Eigen risico voor betablokkers?

Nieuwkomer

Goeiemiddag iedereen,

Weet iemand misschien hoe het zit/ervaring met de eigen risico bij betablokkers? Ik moet binnenkort afrijden en zal waarschijnlijk propranolol voorgeschreven worden door de huisarts ( die waarschijnlijk vergoed zal worden ) alleen ik begrijp niet echt hoe dat allemaal zit met eigen risico. Ik zou namelijk niet echt 350,- euro eigen risico willen betalen voor een medicijn wat ik waarschijnlijk een of twee keer zal gebruiken...

Alvast bedankt! 

• 2016
  • Medicijnen

Eigen risico voor betablokkers?

3 ANTWOORDEN

Re: Eigen risico voor betablokkers?

Uitblinker

hoi @zk97,

lijkt mij niet dat je arts deze medicatie voor niets voorschrijft, 

dus waarom zou je het niet doen? alleen uit financiele overweging?

kijk even op op de site medicijnkosten.nl klik hier

en je ziet dat het door jouw genoemde middel je echt geen €350 gaat kosten.

bezoek aan de huisarts is niet ten laste van je eigen risico, voorgeschreven medicatie en/of onderzoek anders dan door de huisarts gedaan (bv. bloedonderzoek door extern lab) vallen wel onder eigen risico

groet mike

Fanatiekeling

Diadino geeft een goede link aan: 100 tabletten van 10 mg kosten €3,39. Daarbovenop komen de kosten apotheek, dit zal omgeveer €13 zijn. 

Ik vind het trouwens heel goed dat jij de kosten laat meewegen in je beslissing of je dit middel wel wil gebruiken. Vandaar ook dat het EIGEN RISICO niet afgeschaft moet worden! 

Groet, Feina.

Uitblinker

hoi @Feina

ben het een beetje oneens met je, kostenbewust zijn als patient is niets mis mee,

maar om de kosten als zwaarwegende factor te hebben om iets wel of niet te doen is in mijn ogen een foute factor, of en hoe goed een behandeling werkt lijkt mij veel belangrijker dan kostenplaatje/eigen risico

groet mike