Ik moet bijna 77 euro betalen voor Nexium en ook 12 voor schildklier tabletten!

Nieuwkomer

Halo. Ik ben chronisch ziek en dat is al heel vervelend. Daardoor leef ik van een minimum. 100 % afgekeurd is niet genoeg om van rond te komen en krijg 200 euro van de sociale dienst op om het minimum te komen.

Nu moet ik de laatste jaren opeens  bijna 400 euro ophoesten voor eigen bijdrage. Nou dat is al moeilijk.

Dat ik al in mei  bijna 300 euro moet betalen aan eigen bijdrage begrijp ik nu ik de rekening eens goed bekijk.

Ik zie dat ik ca 77 euro  moet betalen voor nexium. Ik heb GERD en van  de goedkope pillen bleef ik last houden dus heb ik met de arts afgesproken dat ik nexium bleef houden.

Hij heeft mij niet verteld dat ik per kwartaal? zoveel geld moet betalen.

Ook zie ik levothyroxinenatrium op de lijst staat die ik moet betalen.  Dan heb ik het nog niet over de verstrekkingen van de apotheek want daar staat geen naam bij.

Klopt dit wel? ik die vroeger zo trots was op ons ziekenfonds schaam me nu. De ouderen en de zieken zijn de dupe.

waarom moet ik zoveel betalen? 

• Eigen risico en premie
  • Medicijnen
  • Ouder worden

Ik moet bijna 77 euro betalen voor Nexium en ook 12 voor schildklier tabletten!

1 ANTWOORD

Re: Ik moet bijna 77 euro betalen voor Nexium en ook 12 voor schildklier tabletten!

Moderator

Twijfelientje, welkom! Is je naam zo gekozen omdat je twijfel hebt aan de rekeningen die je moet betalen? Ik snap dat je graag helderheid wil. Ik hoop je twijfel te kunnen wegnemen!

Ik kan natuurlijk niet de nota's die jij bedoelt in zien maar ik leg je graag uit waarom er soms kosten voor eigen rekening komen. Voor alle zorg die uit de basisverzekering wordt vergoed betaal je je eigen risico. Dit is wettelijk vastgesteld en is in 2016 € 385,-. 

Daarnaast bestaat er ook een eigen bijdrage. Dit is een bedrag wat niet vergoed vanuit de basisverzekering. Bijvoorbeeld voor medicijnen, hulpmiddelen en vervoer. Ik lees in jouw reactie ook nog wat medicijnnamen die jij ontvangt waar je voor moet betalen.

Voordat ik allerlei aannames doe omtrent jouw situatie met betrekking tot de medicijnnamen die jij noemt, is het misschien goed als ik even met je mee kijk naar de nota's die je hebt ontvangen? Als je dit fijn vindt, kun je mij een prive berichtje sturen!