Neusspoelen

Nieuwkomer

Vergoed de basisverzekering het middel plasco? (neusspoelen)

• Medicijnen

Neusspoelen

8 ANTWOORDEN

Re: Neusspoelen

Medewerker

Goedemiddag Arend en welkom op ons forum, leuk dat je hier je vraag stelt!

Heb je misschien een artikelnummer van het middel voor ons, dan kunnen wij kijken of het ook opgenomen in is de geneesmiddelen lijst en kunnen we kijken of het voor vergoeding in aanmerking komt.

groet,

Jochem

Moderator

Hoi Arend, is het nog gelukt een artikelnummer te vinden? Zo niet kunnen we samen even kijken hoe we kunnen achterhalen of en wat de vergoeding is voor het neusspoel middel Plasco.

Ik hoor graag van je. Dankjewel alvast!

Bezoeker

Ik gebruik zelf Dos Medical nasaal spoelzout met xylitol ?  (KNO- winkel.nl)

Word dit vergoed ?

Medewerker

Goedemiddag Tim,

Ook aan jou de vraag, heb je toevallig een artikelnummer hiervan? Dan hebben we meteen de juiste om een antwoord te geven. Je kunt ook zelf even zoeken in onze geneesmiddelenzoeker.

Groeten, Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Bezoeker
Artikelnummer:
NASO0620-KNO

mvg Tim

Medewerker

Hmmm nee, als ik op de omschrijving die je geeft zoek, dan krijg ik geen match. Ook het nummer wat je geeft heeft geen resultaat in de geneesmiddelenzoeker.

Medicijnen staan geregistreerd op de zogenaamde GVS-lijst. Alle medicijnen op die lijst hebben een KNMP-nummer (ook wel ZI-nummer ganaamd). Dat is het nummer waar we naar op zoek zijn, omdat we dan exact weten over welk middel wij nu met jou praten.

Je kunt het KNMP-nummer van een bepaald medicijn opvragen bij een apotheker. Gaat dat lukken, Tim?

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.

Bezoeker

Heb het net nagevraagd maar helaas geen KNMP nummer .

Medewerker

Helder, het gaat dus om een middel welke niet geregistreerd is in Nederland. Deze wordt dan helaas niet vergoed, Tim!

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.