Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Reizigersvaccinaties

Bewerkt 
Starter

Ik heb bij de locale GGD een afspraak gemaakt voor de vaccinaties die ik nodig heb voor mijn reis naar Saoedie-Arabie. Nu lees ik bij de vergoedingen dat ik met mijn 3-sterrenpolis max. tot 100 euro vergoed krijg.

Kan ik een vaccinatie bij de GGD laten doen en de rest via Meditel of Travel Clinics zodat ik toch alles vergoed krijg?

Ik dank u bij voorbaat voor de moeite!

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Reizigersvaccinaties

OPGELOST
6 ANTWOORDEN

Re: Reizigersvaccinaties

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Hallo CananCelik, welkom op het forum. Goed dat je kijkt naar de vergoeding voor je vaccinatie.

Je krijgt alleen de vaccinatie van de meditel vergoed als er nog geen vergoeding is geweest van een andere zorgverlener (in dit geval de GGD). Hebben we een GGD nota binnen dan vergoeden we de meditel nota niet. Hebben we een meditel nota binnen dan vergoeden we de GGD nota niet.

Kan je hier wat mee?

Bewerkt 
Starter
Jeppe van Zilveren Kruis schreef:
Hallo CananCelik, welkom op het forum. Goed dat je kijkt naar de vergoeding voor je vaccinatie.

Je krijgt alleen de vaccinatie van de meditel vergoed als er nog geen vergoeding is geweest van een andere zorgverlener (in dit geval de GGD). Hebben we een GGD nota binnen dan vergoeden we de meditel nota niet. Hebben we een meditel nota binnen dan vergoeden we de GGD nota niet.

Kan je hier wat mee?

Ja, bedankt voor de informatie! Ik heb mijn afspraak bij de plaatselijke GGD afgezegd. Ik heb namelijk meerdere vaccinaties nodig en deze zou ik dan niet kunnen declareren als ik ze via de GGD zou krijgen. Als ik het goed begrijp krijg ik wel alles vergoed wat ik via Meditel krijg toch? Nogmaals bedankt!

Bewerkt 
Webcare
CananCelik schreef:
Als ik het goed begrijp krijg ik wel alles vergoed wat ik via Meditel krijg toch

Zeker. Meditel zal met je inventariseren welke vaccinaties je allemaal nodig hebt en zorgen dat je ze krijgt. Meditel zal de rekening voor alle inentingen direct bij ons indienen en worden 100% vergoed uit je aanvullende verzekering met 3 sterren.

Alvast een goede reis toegewenst!

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.

Fanatiekeling
Topcistarter had ook de eerste vaccinatie bij de GGD zelf kunnen betalen, en de rest door Meditel kunnen laten doen.

Nieuwkomer

Geldt dit ook met aanvullende verzekering met 1 ster? 

Met vriendelijke groet

Laura

Bewerkt 
Moderator
Moderator

Hallo @laaaaauuu

Welkom op de community! Je bent vanaf aanvullend 1 ster verzekerd voor noodzakelijke reizigersvaccinaties. Hier lees je hoe dit precies werkt: Reizigersvaccinaties

Het is verstandig te kiezen voor een gecontracteerde zorgverlener. Die kun je hier vinden: gecontracteerde zorgverleners. Als je kiest voor een niet-gecontracteerde zorgverlener dan vergoeden wij tot maximaal € 75,- voor vaccinaties vanuit aanvullend 1 ster.