Sondevoeding aan huis

Nieuwkomer
Ik lag in het ziekenhuis en nadat ik werd ontslagen, moest ik thuis aan de sondevoeding. Waarom moet ik hiervoor het eigen risico betalen als dit door de arts is bepaald vanuit het ziekenhuis? Want in het ziekenhuis kreeg ik dit ook dus hier moest ik zeg maar verder mee gaan.

Sondevoeding aan huis

2 ANTWOORDEN

Re: Sondevoeding aan huis

Webcare

Hoi @Ikram hoe is het nu met je? Sondevoeding is een vergoeding in de basisverzekering. Je betaalt over deze vergoeding eigen risico, ook als je arts dit voorschrijft. Het eigen risico betaal je bijna over alle vergoedingen in de basisverzekering. Er zijn een paar uitzonderingen. Je leest hier meer over het eigen risico: zk.nl/eigenrisico

Je betaalt ook eigen risico over de ziekenhuiskosten die je hebt gehad. De sondevoeding in het ziekenhuis die jij kreeg wordt in deze rekening meegenomen.

Veel mensen hebben vragen over rekening van het ziekenhuis. De meestgestelde vragen en antwoorden hebben wij voor je op een rij gezet:

https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/vergoedingen/Paginas/Veelgestelde-vragen-over-uw-ziekenhuis...

Wil je nog iets weten mag je ook altijd mij een privéberichtje sturen @Ikram.

groetjes,

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Sondevoeding aan huis

Fanatiekeling

@Ikram, uiteindelijk maakt het niet uit waarover je het eigen risico betaalt. Het eigen risico geldt altijd, en is een zogenaamd " risico aan de voet". Dat wil zeggen dat je altijd de eerste €385 ( verplicht eigen risico) ( of meer als je voor een extra vrijwillig eigen risico gekozen hebt) zelf betaalt. Als over een paar maanden de rekening van het ziekenhuis naar ZK verstuurd is, zul je nog een rekening van ZK voor het restantbedrag eigen risico ontvangen. 

Groet, Feina.