maar wel de kosten factureren?

Moderator
He Jeroen,
als je een medicijn voor het eerst haalt (in elk geval voor het eerst binnen 12 maanden), dan brengt de apotheek deze kosten in rekening. Dat is wettelijk zo bepaald.
Ik lees dat jij niet tevreden bent over de service die de apotheek hierbij geleverd heeft. Heb je dat ook aan hen voorgelegd?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.