Schade medicijn door E nummers die er inzitten.

Geregelde bezoeker

Door medicijnen voor geschreven te hebben gekregen voor hoge bloeddruk, Zit ik nu vast aan een Histamine intolerantie  ook heb ik hierdoor geen pigment meer op mijn armen en rug en been, geen vitiligo zoals men vaak denkt. Oorzaken hier van na heel veel uitgezocht te hebben zijn de E nummers in de medicijnen. Deze hoeven er niet in te zitten maar worden er in gedaan als vul en bij stoffen, zoals onde de E nummers Zoetstof zit voor de smaak.

Kolder is dit een medicijn hoef niet lekker te zijn.

Nu moet ik een dieet volgen en je mag bijna niks meer eten.Hieronder een een lijst van de E nummer en het is een heel uitgezoek.

• AZO-kleurstoffen: de E-nummers 102, 110, 122, 123, 124, 151
  • niet AZO-kleurstoffen: de E-nummers 104, 127, 131, 132
  • conserveringsmiddelen: Benozaten, E 210 t/m 219
  • sulfieten, E 220 t/m 228
  • nitraat/nitriet E 249 t/m 252
  • sorbinezuur E 200 t/m 203
  • azijnzuur E 260
  • smaakversterker Glutaminaat E 620 t/m 626
  • anti-oxidanten E 311, 312 (deze kunnen een reactie geven als u gevoelig bent voor
               E 210-219)
  • glansmiddel E 906 (deze kan een reactie geven als u gevoelig bent voor E 210-219)

Nu ben ik zover dat ik naar het tuchtcolleges voor de gezondheidzorg ga, na telefoonisch contact gehad te hebbe met het tuchtcollege raden zij mij aan om het aan te brengen en gaan ze kijken wat ze voor mij kunnen betekenen.Ten eerste ben ik beperkt in kleding vanwegen de plekken en moet Daosin slikken die ik zelf moet betalen. Dus gaat het aardig in de papieren lopen.Ik heb al verschillende instantie op de hoogte gebracht, zelf de minister van gezondheid en van zijn ambtenaren kreeg ik te horen om naar het juridisch loket te gaan.heb nu zelf gekozen voor het tuchtcollege. Mocht iemand meer info of er over denkt ook te doen op de side www.tuchtcollegesgezondheidzorg.nl lees je er meer over en wat te doen.

Schade medicijn door E nummers die er inzitten.

8 ANTWOORDEN 8

Re: Schade medicijn door E nummers die er inzitten.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Beste @Buning,

Welkom op de community en goed dat je hier van je laat horen. Ik lees dat de medicijnen de oorzaak zijn voor geen pigment en histamine intolerantie. Ik kan me heel goed indenken dat je hiervoor wil waken en dat het niet bij anderen moet gebeuren. Goed om te horen dat je initiatief neemt. Hou je ons op de hoogte?

Ik ben ook erg benieuwd of andere mensen hier door dezelfde E-nummers last van hebben gekregen? Zo ja, laat dan vooral van je horen.

Geregelde bezoeker
Als je in de bijsluiters van medicijnen kijkt zie je welke E nummers er in zitten als bij-en vulstof. Dit kunnen ook synthetische stoffen zijn. Je kan dit na zoeken op de side www.aheathylife.nl Er zitten kleurstoffen (E100-199), conserveermiddelen/voedingzuren (E 200-299) Antioxidanten ( E 300-399) Emulgatoren ( E 400-499) Diverse additieven (E 500-599) Smaakversterkers (E600-699) Conserveermiddelen (E 700-799) Dit zijn richt lijnen je moet zelf goed kijken hoe of wat. Is een hoop werk maar geef wel de resultaat als je er op gaat letten. je krijg het wel binnen. Buiten de goede stoffen. De lijst is in verschillende classificatie aan gegeven en ingedeeld in oranje of rood.

Geregelde bezoeker

In het bestand wat er mee is gestuurd heb meer uitleg over generieke medicijnen en medische indicatie.

Hier lopen toch veel patienten tegen aan.

Medewerker

Bedankt voor je bijdrage @Buning. Ik ben benieuwd waarom je de bijlage met ons deelt. Wil je nog met ons in gesprek? En zo ja, waarover dan precies? Kun je daar nog iets meer over vertellen?

Geregelde bezoeker

Ik heb dit gedaan omdat de bij en vul stoffen die in medicijnen zitten vaak ook de Enummers schadelijk kunnen zijn voor je gezondheid, en dat er best moeilijk gedaan wordt als de arts medische indicatie erop vermeld.En jullie een bepaalde handeling van de arts met uitleg willen hebben. Wel dat er in de kamer afgesproken is dat als de arts medische indicatie vermeld het gewoon vergoed moet worden zonder vederen uitleg. Dit staat in de bijlage hoe het verlopen is in de tweede kamer en hoe het is aangenomen. Nou zou ik het eigenlijk wel willen weten hoe jullie hier over denken, de kamer zeg zo en jullie doen en vragen anders.Dit wilde ik dus ook duidelijk aangeven van er is anders besloten over medische indicatie. En ook dat je goed moet nakijken wat de medicatie die je mee krijgt inhoud zowel wat het doet en wat er in zit. Dit was mijn bedoeling hier van. Vriendelijke groet Mw.Buning

Medewerker

Bedankt voor de toelichting @Buning. Jouw bedoeling is dus vooral om anderen te waarschuwen voor het effect van E-nummers. De E-nummers in medicijnen hebben inderdaad een heftig effect gehad op jouw gezondheid, lees ik. Goed dat je aangeeft!

Zo te lezen is er een heel traject overheen gegaan voordat je achterhaald had waar jou heftige klachten vandaan kwamen. Fijn dat je jouw kennis hierover met ons deelt. Jouw intolerantie voor deze E-nummers is nu bekend. Dus als het goed is, zijn jouw arts en apotheker op de hoogte. En geeft de apotheek je nu de middelen die medisch noodzakelijk zijn, zonder de voor jou gevaarlijke E-nummers. Klopt dat? Of is jouw ervaring anders?

Zijn er anderen die van dezelfde E-nummers last van hebben gekregen? Of die de klachten van @Buning herkennen? Of die haar om advies willen vragen?

Tot slot nog even dit: Op de community zijn meerdere topics te vinden over preferente middelen en medische noodzaak. Ik stel voor dat we in dit topic in gesprek blijven over E-nummers in medicijnen en het schadelijke effect van deze E-nummers. 

Geregelde bezoeker

goede middag, heb het nog niet ondervonden moet nog medicijnen krijgen met medische indecatie. De volgende keer, ben zelf ook benieuwd hoe het gaat. je hoord het nog

Medewerker

Is goed @Buning. Houd ons maar op de hoogte!