Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Kunnen mijn ouders zien dat ik 'Primolut' gebruik?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Hallo, 

ik wil graag de Primolut N slikken om mijn menstruatie uit te stellen, alleen wil ik weten of dit wordt vergoed door zilveren kruis, en komt dit op de rekening van min ouders want mijn ouders mogen het niet weten want die vinden het niet goed. weet iemand dit? ik ben trouwens 17 jaar, dus nog minderjarig.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Kunnen mijn ouders zien dat ik 'Primolut' gebruik?

1 ANTWOORD

Re: Primolut N

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hoi Leonie, goed dat jij je vraag stelt op onze community. Ik begrijp je situatie heel goed maar het is lastig om te zeggen of je ouders erachter komen. Dat leg ik graag even aan je uit. Allereerst de vergoeding. Wij vergoeden het geneesmiddel Primolut voor een gedeelte maar er is ook een gedeelte eigen bijdrage (dit is wat anders dan eigen risico). Het gedeelte eigen bijdrage brengt de apotheek in rekening voor deze geneesmiddelen. Je moet dat gedeelte dus zelf betalen aan de apotheek - je kunt dat ter plekke doen. Je ouders kunnen niet zien dat jij bij de apotheek bent geweest tenzij je ouders beschikking hebben over je DigiD inloggegevens. Op Mijn Zilveren Kruis kunnen ouders de zorgkosten inzien maar dit kan niet voor kinderen boven de twaalf jaar. Dit kun je alleen zien als je inlogd met jouw eigen DigiD. 

Ik weet niet hoe sterk jouw voorkeur is voor dit geneesmiddel. Het is gratis en anoniem om advies te vragen bij je huisarts of apotheek voor alternatieve manieren om je menstruatie uit te stellen, waar je geen eigen bijdrage voor hoeft te betalen. Vanaf je 18e kun je ook kiezen voor een eigen verzekeringspolis. Je krijgt dan zelf alle post en eventuele kosten schrijven wij dan van jouw eigen rekening. Dat is misschien iets om over na te denken.

Kun je hiermee verder Leonie? Laat maar weten als je vragen hebt dan helpen wij jou verder.

Anton

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.