Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Geen vergoeding hartmedicijnen

Bewerkt 
Nieuwkomer

Hallo,

Na implantatie van een ICD heb ik op doctersrecept nifedipine en metropolol trartraat, maar dit wordt in het geheel niet vergoed. Ik snap niet goed waarom, ik betaal toch bijna 155,-/maand aan premie. Worden de hartmedicijnen gezien als optie of zo?

Ik vind het ook vervelend dat het niet duidelijk is waar ik een vraag kan stellen buiten kantooruren. Ik wilde een mail sturen, maar dat kan niet.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Geen vergoeding hartmedicijnen

1 ANTWOORD

Re: Geen vergoeding hartmedicijnen

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey @funloving, het klopt dat we minder toegankelijkheid hebben op de e-mail. Wel zou het mogelijk moeten zijn om over de meeste onderwerpen te mailen buiten kantooruren.

Wat betreft de vergoeding van de medicijnen heb ik even nagekeken hoe dat zit. Er zijn van beide medicijnen heel veel verschillende soorten en doseringen. Ik kan dus niet aangeven of het middel dat is voorgeschreven in de lijst staat voor vergoeding.

Middelen die op deze lijst staan vallen wel onder het eigen risico. Heb je het idee dat je hiermee kan vinden waarom je het middel zelf betaalt Funloving? Anders hebben we gegevens van je nodig om na te gaan wat precies de situatie is.