Librium (tijdelijk?) niet leverbaar?

Voorbijganger

Klopt het dat Librium, al of niet tijdelijk, niet verkrijgbaar is? Apotheek of huisarts weet het ook niet. Volgens laatste bericht van apotheek zou het in week 22 weer verkrijgbaar zijn, maar gisteren was het er nog niet.

Librium (tijdelijk?) niet leverbaar?

14 ANTWOORDEN 14

Re: Librium (tijdelijk?) niet leverbaar?

Webcare

Goedemiddag Tanja,   

Librium (Chloordiazepoxide) is bij de meeste apotheken niet meer op voorraad. 

Dit medicijn gaat uit de handel. Op deze site kan je daar ook meer informatie over vinden: https://farmanco.knmp.nl/geneesmiddel/1574-Chloordiazepoxide.html  

Je arts kan je adviseren welk vervangend medicijn je kan gaan gebruiken.  

Heb je zo voldoende antwoord op je vraag Tanja? Als ik nog iets voor je kan betekenen hoor ik het graag.   

Groeten Andrea 

Bezoeker

Dat het Middel Librium,(Chloordiazepoxide)  Kompleet weg gaat is larie.

het word veel gebruikt in de verslavings zorg tegen alchol verslaving.

het feit is wel dat er hier in nederland. op geen een medicijn nog de hoofd prijs teverdienen valt. omdat ons ministerie van folks gezond heid. gewoon een schandenlijke slechte job doet. een hoop fabrieken kunnen voor de te lage prijzen die MVFG afdwingd bij de fabriekant. niet leveren. als bevoorbeeld een grondstoff duurder word. en dan mag de apotheek nee gaan verkopen. en de zorg verzekering. zecht dan. ja maar in duitsland zijn ze te duur .dus dan mag de patient bij betalen. dat doe ik nu ook. ik heb bij mijn apotheek overlegd. en die besteld het in duitsland van een echte apotheek. dus niet een internet winkel. ik betaal op een flesje van 50 dragees van het merk Librium 10 euro extra . de rest declareerd mjn apotheeker bij mijn zorg verzekeraar.

dit komt voor mijn ongeveer neer op 100 euro bij betalen in de 6 maanden. iets wat zeker opweegd tegen die **** bij werkingen en de stres van het wisselen van medicatie.

dus mijn Advies . denk er even over na en praat dan met je apotheeker. en laat het gewoon bestellen door hun in duitsland.

Ministerie van folks gezondheid heefd aan gekondigd dat dit medicijn gewoon besteld kan worden in alle europese lid staten. zo lang het de zelfde werkzame stoff is. en de zelfde hoeveelheid.

groetjes Alex

Webcare

Welkom op ons forum @Alexv  Fijn dat je met Tanja wilt meedenken. Dankjewel voor het delen van jouw persoonlijke ervaring.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker

Beste @Alexv  kun je mij misschien zeggen bij welke apotheek in Duitsland chloordiazepoxide besteld kan worden? Dank je wel.

Winnie

Bezoeker

bij deze  worden mijne besteld . maar elke apotheek in duidsland kan in principe gebruikt worden. dit was de voorkeur van mijn eigen appotheeker. ik hoop dat dit je iets helpt. ik krijg nu vlesjes met 50  dragees a 25mg   met de merknaam Librium.  dat is de orginele  naam voor Chlordiazepoxide en worden gemaakt in Duitsland door Meda

Schloss-Apotheke
Dr. Eichele OHG
Schloss-Str. 17
56068 Koblenz
Tel.: 0261-9882550
Fax.: 0261-98825555
E-Mail: team@schloss-apotheke-koblenz.de
WEB: www.schloss-apotheke-koblenz.de

Bankverbindung:
Commerzbank Koblenz
SWIFT-BIC: DRES DE FF 570
IBAN: DE74 5708 0070 0605 8516 00

Voorbijganger

Helaas is het voor mijn zoon te laat: hij is februari uit het leven gestapt.

bedankt voor het meedenken.

tanja

Bezoeker

@Alexv , dank je wel. Nu maar hopen dat mijn apotheek deze wil bestellen voor me. Heb de gegevens doorgestuurd.

Bezoeker

Hallo Alexv,

Ja, de apotheek kan mij de librium leveren! Geweldig. Krijg jij de librium wel vergoed door de zorgverzekering? Volgens mijn apotheek heb ik een ZI-nummer daarvoor nodig. En dat schijnen ze in Duitsland niet te kennen.

Groetjes,

Winnie

Bezoeker

ik krijg een gedeelte vergoet door Zilveren kruis. mijn appotheeker heefd dat geregeld met hun. ik betaal per 5 flesjes 50 euro zelf. ik weet dat dit best hoog is.maar als ik wisselen van medicatie. nieuwe bij werkingen etc . kan uitsluiten door het zelfde medicijn te kunnen blijven gebruiken. betaal ik de 50 euro graag. ik zit er niet op te wachten om een nieuw pilletje te gaan proberen. groetjes Alex

Bezoeker

Dank je wel voor je antwoord Alexv! Je hebt gelijk. Ik heb inmiddels contact gehad met die apotheek en ze kunnen mij tabletten leveren, die ik kan delen.Dat is geweldig. Dan maar gedeelte zelf betalen. Maar mijn verzekering DSW heeft een ZI-nummer nodig voor de vergoeding. Wil jij s.v.p. aan jouw verzekring vragen naarhet ZI-nummer? Bij welke verzekering ben jij verzekerd? Zilveren Kruis?

Door jou ben ik echt al een heel eind verder gekomen. Heel erg bedankt.

Bezoeker

dat kan dsw toch  voor je opzoeken . daar heb jij as patient tog geen weet van. en dat is hun taak als zorg verzekeraars. ik vind het maar raar dat ze die verandwoording bij jou leggen. weer zoo een lam excuus om niet te hoeven betalen. eerst zorgen de verzekeraars er voor door het voorkeur voor medicijn , en het ministerie er voor dat 4 fabrieken die chloordiazepoxide, leveren gewoon zeggen . tja zoo is er voor ons niks meer aan te verdienen . en dan boven op all dat ge klooi . leggen ze de verandwoording voor een dom nummer. bij een betalende klant . wat een vraaieboel zeg. appotheekers staken all omdat het gewoon niet meer verder gaat zo die lijst met medicijnen die niet te krijgen zijn groeid allen maar. weer een goede reden om wel te gaan stemmen voor europa. want we hebben er allen de lasten van en niks dat het beter maakt. alle landen om nederland heen hebben dit middel gewoon dik op vooraad. het schandaalig gewoon.

Bezoeker

Ja, het is inderdaad van de zotte. Alleen in Nederland krijgt medicatie een ZI-nummer (dat wil zeggen dat de apotheker het niet zelf heeft bereid, dus geen magistrale bereiding)  Zonder dat ZI-nummer kan in mijn geval de verzekering moeilijk doen, of niet vergoeden. Of mijn huisarts/psychiater moet een verklaring afgeven, zei mijn apotheek.

Chloordiazepoxide/librium  is helemaal niet uit de handel genomen. De handelsvergunnung van de fabrikant was niet in orde en mag daarom niet aan Nederland leveren. Ik vind het allemaal maar vreemd. Misschien kun jij aan je apotheek vragen wat het ZI-nummer is? Ik wil het ook wel zelf doen, als mij het tel.nr van je apotheek geeft.  Ik hoop binnenkort mijn chloordiazepoxide weer te hebben. Jij alvast enorm bedankt voor alle moeite. Groetjes, Winnie 

Bezoeker

ik heb mijn apotheeker gesproken. en die zecht dat ik een . briefje heb van de arts. waarin hij verklaard dat wisseling van medicatie niet gewenst is omdat ik al 3 alternatieven ge probeerd had in het verleden.

Bezoeker

Hallo Alexv, 

Hartelijk dank voor al je informatie. Hiermee kon ik aan de slag. 

Die verklaring van arts is noodzakelijk zodat jouw apotheek in Holland bij de zorgverzekring een aanvraag voor vergoeding in kan dienen. Als de zorgverzekering de aanvraag goedkeurt, kan de apotheek in Nederland rechtsstreeks de chloordiazepoxide in Duitsland bestellen en met een speciale code wordt niet alleen het medicijn volledig vergoed, maar ook de kosten van verzending!!! Ik wou dat meer mensen dit wisten, die enorm baat hebben bij chloordiazepoxide (librium).

Jij enorm bedankt Alex, ik hoop dat ik binnenkort eindelijk mijn chloordiazepoxide weer heb!!!