Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Apotheek bepaald wanneer je chronisch bent?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Hier kan oude informatie staan. Lees ons Kennisbankartikel over de vergoeding van maagzuurremmers. Deze informatie is altijd up-to-date.

Omdat ik meerdere medicijnen gebruik (bloedverdunners, bloeddruk e.d.) gebruik ik Omeprazol om maagklachten te verzachten. Om toch wat duurzaam met dit medicijn om te gaan gebruik ik wanneer mijn maag het nodig heeft. Nu heb ik langere tijd geen Omeprazol gehaald van de Apotheek en werd mij notabene aangeraden door een medewerkster van de Apotheek om Omeprazol toch elke dag te gebruiken om de maag te beschermen. Omdat mijn vorraad bijna op was, bij de huisarts nieuwe besteld. Nu zegt de Apotheek dat ik niet chronisch gebruik dus moet ik een bijdrage betalen. Dus eerst weer met 15 capsules beginnen (dus betalen) maar mijn herhaling recept moet ik weer betalen. (2x klopt dat)
Hoe zit dat nou? Dus omdat ik wat zuinig met medicatie omspring moet ik hiervoor betalen? Medicijnen die ik wel regelmatig gebruikte maar met een andere frequentie. Ik ben bijverzekerd.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Apotheek bepaald wanneer je chronisch bent?

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: Apotheek bepaald wanneer je chronisch bent?

Fanatiekeling
Vraag ook info over de regels bij de apotheker. Vraag een gesprek aan.

Re: Apotheek bepaald wanneer je chronisch bent?

Bewerkt 
Moderator

Hoi Mans74,

je apotheker beoordeelt of je maagzuurremmers onder "chronisch gebruik" vallen, op basis van de informatie op het recept. Als de apotheker oordeelt, dat de maagzuurremmers in jouw geval niet onder de regeling "chronisch gebruik" vallen, dan betaal je ze zelf bij de apotheek.

Als je langer dan 6 maanden geen maagzuurremmers gebruikt hebt en opnieuw maagzuurremmers krijgt voorgeschreven met een chronische indicatie, dan moet je de eerste levering zelf betalen, maar de vervolgleveringen niet (evt. wel eigen risico).

Meer informatie kun je vinden in het volgende kennisbankartikel: Maagzuurremmers

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.