Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Medicijnverpakkingen

Nieuwkomer

Graag zou ik willen weten waarom geneesmiddelen in zulke verspillende verpakkingen geleverd worden.

Een partij aluminum en karton voor  10 tabletjes pantaprozol.Van de maat van het tabletje passen er moeiteloos 90 in een klein flesje.

Nu krijg ik 3 dozen met aluminumstrips per kwartaal.

In totaal gebruik ik 8 soorten medicijnen per dag. Dit betekent per kwartaal een enorme berg afval en dat jaar in jaar uit. ok zitten hierbij medicijnen voor artrose voor miin polsen, waardoor de aluminum strips extra belastend zijn.

Hier valt enorm op te besparen!

• Medicijnen

Medicijnverpakkingen

5 ANTWOORDEN

Re: Medicijnverpakkingen

Bijdrager

Je hebt gelijk en dan denk ik nog niet eens aan de verpakkingen

De etiketten moet mijn man er af halen voor het karton bij het oud papier gaat en de pillen uitdrukken doet hij ook, dat lukt allemaal niet meer.

Maar je hebt wel meer overzicht dan in buisjes denk ik, of je moet het in een dagrol laten verpakken.

Weet niet of je dat moet betalen hoor.

Bekend gezicht

hoi hoi

Ja toevalig gebruik ik pantropazol heel af en toe heb wel een jaar verpakking in huis liggen..maar als je ziet zulke kleine pillen in zo grote doordrukstrip..Schande!

Moderator

Hoi allen,

Interessant punt. Ik zie dat het bij meerdere communityleden leeft. 

Ik kan mij jullie vragen/opmerkingen voorstellen. Ik heb na vraag gedaan bij een collega die hier meer van weet en het eerste wat zij zei is dat jullie deze suggestief of signalen het beste bij de farmaceutische industrie kunnen neerleggen. Misschien als eerste stap eens informeren bij de apotheker?

Ze kon namelijk wel vertellen dat bij de verpakking van medicijnen onder andere rekening wordt gehouden met houdbaarheid en veiligheid. 

@Colliore goeie tip. Heb je zelf of je man weleens met de apotheker gesproken over het feit dat het doordrukken van de strips lastig is?

Bijdrager

Een jaar verpakking , ik moet al boos worden om mijn medicijnen voor drie maanden te krijgen.

Ik vraag dan aan de doktersassistnte of zij het wil regelen.

Die zijn altijd heel correct en dan hoef ik er geen strijd over te leveren.

Maar een jaar , dat doe ik ook nooit omdat ik pas bij het laatste doosje bestel, neem geen risico om spullen te moeten laten staan, ben altijd heel zuinig ivm de diabetes

Bijdrager

Neen dat heb ik nooit gedaan, ze zijn al zo moeilijk zoals ik net schreef en zelfs op insuline moet ik vaak lang wachten, die ga ik nu bij Metronic bestellen, weer narigheid minder

Maar zou ik medicijnen zonder doordrukstrips kunnen krijgen, ik word zo afhankelijk met alles , man ziet dat niet als een probleem gelukkig, maar ik wil het zelf doen