Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Apothekers worden wakker, verstrekkingskosten ter discussie?

Stamgast

Het heeft even geduurd maar inmiddels lijkt de apothekers lobby wakker geworden:

KNMP-voorzitter Gerben Klein Nulent stelt voor om de splitsing van de kosten op de rekening terug te draaien. ''Door de splitsing in de verstrekkingskosten begrijpt de patiënt er niets meer van. De verwarring is compleet'', aldus de bestuurder.

''De splitsing moet zo snel mogelijk worden teruggedraaid. Dan kan de apothekersassistent zich weer bezighouden met de zorg in plaats van gebakkelei over de rekening.''

http://www.nu.nl/binnenland/4088470/apothekersassistenten-vaak-belaagd-agressieve-klanten.html

• Medicijnen

Apothekers worden wakker, verstrekkingskosten ter discussie?

17 ANTWOORDEN

Re: apothekers worden wakker, verstrekkingskosten ter discussie?

Uitblinker
Eigenlijk een beetje raar weer dat de apothekers de schuld gaan krijgen van een maatregel die ze van bovenaf opgelegd is.
Blijkbaar zijn er een hoop klanten die niet met een stukje duidelijkheid overweg kunnen.
En wat krijgen we nu dan weer, onduidelijkheid op de nota doordat de prijs van medicijn wisselt, of gaat de prijs in zijn algemeenheid gewoon omhoog?
Linksom of rechtsom, ontevreden klanten zullen er altijd blijven, alleen zal niet iedereen het gelijk ziet op de nota

Stamgast

Ik vraag me af of dit de apothekers is opgelegd. Staat me vaagg bij dat hun lobbyclub, de KNMP stond te juichen toen dit verplicht werd. En even voor de duidelijkheid. Aggressie is het antwoord niet. Je kunt wel op een duidelijke en nette manier je onvrede kenbaar maken of, nog beter, erop staan dat men ook volledig advies levert. Je betaalt er immers voor, dan moet men leveren ook!

Klanten kunnen best met duidelijkheid overweg, ze pikken dit echter niet omdat het vaak niet uit te leggen is. Ik liep er zelf recent tegenaan, receptje ibuprofen 600 opgehaald. 7 euro voor het medicijn en 6 euro nogwat voor een eerste terhandstelling.  Dat was voor het pakken, aanslaan op de kassa en meer niet. Als jij naar een horeca zaak gaat betaal je dan 5,50 voor 2 fris en 6 euro voor het brengen naar je op het terras? Of ga je naar de zaak waar je 7 euro betaald voor 2 fris?

Er is niks mis mee om voor echte dienstverlening wat geld te regelen, dan doen hypotheekadviseurs tegenwoordig ook. Echter, dan is duidelijk wat je ervoor krijgt, je hebt keuze en voor kleine dingetjes is het absoluut niet nodig.

Er zijn in Nederland allerlei winkels die het prima redden door een marge op wat ze verkopen, dat hebben apothekers ook eeuwenlang gedaan.

Nieuwkomer
Wat mij stoort is dat ik eerst bij de apotheekhoudend huisarts die 6 euro betaald heb voor medicijnen die ik al jaren gebruik.
En vervolgens een rekening eigen risico zorgkosten krijg van zilveren kruis waar dus ook weer die 6 euro kosten bij staan die ik al contant heb betaald....

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

@wijnands, het gesprek kan een onderdeel zijn van de werkzaamheden. Dat kan zoals in dit geval zijn dat je het 1 keer moet innemen per zoveel uur, met het maximum per dag. We hebben ook een artikel op de kennisbank staan met de achterliggende informatie, wat het werk is dat de apotheker voor die €6 doet. Hoeveel werk ze eraan hebben verschilt per patient en per geneesmiddel, er is echter gekozen voor een standaard gemiddeld tarief.

@angeline70, dat is erg opmerkelijk. Omdat het wel binnen de vergoedingen valt zou het eenmalig betaalt moeten worden via je eigen risico. De apotheek (ook apotheekhoudende huisarts) zou maar 1 keer die kosten moeten berekenen, en alleen bij eerste afgifte. Als het bij ons op je nota staat raad ik je aan even te checken bij de huisarts of die €6 die je hebt betaald bij de huisarts geen eigen bijdrage is.

Stamgast

@Jeppe

Je kunt het goedpraten zoveel je wilt. Wat je echter lijkt te missen is twee dingen

1. Een hoop mensen zitten er niet op te wachten. Niet iedereen is zwak begaafd en vindt het prettig om zo behandeld te worden
  2. Apothekers maken zich er heel makkelijk vanaf en cashen die 6 euro als leveringskosten

Heb je mijn eerdere verhaal wel 's gelezen? 6,25 bij een medicijn van 7 euro wat bovendien in een lagere dosering gewoon vrij verkrijgbaar is.

Nieuwkomer

Ik vind het in rekening brengen van behandeling nieuw geneesmiddel een vorm van geldklopperij. Ik heb tot nu toe twee keer een nieuw geneesmiddel gekregen en de meeste advies die ik ter plekke kreeg stond ook in de bijsluiter die ik apart uitgeprint kreeg. Ik las de bijsluiter zorgvuldig voordat ik de medicijn innam. Dat stond precies hetzelfde op wat er tegen mij werd gezegd. Ik vind het belachelijk dat het nog apart berekend wordt. De medicijnen zijn al duur genoeg, waarom halen ze dat niet daar uit?!?! Ik vind dat ik al genoeg betaal voor mijn zorgverzekering en dit gaat me wel een beetje te ver. 

Ik betaal €6.14 voor hooguit 5 zinnen en verder moet ik alles maar op de bijsluiter lezen. En het rare is dat je het advies niet mag weigeren! En wat ik nog erg vind dat er geen officiële melding is gemaakt van de zorgverzekeraar of huisarts of uberhaupt iemand. Ik moest er maar achter komen uit een artikel op de Telegraaf (15 juli jl)! Sindsdien heb ik een hele avond besteed om mijn declaratieoverzicht te bestuderen en de website van zilveren kruis om erachter te komen wat het precies is en waarom het zo is. Apotheken, zorgverzekeraars e.d. konden veel gezeik voorkomen door dit van te voren te melden via een nieuwsbrief of iets dergelijks. 

Hopelijk verandert dit en worden we wel beter geïnformeerd

Moderator
Moderator

@wijnands Ik snap zeker je punt. In jouw geval betaal je in verhouding veel voor het werk dat de apotheek doet. Zou de hoogte van het bedrag (uitleg/controle) dan op basis van de complexiteit van de controle door de apotheek moeten zijn? De prijs van het medicijn is daarvoor wat mij betreft niet relevant. Een medicijn van € 7,- kan ook een grote impact hebben op de gezondheid als het in combinatie met andere medicatie slecht voor je is. Een medicijn van € 7,- kan voor de apotheek dus net zo goed veel werk zijn afhankelijk van het gebruik van andere medicijnen. Je zegt dat apotheken zich er nu makkelijk vanaf maken maar het komt nu ook voor dat apotheken wel veel werk hebben aan het controleren en dan ook maar € 6,25 krijgen. Dat is dan weer het nadeel van het werken met een gemiddelde prijs. Hoe zou het volgens jou wel geregeld moeten worden?

Stamgast

Jan schreef:

@wijnands Ik snap zeker je punt. In jouw geval betaal je in verhouding veel voor het werk dat de apotheek doet. Zou de hoogte van het bedrag (uitleg/controle) dan op basis van de complexiteit van de controle door de apotheek moeten zijn?

Ja. Ik vind het sowiso stuitend dat men mij niet als mens behandeld in dit soort dingen. Dat doet mijn arts wel.
Als iemand echt werk steekt in een check en voorlichting, prima, daar betaal ik wel voor.

Uitblinker

we kunnen wel overal moeilijk over doen, als ik bij de poh kom merk ik ook dat ze niet verder kijkt dan de laatste controle, terwijl ik de voorgaande controle er bij betrek omdat je dan kunt zien of er vooruitgang of achteruitgang is.

ik zou dan ook boos kunnen worden omdat zij dat niet doet, maar waarom??

als ik bij de apotheek kom en de vaste apotheker staat mij niet te woord, dan is er ook altijd een of ander probleem om te krijgen wat ik wil,zonder recept of gewoon de hoeveelheid.

zou ik ook boos over kunnen worden maar is toch ook niet nodig, het komt altijd wel goed en als er eens iets niet klopt op een rekening dan kan ik dat gewoon navragen bij de hoofdapotheker en die neemt dan echt wel alle tijd om het duidelijk uit te leggen wat er fout was gegaan.
meeste problemen die ontstaan komen toch vaak door de regels zoals ze opgesteld zijn door ZK en hogere overheden qua wat geleverd mag worden en wat er vergoed wordt.

als fatsoenlijke mensen komen wij er echter samen altijd wel weer goed uit en dat gaat toch echt het makkelijkst als je je er niet kwaad over maakt Smiley Knipoog

en dat allemaal zonder die €6,00 , want die is al lang geleden eens betaald Smiley Vrolijk

Nieuwkomer

Ik vind het niet kunnen om te betalen voor begeleiding nieuw geneesmiddel.

Ik heb maar 1 min. uitleg gehad over de medicijnen en de zakjes waren al klaar. Dus hoefde de apotheker ze zelf niet eens te maken.

6,38 euro betalen voor 1 minuut uitleg. Belachelijk.

Moderator

Hi jrajansen, duidelijke mening! Goed dat je deze deelt.

Misschien een mooie aanleiding om de link te delen met informatie die op de website van de NZa vermeld staat. Ben benieuwd wat jullie gedachte is bij deze verandering?

Uitblinker

@jrajansen

ok, soms is het wat simpeler waardoor het overdreven over komt om er €6,38 voor te betalen.

maar die kosten zullen toch een keer betaald gaan worden, de optie daarvoor is dat het weer gewoon in de prijs van het medicijn gaat zitten.

dan ga ik wel heel erg omhoog in kosten, want chronisch gebruiker, 9 verschillende artikelen per 3 maanden, dan betaal ik 36x voor iets waar ik geen uitleg meer over hoef.......

dan toch liever 1x die €6,38

Voorbijganger

Zolang de apothekers de WET respecteren, er is GEEN enkel probleem met de te betalen medicijn bijsluiters elke keer, bij dezelfde VERVOLG medicijn mits d eperiode ertussen is langer dan 1 jaar zoals de WET voorschrijft, ook als die wet absurd is en NIETS met de realiteit te maken heeft (ik leg dit uit aan het einde), maar als de pothkers beginnen de wet te MISBRUIKEN en talloze miljoenen illegaal van de bevolking af te troggelen onder de bewering dat "DE WET" zegt datSmiley Knipoog, dan krijgen we een probleem, similair aan die van Sicilie, allang actief in USA, onder de bekende beruchte naam(..)

"DE WET" over de klant te laten betalen voor een bijsluiter bij vervolg medicijnen als die voor het laatst langer dan 1 jaar geleden besteld waren, zegt NIETS over "meerdere identieke bijsluiters" tegelijkertijd aan de klant geven (en dwingen die te betalen) voor maar één medicijn.

Als de wet zou wel hebben over "meerdere identieke bijsluiters", dan daar zou ook het aantal staan.

Staan die niet terwijl de apothekers geven je meerdere duplicaten van die ene bijsluiter (en verveolgens dwingen je die te betalen), dan dat laat begrijpen FRAUDE, wat ik dus heb meegemaakt, meerdere keer zelfs.

Want als we mogen zomaar de wet herinterpreteren naar eigen wens, waarom maar 2 duplicaten dan? Waarom niet 20.000? Voor maar één product nota bene. Waar eindigt het.

U pagina (https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/service/nieuws/Paginas/Controle-en-uitleg-1e-uitgifte-op-uw... zegt o.a dat:

"Begeleiding nieuw geneesmiddel is de uitleg die u krijgt over uw medicijn

In dit gesprek aan de balie krijgt u uitleg hoe u uw medicijn veilig gebruikt. U krijgt de uitleg van de apotheker of van een assistente."

Voor mijn VERVOLG gezichtscreme (die ook nog GEEN geneesmiddel is, die geneest NIETS; dat staat ook in de bijsluiter en ook de apothekrs zei dat tegen mij in het verleden, want ik bestel steeds dezelde creme weer, elk jaar) kreeg ik nu GEEN enkel "gesprek aan de balie"Smiley Verdrietig hoe uw site ons wijst maakt. Als daarover klagen, horen we van u dat we "geen gelijk hebben".

Sorry, iets klopt hier niet.

Wat ik wel kreeg, was mijn dezelfde (al jaren) creme, de bijsluiter, en 2 seconde later NOG EEN (identiek) bijsluiter, waarvoor ze zeiden dat "ik ben gedwongen door de wet die te accepteren en te betalen".

DAT was "mijn gesprek aan de balie"Smiley Verdrietig

EERST zei ik dat er zit a een bijsluiter in de doos bij de medicijn. De vrouw/assistente zei dat dat niet waar is. Toen ik wou die eruit halen en laten zien, zei ze "ok, die zit wel in maar je krijgt nog een".

Ik zei ook dat dit een vervolg creme si en dat ik heb het eerder besteld. Ze zei dat dat is "niet waar" en dat ze kijkt in de pc (dat deed ze all eerder toen ik mijn zilverenkruis kaart gaf) en dat "ze ziet dat ik heb dit nooit eerder besteld".Smiley Knipoog

Toen ik zei dat ik woon ernaast en ik kan de nu net de (een dag eerder) op gemaakte creme, de doos en bijsluiters brengen als bewijs, ze zei gelijk en zonder moeite (alsof die wist het al en dat geloof ik!) dat "ze ziet dat ik wel dit al eerder besteld heb", maar dat is 1 jaar en 2 maanden gelden en daarom moet ik de bijsluiter krijgen zodat ik weet hoe moet ik de gezichtscreme insmeren (met de linker hand of de rechter blijkbaar, want als iemand zo dom is dat niet weet hoe moet hij een gezichtscreme insmeren, dan je kunt aan zo'n iemand niets geven, want misschien slikt hij dat door, als hij zo dom is) "want misschien heb ik dat vergeten aangezien ik heb het besteld (grotere tube! Juist zodat ik hoef dat niet zo vaak te bestellen) ietje langer dan 1 jaar geleden.

NOTA: Elke normale mens, die tenminste tot 2 kan optellen, kan ook exlclusief 2, da's genoeg, snapt en weet dat de pacienten gebruiken wat ze van de apotheek krijgen, NIET maar die ene dag tone ze dat opgehaald hebben, en daarna "niets meer"Smiley Knipoog, maar gebruiken die totdat die op is en dan als ze nog meer nodig hebben, bestellen ze nog een/vervolg medicijn, in mijn geval "heb ik dus vergeten een gezichtscreme op mijn gezicht in te smeren, van één dag eerder"Smiley Knipoog (daarom noem ik aan het begin, deze wet, absurd) en "daarom moet ik nu herineren"Smiley Knipoog .

Dag in dag uit 1 jaar gebruiken kon ik wel herineren, nu als die op is, 1 dag later..., "heb ik het totaal vergeten"Smiley Knipoog

Jaaa, want insmeren van gezchtscreme is ook zowiezo hartsikke ingewikkeld en vereist speciale HBO opleidingen om te begrijpen hoe moet je dat moet doenSmiley Knipoog 

Hoe dan ook, behalve de bovengenoemde feiten (bij "Nota") NIET aan de balie vrouw verteld, vroeg ik toch waarom 2 bijsluiters, de vrouw aan de balie zegt dat "dat moet van de wet", terwijl er is GEEN enkele wet die de pacient/klant verplicht om TWÉÉ identieke bijsluiters te accepteren voor maar ÉÉN product.

Klagen aan Zilverenkruis levert geen resultaat aangezien ze lezen onze mails niet, ze sturen maar een standard reactie terug waarin beweerd wordt dat de mails wel gelezen worden, en vervolgens wordt die ene wet vermeld over vervolg medicijnen die toch bijsluiters krijgen als die langer dan 1 jaar besteld wordt sinds de laatste bestelling ervan, iets die NIETS met onze klacht te maken hebben, maar met uitsluitend NU en met de DUPLICAAT bijsluiter van nu.

Moet toch een bijlsuiter gegeven bij een vervolg medicijn na langer dan 1 jaar? Mooi. Mijn best.

Maar NIET TWEE bijsluiters! Hier trekken we de lijn. Het is pure fraude, en wet misbruiking.

Kortom, te informaties te zien via de bovenvermelde link kloppen NIET. Geen enkel gesprek over het gebruik van het "medicijn" worden met de klant besprokken, geen enkele "onderzoek" van mij persoonlijk moets door ze worden vericht over... allergieën enz.., geen NIETS.

Ik bestel ook NOOIT wat behalve deze creme steeds weer, in hun pc over mij staat NIETS behalve deze creme (en misschien de verzekeringsgegevens), geen "extra uitleg" dus (zoals u site zegt) die "kost tijd waarover ik moet betalen" want ze hebben me NIETS uitgelegd (juist omdat ik heb dit al eerder besteld!) maar niettemin ik moest ervoor betalen(!?), GEEN "kennis" werd aan mij verspild behalve me te liegen eerst dat ik heb dit niet eerder besteld en toen ik wou het bewijzen zeiden ze gelijk "OK, ik zei het wel nu" en vervolgens weer te liegen dat "in de doos zat geen bijsluiter" en als ik die eruit wou halen zeiden ze gelijk dat "OK, die zit wel in maar je krijgt nog een" en dan werd ik weg gestuurd.

Als dit BS pack of lies is een "professioneel uitleg waaover ik moet betalen", dan ben of ik, of u (Zilverenkruis) op het verkleerde planeet.

Uw site (https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/service/nieuws/Paginas/Controle-en-uitleg-1e-uitgifte-op-uw... praat over totaal ander gesprek en uitleg aan de balie dan dit kort gesprek vol goedkope en transparante leugens en voor de rest NIETS over het gerbruik van de medicijn waarover u zegt dat we MOETEN BETALEN, en terwijl we deze service niet krijgen maar u verplicht ons dat te betalen, we kunnen dit niets anders noemen dan fraude/oplichterij. En dat heet ook zo in elk land en in elke wet.

Men MOET krijgen waarvoor hij betaalde heeft. Krijgt ie niet, dan hoeft hij ook niet te betalen.

Sterker nog, deze gezicht creme is niet eens geneesmiddel (en de bovengenoemde "wet" betreft alleen maar GENEES-middelen!) want die geneest NIETS. Dat staat ook in d ebijsluiter en ook de apothekster heeft me in het verleden uitgelegd bij eerdere bestelingen van deze (identieke creme). Het is maar een cosmetische gezichscreme.

Kortom, geneesmiddelen wetten op geen geneesmiddeln gebruiken, om zo niet alleen maar één maar het liefst twéé bijsluiters aan de klant te geven met als bedoeling rijk te worden (de apotheek) met het verkopen van overbodige bijsluiters die zo zinloze maculatuur worden die met 24.000% winst (dat is het procent van 3 cent in die 3 geprinte vellen set investeren, en die voor 7 euro verkopen). kan alles zijn behalve eerlijkheid en "werken volgens de wet".

De plagiaat van de originele (gratis) bijsluiter die al in de doos zat (van de producent), van de apotheker, zat al in hun pc en maar een druk op d eknop was nodig die te rpinten en voor ruim 7 euro te verkopen(tarief die Zilverenkruis via de mail zegt dat dat maar 7 euro is, en Zilverenkruis zegt dat maar 6 euroGefrustreerde smiley (terwijl de apotheek nota laat andere bedragen zien en ik denk dat ik ben niet het enig geval met andere bedragen op hun nota voor de medicijn bijsluiters), ik citer van u pagina van de link hierboven: "De kosten van een begeleidingsgesprek zijn ongeveer € 6", tarief die noch maar 6 euro is, noch kreeg ik zo'n "begeleidingsgesprek" van de apothekster, terwijl ik moest WEL ervoor betalen..., vraagt voor de nodige problemen betreffend het doorsturen van de klacht naar hogere instanties, en klagen over het feit dat ook Zilverenkruis aan de kant van de wet frauders (de apothelers) zit door hun kant te beschermen en de klant af te poeieren met kinderachtige verhalen die niets met de klacht in kwestie te maken hebben.

Het feit dat bij mij ook geen spake was allergieën, of medicijn combinaties.., speciale onderzoeken naar dit of naar de medicijn zelf.. nodig waren (aangezien deze "medicijn" werd al onderzocht jaren geleden en stiond dit al in hun pc), maakt dit verhaal nog absurdred, maar t ebegrijpen als we beseffen dat dit is geen uitzonderig geval, en dat de apothekers overtreden de wet dagelijks, al jaren, en dat alle klanten krijgen dubbele bijsluiters en geld ervoor moeten betalen, dus we praten over talloze illegale miljoenen euro, iets dei maar Al Capone kon verzinnen door achter "de wet" te verschuilen met zijn praktijken. Hij zou vandaag jaloers zijn op de apothekers. 

Moderator

Bubu, wat een uitgebreid verhaal. Het is duidelijk dat je een uitgesproken mening hebt over dit onderwerp. Wat ik vooral in je verhaal terug lees is dat je het niet eens bent met de kosten omdat deze alleen zouden zijn voor het papiertje wat de apotheek jou meegeeft. Ik ben bang dat hier al verwarring in zit. De uitleg die je schriftelijk meekrijgt is namelijk niet het enige waar de apotheker dit bedrag voor doet. Via dit kennisbank artikel kun je het volgende lezen:

Wat doet de apotheker als je een medicijn voor het eerst haalt?

- controleren welke medicijnen je al gebruikt

- controleren of je nieuwe medicijn samen gebruikt kan worden met je andere medicijnen

- controleren of je niet allergisch bent voor het medicijn of een hulpstof

- contact opnemen met je arts als daar aanleiding voor is

- mondelinge uitleg geven over het gebruik van het medicijn

- schriftelijke uitleg meegeven om later nog eens na te lezen (bijv. bijsluiter)

Misschien is niet al het bovenstaande bij jou van toepassing. Dat zal voor meerdere mensen zo zijn. Maar in andere gevallen heeft de apotheker bijvoorbeeld meerdere medicijnen en allergieën te controleren of moet hij/zij wel contact opnemen met de arts. Er is daarom 1 bedrag afgesproken waar de apotheker het bovenstaande voor moet uitvoeren.

Verder lees ik in je verhaal over wetten op geneesmiddelen en niet geneesmiddelen. Dit begrijp ik niet helemaal. Alleen geregistreerde geneesmiddelen worden vergoed vanuit de basisverzekering.  Ook een gezichtscreme kan een geneesmiddel zijn Bubu. Ook als je dit niet zo ervaart.

Heb je ook mijn eerdere post gelezen over het besluit van de NZA over het vermelden van deze handelingen? Ben benieuwd wat je er van vindt. 

Nieuwkomer

Inzicht in de opbouw van de kosten is meer dan terecht. De klant betaalt er immers voor, dus mag hij ook weten waar hij voor betaalt.

Ik ben het ermee eens dat er kosten in rekening mogen gebracht worden voor de zgn. "begeleiding nieuw geneesmiddel", waar de apotheker het "de eerste uitgifte" noemt.

Echter dienen deze kosten wel in verhouding te staan met de dienst die ze ervoor levert.

Dit is in mijn optiek niet het geval.

Mijn ervaring met de apotheker was dat ik 2 geneesmiddelen op hetzelfde moment in ontvangst heb genomen (een zalf/cremé), waar beide producten binnen ca. 5 min. uitgelegd werden. Hier dien ik nu tweemaal € 5,99 voor te betalen.

Even een rekensommetje:

Dit betekent 2,5 min. per product. 2,5 min/60 min. - 0,04166
€ 5,99 / 0,04166 = ca. € 144,- per uur.

Ik denk niet dat de medewerker een uurtarief heeft van € 144.

Het uurtarief zal eerder rond de € 45,- liggen. Deze aanname doorrekenen.

€ 45 / 60 min. = € 0,75 á min.

€ 0,75 x 2,5 min = € 1,88 zou de uitleg per product maximaal mogen kosten.

of

ik had een uitleg van ca. 20 min. moeten krijgen, bij tweemaal € 5,99 in rekening te krijgen

Kortom de kosten die de apotheker in rekening brengt zijn in mijn optiek buitensporig hoog en staan niet in verhouding met de te leveren dienst.

De apotheker zou een gemiddelde tijd per product moeten berekenen, hoe lang een medewerker met een uitleg bezig is en deze vermenigvuldigen met het gemiddelde uurloon.

Tevens zou een staffel (of kortingsfactor) vanaf elk tweede product wat tegelijkertijd opgehaald wordt, redelijker zijn.

Medewerker

Hallo Alex9,

Dank je wel voor al het rekenwerk wat je hebt gedaan. Geeft wel inzicht!  Als het inderdaad alleen maar uitleg zou zijn, ben ik het met je eens dat het wel een heel hoog tarief is.  Maar In deze kosten is niet alleen uitleg opgenomen.

Er zitten ook nog een aantal controlerende taken in zoals:

- controleren welke medicijnen je al gebruikt

- controleren of je nieuwe medicijn samen gebruikt kan worden met je andere medicijnen

- controleren of je niet allergisch bent voor het medicijn of een hulpstof

- contact opnemen met je arts als daar aanleiding voor is

- mondelinge uitleg geven over het gebruik van het medicijn

- schriftelijke uitleg meegeven om later nog eens na te lezen (bijv. bijsluiter)

Ik kopieer even een stukje tekst van Michelle omdat ik dit wel goed vind aansluiten:

Misschien is niet al het bovenstaande bij jou van toepassing. Dat zal voor meerdere mensen zo zijn. Maar in andere gevallen heeft de apotheker bijvoorbeeld meerdere medicijnen en allergieën te controleren of moet hij/zij wel contact opnemen met de arts. Er is daarom 1 bedrag afgesproken waar de apotheker het bovenstaande voor moet uitvoeren.

Zou jouw rekensom er dan anders uitzien nu je dit weet Alex9? 

Groetjes, Judith

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Voorbijganger

Het gaat niet over de BS die u hier presenteert op zo'n manipulerende manier (iets typisch voor criminelen) betreffend de "patienten die niet begrijpen een wet die al sinds 2014 van kracht is". Want de wetten zijn gemaakt om mensen te helpen en voor mensen te werken! Jammer day je niet eens dit wist. En als een moment komt toen de wet tegen de mens keert, die wet moet worden afgeschaft!

Bovendien deze wet werd zwart-wit gemaakt (typisch crimnineel, afkostig van de grootste en meest criminele maffia ooit: De farmaceutisch industrie!) voor NIET zwart-wit situaties, vol "gijze" zones! Alooo! Wie denkt u dat we zijn? Uw domoren? De wereld wordt steeds meer WAKKER!

Een voorbeeld overde "grijze" situatie: De klant krijgt een medicijn die al vakker eerder gebruikt heeft, van dezelfde apotheek gekregen, als de datum sinds de laatste identieke bestelling is maar1 dag langer dan 1 jaar, de klant moet aberatnte kosten betalen voor "verbale informaties aan de balie", terwijl hij heeft dat talloze keren eerder gehoord, maar "de wet zegt dat als meer dan 1 jaar verstrekt is sindsde laatste bestelling van die medicijn, deklant moet verplicht apotheek toespraken horen en ook nog betalen". Alooo!

En dit vaak ook ij zeer simpele "medicijnen" die een simpele gezichtscreme is zoals "Clovate" creme. WAT VOOR SOORT "belingraijke info volgens de wet" moet de apotheek verschaffen hierover? Datde klant moet die op zijn gezicht insmeren? Weet hij dat niet? Dat een gezichtscreme moet hij op zijn gezicht insmeren? Vooral als hij dat al jaren doet?? Hoe DOM moet de klant zijn als jij dehonderste keer moet horen dat een zoveelste keer bestelde gezichtscreme moet op zijn gezicht insmeren??

Bovendien de apotheek geeft vaak GEEN UITLEG aan de balie (niettemin de klant moet ervoor betalen!! Want zo wilt de farmaceutische maffia en hun marioneten in de regering), maar een stappel a4-tje smet de gebruiksaanwijzing, die een identieke PLAGIAAT is van de BIJSLUITER van dezelfde "medicijn" (Clovate creme), al gratis in de creme doos gekregen.

Kortom, de klant moet 6 euro betalen voor 5 cent aan maculatuur, waarop staat wat de klant al jaren wist (herhaalde bestelling van dit medicijn) en precies wat op de bijsluiter al staat, ook in het Nederlands! En dat is FRAUDE!

Deapotheek maffia beweert ook dat "niet voor de maculatuur, maar voor de verbale info aan de balie wordt de klant verplicht de betalen", maar dat is ook BS aangezien ik heel vaak geen verbale info kreeg maar die idiote & steeds overbodige maculatuur, maar niettemin, ik moest voor de verbale info betalen terwijl dat niet plaats vond! En dat is ILLEGAL & FRAUDE!

Sterker nog, zoals ook in de bijsluiter van de Clovate (cortisone)creme staat, deze creme GENEEST NIETS(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!), pakt de bron van het probleem NIET, alleen maar de gevolgen/verschijnselen ervan, en dat ook tijdelijk (zo gemaakt door de farmaceutische maffia om ons zo veel mogelijk op te lichten zodat ze nog rijker worden terwijl defarma maffia is allang de rijkste industrie ter wereld!), en wat GEEN GENEESMIDDEL is, mag NIET in de wet voor de geneesmiddelen vallen!!!! Alooo!!! Hoe oerdom denken jullie dat we zijn?

Daardoor, als de klant langer dan 1 jaar komt HETZELFDE product bestellen, hij MOET NIET ook die 9 euro betalen (die u beweert "6 euro" te zijn! Mijn apotheek heeft dus eigen tarieven??) voor "info aan de balie" aagnegezien die wet geldt alleen maar voor geneesmiddelen! Niettemin, de apotheken brengen steeds "info aan de balie" kosten ILLEGAAL in rekening bij de klanten voor middelen die GEEN medicijn zijn! Allooooo!!! Hoe dom denken jullie dat we zijn??

Sterker nog, voor gezichtseczeem zijn er genoeg middelen en medicijnen, maardeapothekers en de farma maffia maakt en adviseert alleen maar BS middelen die de klant nooit helpt en zijn aandoening nooit geneest, maar houd deklant zijn hele leven aan het betalen voor een wannabe "geneesmiddel" die geen geneesmiddel is, en daarbovenop moet men ook betalen voor "info aan de balie" die behalve overbodig en illegaal is, ook nog geen plaats zou moeten vinden aangezien veel van de zgn. "geneesmiddelen", geen geneesmiddelen zijn!

Sterker nog, de vreselijke en giftige cortosoncremes door defarma maffia in dewereld verspreid onder false beweringen, zijn totaal niet nodig aangezien gezichtseczemen kunnen heel makkelijk GENEZEN worden met een natuurlijk middel die maar 2,19 euro kost, "Tea tree oil" heet (behandeling oil, niet de pure versie), de echt especialisten weten dat, nu ik ook, en zo heb ik mijn jarenlange eczeem (waarvoor farma maffia me steds Clovate voorschreef, zonder eind in zicht) GENEZEN! Duuh!