Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

In gesprek over het geneesmiddelenbeleid

Re: In gesprek over het geneesmiddelenbeleid

Vertrouwd gezicht

Vandaag het vervolg op mijn strijd ontvangen van het SKGZ. Ten aanzien van mijn Ascal Brisper heb ik inderdaad de strijd gewonnen. Ook de verrekening heeft al plaatsgevonden. Jammer is alleen dat het Zilveren Kruis de schuld bij de apotheker legt !! Ik heb zeker al 3 keer verwezen naar een brief van het ZK van 28-3-2017 waarin met zoveel woorden staat dat ze dit medicijn NIET vergoeden en nu maken ze er van dat de apotheker hier schuld aan zou hebben. Een wel heel doorzichtige leugen beste ZK. Meneer Beumer [ZK] draait zich blijkbaar in alle bochten om zich er samen met zijn vrouwelijke collega, waarvan ik de naam niet ken,  onderuit te werken. Het lijkt er een beetje op dat het ZK ook het 2e probleem ten aanzien van de door mij gebruikte Coversyl ARG. 10 mg bij de apotheker wil neerleggen. Het ZK stelt namelijk nooit het recept te hebben gewijzigd maar dat de apotheker dat beoordeelt. Vorige week stond echter nog in mijn declaratieoverzicht dat ik NIET VERZEKERD zou zijn voor dit medicijn. Ik heb vanmorgen nog even gekeken maar nu staat er alleen dat dit middel niet wordt vergoed. Dus hoezo "apotheker" zijn schuld.

Maar het kan erger want de medisch adviseur stelt dat de ooit aan mij verstrekte Coversyl 8 niet heeft bestaan! Of is dit andermaal een opzetje van de klachtencoordinator?! Die meneer heeft door een heel heftig telefoongesprek nog wél een appeltje met mij te schillen. Hoe dan ook : wordt vervolgd maar nu bij de geschillencommissie. Beste iedereen die dit leest , ik hou u op de hoogte.

Nieuwkomer

In juli had kreeg ik een jicht aanval en kreeg darvoor Colchichine . Tevens had ik een slijmbeurs ontsteking waarvoor ik ook Declofenac voorgeschreven kreeg . Nu in september krijg ik daarvoor de rekening gepresenteerd . Worden deze medicijnen dan niet door de basis verzekering ?

Graag uw reactie

vr,gr Henk

Vertrouwd gezicht

Volgens de medicijnwijzer wordt Colchichine alleen op recept geleverd en zou dus vergoed moeten worden denk ik. Maar met het Zilveren Kruis kom je nog wel eens voor -ahum-verrassingen te staan. De Diclofenac is tot 25mg vrij in de handel te koop en zal daarom niet vergoed worden, vrees ik.

Vertrouwd gezicht

Gisteren 27 september 2017 een nieuw "hoogtepunt" in het geldverslindende-sic geneesmiddelenbeleid van het Zilveren Kruis. Ik gebruik al tijden een cholesterolverlager van 40mg. Onlangs kreeg ik weer een nieuw merk, Ranbaxy, waarvan ik last kreeg in de zin van stijfheid en pijnlijke spieren. Met de huisarts kwam ik overeen dat de dosering wel naar 20mg zou kunnen. Aan de apotheker vroeg ik mij het "merk" Teva te willen leveren. Ook rommel maar dat geldt voor alle statines. Mij werd vervolgens een beeldscherm getoond waaruit bleek dat Teva niet door het ZK wordt vergoed. Het verschil in prijs? € 10,46 -/- € 8,36 = € 2,10 voor een maand , ergo € 0.07 per dag. Voorwaar een forse bezuiniging waar mw de minister Schippers trots op kan zijn.  Overigens tot het bereiken van het eigen risico wel een bezuiniging in mijn eigen portemonnaie. Het prijsverschil bijbetalen kan bij ZK niet, de hele poet betalen of rommel slikken waar je last van hebt.  Bedankt hoor de, klant[on]vriendelijkheid is weer onomstreden.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Dag Henk, 

Ik neem aan dat je een rekening van ons hebt ontvangen? In dat geval gaat het om het eigen risico. Medicijnen worden vrijwel altijd vergoed uit de basisverzekering en vallen onder het eigen risico. Wij betalen ze dus wel aan de apotheek maar brengen achteraf het eigen risico in rekening als je dit nog niet voor iets anders betaalde. Als je de nota van de apotheek krijgt dan speelt er iets anders ( bijvoorbeeld het preferentie beleid ) maar de apotheek hoort dan wel uit te leggen waarom je de nota krijgt. Kan je hiermee verder Henk, of wil je dat ik even met je mee kijk? In dat geval heb ik graag jouw relatienummer, postcode en geboortedatum in een privébericht dan pak jouw gegevens er even bij. Groetjes, Wim 

zie ook: 

https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/vergoedingen/Paginas/Geneesmiddelen-medicijnen.aspx

@WimKoerten              

Wat vervelend dat je stijfheid en pijnlijke spieren krijgt van het middel dat je nu hebt gekregen! Heb je dit al besproken met je huisarts? Je kunt namelijk wel een vergoeding krijgen als jouw arts het medisch noodzakelijk vindt dat je het andere merk krijgt. En dat ook daadwerkelijk voorschrijft. Dat betekent dat jouw arts alleen een bepaald merk veilig vindt voor jouw behandeling. Dit kan alleen voor medicijnen die je al eerder hebt gebruikt. De arts schrijft dit op het recept.

We hebben 2 verschillende contracten met apotheken. Bij een preferentiecontract bepalen wij het merk dat je krijgt. Bij apotheken met een IDEA-contract ligt dat anders. Deze apothekers mogen zelf het merk van het geneesmiddel kiezen. Apotheken met een IDEA-contract vind je met de Zorgzoeker. Als de apotheek een IDEA-contract heeft, staat dit erbij. Meer informatie hierover kun je nalezen op onze webpagina over het geneesmiddelenbeleid.

Als er nog iets anders is waarbij ik kan helpen of meedenken, hoor ik het graag!

Corine

Vertrouwd gezicht

Beste Corinne, Ik snap wat je schrijft maar u en uw collega's moeten eens ophouden met het schrijven van halve waarheden. Ik begrijp dat u ZK beleid moet aandragen maar schrijf dan liever niets. Collega's van u hebben mij al 83 keer links gestuurd met jullie medicijnbeleid. Ik heb momenteel een SKGZ zaak lopen zoals u kunt/kon lezen in mijn eerdere posts waarin mijn huisarts een medicijn voorschrijft dat het ZK met grote hardnekkigheid NIET wil opnemen in het verbruik van mijn eigen risico respectievelijk vergoeden als dat opgebruikt is.  Als het zo was als u schrijft dat het recept van mijn huisarts leidend is dan had ik nu geen SKGZ zaak hoeven voeren. Persoonlijke rancune van een vrouwelijke collega van u, of misschien bent u het wel zelf, uw klachtencoordinator en uw medisch adviseur die glashard het bestaan van een medicijn ontkent zijn de oorzaak van dit alles. Bij een ander medicijn was bijna hetzelfde aan de orde. Die zaak heb ik via de ombudsman in 2e instantie na eerdere leugenachtige berichtgeving van uw klachtencoordinator bij het SKGZ gewonnen. Lekker klantvriendelijk allemaal. Hetgeen nu, weer, voorligt is een situatie waarin het ene onbekende merk -Ranbaxy- bij mij meer problemen veroorzaakt dan het andere onbekende merk -TEVA. Het verschil? € 0.07 per dag. Toen ik nog 4 sterren verzekerd was was het geen probleem. Nu gepensioneerd met minder inkomen nog maar 1 ster verzekerd gaat het ZK lastig doen over centen. Centen die door mijzelf notabene worden betaald tot het vermaledijde eigen risico dat ik soms wel en soms niet overschrijd. Dit nu weer aanspannen bij SKGZ.? Nogmaals lekker klantvriendelijk. Dan uw beleid met apotheken. Hoe moet een willekeurige patient/klant van een apotheek nu weten wat voor soort contract zijn apotheek heeft! Het sowieso al bespottelijk dat zoiets kan bestaan maar wat u feitelijk aandraagt is: zoek een IDEA gecontracteerde apotheek! Maar ook daar laat u een belangrijke factor weg - komt niet zo goed uit om volledig te zijn denk ik- want ook een IDEA apotheek heeft te maken met regels ten aanzien van medicijnverstrekking die die apotheker geld kunnen kosten als hij merkmedicijnen of niet preferente medicijnen verstrekt. Het rare is verder dat mijn huidige apotheker van de "Service Apotheek" een ander contract heeft dan zijn collega OOK "Service Apotheker" een wijk verderop die wel IDEA aangesloten is. Een wijk verderop betekent echter dat er geen bezorging plaatsvindt als dat eens nodig zou zijn en is dus geen alternatief terwijl ik dus ook bij hen moet afwachten of ik datgene krijg dat ik wil en door mijn huisarts als opvolgend arts na controles door de cardioloog wordt voorgeschreven. Eigenlijk is het ronduit schandalig te noemen dat het ZK er een dergelijk beleid op na houdt. En ja hoor ik weet het er zijn er meerderen die dat zo doen doen maar ik heb de verzekeraar gevonden die daar minder moeilijk over doet. U wordt bedankt dat u wil meedenken alleen brengt dat h e l e m a a l niets want u zit vast aan...ZK beleid.

Hallo @WimKoerten,

Ik lees dat je boos en geïrriteerd bent. Het is soms inderdaad heel lastig om geconfronteerd te worden met regels, regelgeving, polisvoorwaarden en wetten. Hierover zijn we al op verschillende manieren met elkaar in gesprek geweest.

Ik heb geprobeerd zo goed mogelijk uit te leggen wat we vergoeden, waarom en onder welke voorwaarden. Ik besef dat ik de boosheid en irritatie niet via een antwoord op de community weg kan nemen. En dat we het waarschijnlijk ook niet met elkaar eens zullen worden. Ik ga dat dan ook niet nog een keer proberen.

Tenslotte hecht ik er nog aan te zeggen dat er geen sprake is van 'persoonlijke rancune'. Niet bij mijn collega's en ook niet bij mij. Daar kun je vanuit gaan.

Fanatiekeling

Ik meen te weten dat er over Ranbaxy een schandaal is geweest. Volledig onebtrouwbare Indiase fabriek.

Groet, Feina.

Vertrouwd gezicht

Bedankt Feina, ik had ook al zoiets opgezocht. Bij de apotheek liet de assistente mij het computerscherm zien waarop stond dat Teva Atorvastatine 20mg NIET vergoed wordt maar de Ranbaxy - waar mijn huisarts nog nooit van gehoord heeft - wordt wel vergoed. Er wordt dus gewoon glashard gesteld dat mij/ons een onbetrouwbaar middel moet worden meegegeven want ook het ZK zal toch wel weten waar dit vandaan komt?!  Ik schijn dus de [on]mogelijkheden van een IDEA apotheek en een preferente apotheek verwisseld te hebben. Feit blijft dat de zorgverzekeraars hier een te grote vinger in de pap zetten en het de apothekers zelfs verbied er openheid over te geven. Regelrechte maffia praktijken dus, want waarom zou je over iets "eerlijks" niet mogen praten ! Ik krijg van dit alles zelfs medelijden met de werknemers die dit alles moeten zien te "verkopen" aan hun verzekerden. IK zou er niet willen werken maar ja ook hier geldt wiens brood men eet wiens woord - hoe leugenachtig en discutabel ook - men spreekt. Wat het tot slot nog een tandje erger maakt is dat het prijsverschil tussen die 2 medicijnen slechts € 1,30 per maand per maand bedraagt. Je kijkt dan ook gelijk met heel andere ogen naar de "ijzeren" minister Schippers die staat te oreren dat de medicijnen zoveel goedkoper zijn geworden.

Bezoeker

Een boeiende discussie waar ik ook mijn steentje aan wil bijdragen....even een korte situatie schets zodat duidelijk is waar ik als ( zelf benoemd ) ervaringsdeskundige tegenaan loop...

Ikzelf : hartpatient dus bekend met de welbekende statines

Mijn zoon: Autistisch

Mijn dochter: ADHD en restverschijnselen van Lyme

Ik betaal ondanks een collectiviteit korting € 350,- per maand aan ZK.

Ik kreeg eerst een hele rits medicijnen waar ik ( na mijn hartinfarct ) mogelijk nog beroerder werd dan ik al was...

Dit bleek aan de atorvastatine te komen...

Nu krijg ik Crestor...maar de boodschap vanuit het ziekenhuis was duidelijk...ze gaven dit met tegenzin want "hij is heel erg duur" werd mij met een zuur gezicht door de arts verteld....het leek wel een wonder...niks geen last meer maarja...wel duur en wordt om die reden liever niet voorgeschreven.

Dit gaat redelijk, al moest ik wel in eerste instantie toch echt elke keer zeggen dat ik beter reageerde op dit medicijn omdat hij erg duur was....pfff.

Maar nu de kids.....helaas zijn ze allebei door de probeermolen gegaan voordat toch echt bleek dat ze beide alleen goed reageerde op concerta (bij mijn dochter nog aangevuld met riatlin en  bij mijn zoon met omapiprasol en medikinet)

Het is practisch niet eens te doen om ze meerdere keren per dag ( op school of zorgboerderij ) medicijnen te geven en de resultaten zijn kortweg een ramp geweest..

Ik ben twee jaar geleden bij ZK terecht gekomen en heb daar mijn huidige pakket afgesloten vanwege de dekking van het eiegen risico op bovenstaande medicijnen.

Het eerste jaar prima....wat er later ook gebeurd is met de verzekering, ik ben altijd zeer vriendelijk behandeld door jullie medewerkers.

Net als alle jaren toch vorig najaar even gebeld met met ZK of deze verzekering nog steeds voldoende was....jahoor meneer, wat dat betreft zijn er voor U geen wijzigingen.

Nou hebben we een beetje gek jaar achter de rug dus kwam ik er steeds niet toe om de eigen bijdrage van onze medicijnen te declareren dus dat deed ik pas een maandje terug...en wat blijkt....vanaf april wordt de eigen bijdrage niet meer vergoed en dient de apotheek de gehele rekening bij mij in waardoor ik drie keer zoveel moet betalen?????

Na een chat met de helpdesk waarin het als een fout van de apotheek werd uitgelegd, bleek na twee keer heen en weer pingpongen tussen ZK en de apotheek dat ik voor piet snot aanvullend verzekerd ben en netto meer betaal voor de medicijnen dan dat ik alleen een basisverzekering zou hebben.

Zelfs jullie eiegen medewerker vond dit van de zotte en adviseerde mij om een klacht in te dienen.

Dat jullie de voorwaarden veranderen vind ik prima, maar dan moet je dat ook vertellen als ik speciaal bel om dat te checken.

Uiteraard was ik dan ergens anders heen gegaan met mijn verzekering.  

Ik vind dit echt niet kunnen...ik bel jullie voor advies omdat ik in verzekeringsland door de bomen het bos niet kan zien en ik goed verzekerd wil blijven....en dan krijg ik dit als service????

Ik stel voor dat jullie een polis introduceren die in jip en janneke taal uitlegt wat er wel en niet gedekt is....en dat jullie je medewerkers instrueren om te helpen en mensen niet een fabeltjeskrant voorhouden.

ik ga nu voor honderden euro's het schip in......bedankt!!!

Hallo @EdwinPrasing,

Allereerst welkom op de community. Goed dat je jouw verhaal hier deelt. Ik zag ook jouw reactie in het topic over Concerta. Zo te lezen is er het een en ander niet goed gegaan. En heb je onduidelijke informatie van ons gekregen.

Graag wil ik uitzoeken wat er precies aan de hand is. En of we je kunnen helpen. Zou je mij daarom jouw relatienummer en een telefoonnummer willen sturen in een privé bericht? Je doet dat door op mijn naam te klikken naast mijn foto. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Vertrouwd gezicht

Herkenbaar verhaal EdwinPrasing. Zit ook een beetje "toeval" in want ook bij mij ging het na een informatief telefoontje per april fout. Ook allemaal in een vriendelijke sfeer maar met resultaat nul. Met die vriendelijkheid was het met 1 van de ZK medewerkers snel gedaan omdat deze klantenservice medewerker - dhr B- zich nogal snel op zijn teentjes getrapt voelde. Ook ik heb als [exhartpatient na 5 bypasses] te maken gekregen met Atorvastatine 40mg. Steeds ook wisselende merken als gevolg van prijsschommelingen die overigens qua bedrag maar weinig voorstelden. Maar omdat het nóg goedkoper moest kreeg ik op een gegeven moment Atorvastatine van het "merk" Ranbaxy. Toen ging het mis. Ik werd steeds stijver en kreeg aanhoudende spierpijnen met nachtelijke krampen. Ik heb dat bij de apotheker gemeld en hem verzocht mij het laatste "merk" TEVA weer te geven. De apotheker volstond met mij het computerscherm te laten zien dat dat niet vergoed wordt. Ik zet "merk" expres tussen haakjes want het is gewoon generieke rommel die geldtechnisch in het zogenoemde preferentiebeleid past. Als je dan een antwoord van een ZK medewerker krijgt op de vraag wat de kwaliteit van die rotzooi voorstelt is hen voorgeschreven te schrijven / antwoorden dat het dezelfde werking heeft met dezelfde stoffen en soms zelfs uit dezelfde fabriek. Dat is een regelrechte leugen maar daar wordt niet op ingegaan. Ik begrijp dat wel want het is hun baantje en ze kunnen niet veel anders antwoorden op straffe van....? Die fabriek van dat Ranbaxy staat in India en is niet zo lang geleden gesloten geweest wegens slechte producten en hygiene. In correspondentie met ZK wordt geschermd met dat het ZK geen recepten verandert. Fysiek is dat misschien wel juist maar in praktische zin natuurlijk niet als je weigert het eerder voorgeschreven medicijn te vergoeden. Ik ben uiteindelijk een zaak begonnen bij het SKGZ. Dat ging over 2 medicamenten want ook de Ascal Brisper werd - per april- niet meer vergoed zoals je hebt kunnen lezen. De Ascal zaak is na het rechtzetten mijnerzijds van een ZK leugen, let wel een aantoonbare leugen, door mij gewonnen. De andere zaak over Coversyl Arg. 10 loopt nog. Ik ben inmiddels misschien wel gevaarlijk bezig want ik ben een week geleden met de Atorvastatine gestopt want ondanks dat mijn huisarts de dosering naar 20mg verlaagde stond ik de halve nacht naast mijn bed wegens kramp en kon ik bijna niet meer lopen van de spierpijn. Dat is nu praktisch over. De vraag is nu blijf ik bij ZK wegens het collectieve voordeel. Of ga ik elders waar meer wordt meegedacht met en gedaan wordt voor de verzekerde. Het collectieve voordeel in de basispremie is niet zo groot meer als het ooit was terwijl het verdere voordeel zou kunnen bestaan uit de 5 extra fysiobehandelingen waar ik al jaren geen gebruik meer van heb gemaakt. Mij is aangeraden eens te kijken naar O.N.V.Z. Misschien ook wat voor jou? Ik wil dan wel eerst bevestigd zien dat ik krijg wat ik wil hebben. Ook een zaak aanspannen bij SKGZ zou je kunnen overwegen. De route is dat eerst een ombudsman bij het SKGZ probeert te bemiddelen, dat is gratis. Als dat niet tot de gewenste uitkomst leidt kan je inhoudelijk om een beoordeling vragen. Dat kost € 37,00 [per medicijn veronderstel ik]. Ik wens je sterkte bij alles wat je doet en denk aan je bloeddruk. Bij mij heeft dat tot een extra medicijn geleid! Tot slot: er wordt nu getracht om door middel van een persoonlijk bericht tot antwoorden te komen. Ik hoop dat dat voor je gaat werken maar ik hoop ook dat je het op de open community wil brengen ter voorkoming van doofpot gedrag.

Bezoeker

Dankjewel Wim

ach....ik probeer rustig te blijven, maar dat kost soms wel moeite.

Los van dit probleem heb ik te maken met de gemeente over pgb zorg, en drie pubers dus de bloeddruk laag houden is een uitdaging :-)

Gelukkig heb ik dit jaar na 5 jaar weer werk gevonden, dus dat maakt weer een hoop goed :-)

Ik hoop dat wij allebei een goede oplossing vinden cq krijgen.

en ook jij opgepast met de bloeddruk.

Met vriendelijke groet,

Edwin Prasing

Fanatiekeling

Ik heb gereageerd in het andere onderwerp, Concerta , https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Medicijnen/Vergoeding-Concerta/m-p/18580#M848 . Ik heb daar een  bijlage toegevoegd van de polisvoorwaarden aanvullende zorgverzekering 2016-2018 en schermprints van de ADHD- vergoedings pagina , waar duidelijk staat dat je met " medische noodzaak " alle middelen kan krijgen. 

Ik heb ook aan ZK de vraag gesteld wat er in mei 2017 veranderd is in de regels, aangezien @EdwinPrasing vanaf mei 2017 plotseling een factuur van de apotheek kreeg. Wat is er in mei veranderd ?

En nog een vraag: waarom controleren jullie de apotheker niet? Waarom mag die zijn eigen gang gaan ? De apotheker van Prasing zegt dat het hem te duur wordt. Dan is mijn conclusie dat een IDEA contract niet in het belang is van de verzekerde. 

Aangezien de vergoeding voor de eigen bijdrage voor ADHD omlaag gaat van €750 naar €200 in 2018 is er geen reden meer voor gebruikers van deze medicijnen om hun dure 4- sterren aanvullende verzekering aan te houden. Ook zou het best kunnen, dat zij via een andere zorgverzekeraar wèl de gewenste medicijnen kunnen krijgen. 

Groet, Feina.

Ik geef hier even dezelfde reactie als in het topic over de vergoeding van Concerta:

Ik heb contact gehad met mijn collega van farmacie. Er is in april/mei 2017 geen verandering geweest in de vergoeding van Concerta. De enige optie om hier opheldering te krijgen is om de melding van @EdwinPrasing  te zien als ‘klacht richting een zorgaanbieder’. Dan kunnen we het verder uitzoeken. En dat traject loopt inmiddels. We houden hierbij @EdwinPrasing persoonlijk op de hoogte.

Highlighted

Vertrouwd gezicht

Natuurlijk Corine V, Privacy komt eerst. Zo komt de "waarheid" in ieder geval niet in de openbaarheid.

Bezoeker

ok even een update.

mij is inmiddels duidelijk dat ik toch weer terug moet naar de apotheek...

zij hebben op eigen houtje besloten om een jaar na invoering alsnog ( zonder waarschuwing) te stoppen met indienen van hun deel van de kosten van concerta waardoor ik de volledige nota moest voldoen....ik begrijp dat de apotheker dit al in 2016 had moeten doen.

blijft het vervelend dat ik onnodig aanvullend verzekerd ben omdat de klantenservice niet alles kan zien wat de verzekeraar en de apotheker afspreken en dus gebaseerd op haar informatie mij het verkeerde plaatje schetste.

@Feina

Na aanleiding van het beëindigen heb ik (uiteraard) geprobeerd over te stappen naar een andere (aanvullende verzekeraar) nou vergeeet het maar...zodra je je ( verplichte ) medische gegevens invult dan weigeren ze omdat de kans te groot is dat je zorgkosten maakt.( letterlijk wilden ze de kids niet verzekeren in de aanvullende polis)

Dus zilverenkruis....ik denk dat als we het al zouden willen....wij  niet kunnen overstappen omdat we chronisch zijn en niemand ons wil hebben....ja op niets dekkende voorwaarden maarja die wil niemand.

Ik wil ook hier benadrukken dat ik niemand iets persoonlijk aanreken, en ik door alle dames zeer vriendelijk en uitgebreid te woord ben gestaan.

Ik vind het alleen erg verdrietig te merken dat chronisch zieken en gehandicapten voor een groot deel op zichzelf zijn aangewezen (gemeenten en rijk) of in ieder geval niet de zorg en medicijnen vergoed kunnen krijgen die het beste voor hun zijn.(zorgverzekeraars en leveranciers)

Vertrouwd gezicht

Treurige zaak EdwinPrasing. Eens te meer een bewijs dat het huidige zorgverzekeringsstelsel nooit deze vlucht had mogen maken.

Ik heb voor wat betreft mijn probleem met de vergoeding van medicijnen contact gezocht met O.N.V.Z. Zij deelden mij desgevraagd mee dat ik de door mij gewenste merkmedicijnen vergoed krijg OOK als er goedkopere versies van dat medicijn zijn op voorwaarde dat de arts op het recept de merknaam vermeldt. Misschien nog een telefoontje naar O.N.V.Z. Edwin?

Voorbijganger

Als ik alle re.lees word ik verdrietig en boos ! zoveel zieke mensen ( bij niet ziek zijn geen medicatie ) met zoveel bijwerkingen ! de apotheek is ook al crimineel net als de zorgverzekeraars ,ik heb zooooveel moeite gedaan om De carbasalaat cacium 100 PCH te krijgen de apothekersassinstente werd gewoon geiriteerd op mijn meerde verzoeken ,ben inmiddels gedotterd en welliswaar heel blij mee ,maar heb nog steeds bijwerkingen van de bloedverdunners die ik nu slik de volgens de apotheek dezelfde werking hebben ! op naar de volgende dotterbehandeling ? deze kosten zijn blijkbaar niet zo hoog als de goedkopere medicatie ???????