Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Koemelk en soja allergie

Bewerkt 
Starter

Sinds vier maanden is via bioresonantie gebleken dat mijn dochter een hardnekkige koemelk én soja allergie heeft. Ik ben ook met haar naar de huisarts geweest en hij bevestigd dit ook. Het is niét speciaal onderzocht door een kinderarts in het ziekenhuis. Dit wilde wij eigenlijk niet omdat mijn dochter het eerste half jaar veel in het ziekenhuis heeft doorgebracht. Ze is nu 2,5 jaar en voelt zich, nu wij haar geen soja en koemelk mee geven, veel beter in haar lijfje zitten.
Mijn vraag is, of ik de vervangende voeding, zoals geitenmelk, geitenkaas en koemelkvrijbrood ook kan declareren of dat dit niet mogelijk is?
Met vriendelijke groet,
Ester

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Koemelk en soja allergie

OPGELOST
4 ANTWOORDEN

Re: Koemelk en soja allergie

Fanatiekeling
Vraag het nog eens aan de huisarts. Huisartsen spreken niet graag iets tegen , als de patiënt er wel gelooft. 
Volgens mij is er een enkele kans op vergoeding an dieetkosten. En helemaal niet als de allergie niet (ook) vastgesteld is door een reguliere arts. 

Starter
Hoi Elze,
Bedankt voor je reactie. Mijn dochter heeft helaas al verschillende onderzoeken gehad, waaruit bleek dat haar problemen ,geen darmproblemen zijn. Het is geen kwestie van geloof van de huisarts of van mij, maar meer een kwestie van nu geen uitgebreider onderzoek willen vanwege haar (ziekenhuis)verleden. Het is voor mij dan ook niet noodzakelijk om een vergoeding te krijgen voor de andere voeding die zij krijgt, want ik geef dit haar met alle liefde en zonder zeuren. Ik heb dan ook geen zin/energie om wederom voor deze problemen naar de huisarts te gaan, als we, hoe dan ook, geen bedragen kunnen declareren bij de zorgverzekeraar. Mocht nu blijken dat dit zeker wél kan, kan ik wellicht de huisarts nog vragen om het voor mij op papier te zetten.

Fanatiekeling
Hallo Ester, bedankt voor je reactie. Extra informatie maakt het wel duidelijker. Het is met kleine kinderen altijd moeilijk om een goed evenwicht te vinden. Elke verandering kan weer verkeerd doen. Dus als het nu goed gaat, kun je het het beste zo laten ( als het peuterbureau het daar ook mee eens is).

Wat ik vooral wilde aangeven, is dat bioresonantie een nep-onderzoek is. Dus dat je er eigenlijk niet in moet geloven. Als je kind wat groter is, moet je de koemelk gewoon nog eens proberen. 

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Hallo Ester, welkom op het forum. Ik denk dat Elze je al veel bruikbare info heeft gegeven.

Om in te gaan op je initiele vraag, vergoeding is alleen mogelijk voor drinkvoeding dat is opgenomen in de geneesmiddelenlijst. Dat zal dus niet zomaar via de huisarts gaan. Ik snap dat je je dochter niet zomaar weer door het hele proces wil halen terwijl ze al een ziekenhuis verleden heeft. Wat je met deze info doet laat ik dus even aan jou. In ieder geval veel sterkte toegewenst voor jou en je dochter.

Ik verplaats dit topic naar het forum voorwaarden en vergoedingen.