Kosten eerste verstrekking medicijnen

Nieuwkomer

Waarom zijn de kosten voor een eerste verstrekking zo hoog, namelijk 6 euro dat houdt in dat een medewerker die nog geen minuut bezig is een uurloon heeft van  € 360. is dit niet belachelijk?

• Eigen risico en premie
  • Medicijnen

Kosten eerste verstrekking medicijnen

2 ANTWOORDEN

Re: Kosten eerste verstrekking medicijnen

Uitblinker

@chekotay

lijkt inderdaad veel geld voor 1 minuutje werk, maar zie het maar als een gemiddelde prijs.

bij jouwas het weinig werk, maar bij anderen kan het meer werk inhouden en dan krijg je een heel andere verhouding voor het uurtarief.

en wat zou je liever hebben? net als vroeger dat het bij de prijs inbegrepen zit, maar dan betaal je dus voor ieder herhaalrecept ook de kosten, maar je ziet het in ieder geval niet, of zoals nu, je ziet die kosten wel, maar alleen bij een eerste verstrekking.

even mijzelf als voorbeeld, ik zou dan dus jaarlijks 4x 8 chronische artikelen per jaar verstrekt krijgen en dan lopen de kosten best op als die kosten in iedere verstrekking verstopt zitten.

en ja, voor mij zijn de verdiensten voor de apotheek dus minimaal doordat die eerste verstrekking extra is, ik betaal dat du al jaren niet ;-)

Re: Kosten eerste verstrekking medicijnen

Fanatiekeling

De kosten voor iedere verstrekking zijn ca. €6 en de eerste keer is dit zelfs €12.

Groet, Feina.