Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Apotheek brengt niet geleverde medicijnen in rekening. Fraude?

Nieuwkomer

Op 26 mei jl. is onze zoon naar de huisarts geweest en kreeg voor het hele gezin zalf voorgeschreven, 4 tubes per persoon, dus 16 tubes. Er waren er slechts 4 op voorraad dus die heeft hij mee gekregen.

Ik heb de dag erna meteen de apotheek gebeld en aangegeven dat wij aan 4 tubes genoeg hadden en de overige 12 niet op zouden komen halen. 

Zoon heeft een andere ziektekostenverzekering dan wij en heeft inmiddels voor zijn tubes betaald.

Afgelopen week werd bij ons de overige tubes in rekening gebracht door Zilveren Kruis. 

Dit is toch fraude van onze apotheek? Bij de ziektekostenverzekering medicijnen in rekening brengen die niet aan ons geleverd zijn?

Hoe pak ik dit nu aan? Is er een mogelijkheid om hier melding van te maken?

met vr. gr.

Petra S

Apotheek brengt niet geleverde medicijnen in rekening. Fraude?

1 ANTWOORD

Re: Apotheek brengt niet geleverde medicijnen in rekening. Fraude?

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey @PetraS, ik kan me voorstellen dat het vreemd overkomt als een apotheek niet meegegeven producten in rekening brengt. Echter als iets besteld is speciaal voor jou (of in dit geval je zoon) dan hebben zij het recht dit in rekening te brengen.

De apotheker kan een correctie nota insturen en de declaratie op die manier annuleren. Dit zullen ze niet altijd doen, bijvoorbeeld wanneer het middel weinig wordt meegegeven en ze het moeten weggooien omdat de houdbaarheidsdatum is verstreken. 

Ik raad je aan navraag te doen bij de apotheek of hiervoor een correctie nota kan worden ingestuurd.