Gevolgschade van preferente medicijnen

Vaste bezoeker
Ik heb jaren geleden voor mijn Astma Eklira voorgeschreven gekregen. In de bijlage stond niets vermeld over tandrot. Nu in de Bretaris (preverent medicijn) staat dit wel.
Gevolg: mijn kiezen breken af, zelfs onder mijn kroon breekt hij af. Nu ligt er een begroting van 3800 euro op mijn goedkeuren te wachten. En een verwijzing naar kaakchirurg en speekselkliniek (Hiervan weet ZK niet of zij dit vergoeden?!?, dit moet ik vragen aan de kliniek hoe zij declareren.) Vreemde zaak, dat mijn verzekering niet weet of dit vergoed wordt, maar de behandelaar dit moet bepalen.
Ik heb jarenlang de hoogste tandarts verzekering gehad en nagenoeg geen gebruik van gemaakt, (behalve controle en kleine reparaties) nu heb ik door de medicijnen een probleem, en is de verzekering niet thuis. Is dit geen gevolgschade van hun (goedkoop) beleid??

Gevolgschade van preferente medicijnen

1 ANTWOORD 1

Re: Gevolgschade van preferente medicijnen

Webcare

Goedemiddag Alex,

Vervelend dat je zo een last hebt van je gebit volgens jou door het medicijn Eklira. Kun je mij een prive bericht je relatienummer, geboortedatum en postcode sturen? Wij kijken dan voor je wat we kunnen doen?

Kaakchirurgie met een een verwijzing wordt vergoed uit de basisverzekering. Deze kosten komen wel eerst ten laste van het eigen risico. Meer informtie over de vergoeding voor kaakchirurgie vind je in de onderstaande link.

https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/vergoedingen/Paginas/Kaakchirurgie.aspx

Kun je me ook de naam geven van de speekselkliniek? Dan kijken we dat ook meteen na hoe het zit met de vergoeding met jouw polis?

Groeten,

Mouniim